پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 فروردین 1399 ساعت 02:01:: شناسه خبر: 71963

دادستان مرکز کهگیلویه وبویراحمد:

تمرد از مقررات طرح«فاصله گذاری اجتماعی» مجرمانه و قابل پیگرد است

دادستان مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار کرد:مراقبت و محافظت از جان مردم مهمترین مصداق صیانت از حقوق عامه است که شهروندان در هر جایگاه و شرایطی مکلف به رعایت الزامات قانونی در این زمینه میباشند.

صدای جنوب:

سید علی ملک حسینی گفت: در شرایط کنونی طرح ها و اقدامات حاکمیتی که جهت قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا تصویب و اعلام میشوند شرعاً و قانوناً لازم الاتباع میباشند.
وی یادآور شد: ضمانت اجرای تمرد و عدم تمکین از مقررات طرح((فاصله گذاری اجتماعی)) سختگیرانه و قاطع خواهد بود.
ملک حسینی ادامه داد: همه ملزم به رعایت محدودیت های ناشی از این طرح هستند از جمله این موارد ممنوعیت ورود به شهر غیر محل سکونت خود می باشد که علاوه بر توقیف وسیله نقلیه، شخص متخلف به پرداخت پنچ میلیون ریال جریمه الزام و البته کلیه هزینه های جانبی توسط نیروی انتظامی از متخلفین اخذ خواهد شد.

وی در ادامه توضیح داد: ضمن تشکر از بازاریان و اصنافی که به صورت خودجوش فعالیت های تجاری خود را تعطیل نموده اند با توجه به الزامات قانونی طرح جدید بازگشایی خودسرانه اماکن تجاری موجب پلمپ طولانی مدت آنها خواهد شد.
این مقام قضایی استان اضافه کرد: اصنافی مانند نانوایی ها و سوپرمارکت ها و میوه فروشان که فعالیت آنها در زمان اجرای طرح مستثنی شده موظف به اجرای پروتکل بهداشتی هستند در غیر اینصورت از ادامه فعالیت آنها جلوگیری و پلمپ خواهند شد.

وی همچنین هرگونه اقدام از سوی هر فردی که به تشخیص کارشناسان بهداشت ((تهدید علیه بهداشت عمومی)) تلقی گردد را قابل تعقیب قضایی دانسته که مطابق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی ( تعزیرات) متخلفین به مجازات تا یکسال حبس محکوم خواهند شد.

ملک حسینی ضمن آرزوی سلامتی برای همه کادر پزشکی و درمانی و بیماران، با تشکر از عموم هم استانیهای عزیز که با رنج و زحمت فراوان خود را ملزم به رعایت موازین بهداشتی و قرنطینه خانگی نموده اند ابراز امیدواری کرد با رعایت همه جانبه از سوی مردم عزیز هرچه زودتر در کشور جشن پیروزی بر این بیماری برگزار شود.
دادستان مرکز استان تاکید کرد:ضمن قدردانی از زحمات نیروی فداکار انتظامی در این ایام، هرگونه عدم همکاری ، مقاومت وتمرد از دستور پلیس ازسوی متخلفین محدود احتمالی را تحت عنوان مجرمانه((تمرد در مقابل مامورین دولت)) قابل پیگرد و مجازات دانست.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت