پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 فروردین 1399 ساعت 03:01:: شناسه خبر: 72140

آنچه باید در مورد پرخوری و استرس کودکان در دوران قرنطینه بدانیم/ کرونا، انگ اجتماعی نیست!

متخصص اطفال دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن تبریک سال نو گفت: متاسفانه تعداد موارد مثبت به کرونا در کشور در حال افزایش بوده و شرایط نامطلوبی در کشور ایجاد شده است.

صدای جنوب:

متخصص اطفال دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن تبریک سال نو گفت: متاسفانه تعداد موارد مثبت به کرونا در کشور در حال افزایش بوده و شرایط نامطلوبی در کشور ایجاد شده است.

به گزارش صدای جنوب، دکتر فرزاد وفایی در برنامه زنده استودیو سلامت که از شبکه استانی پخش شد، افزود: شناسایی موارد مبتلا به کرونا یک جنبه مثبت از لحاظ بیماریابی در حوزه پزشکی بوده اما این می تواند از نظر مردم جنبه خوبی نداشته باشد در حالی که هرچه بیماریابی قدرتمندانه تر صورت پذیرد احتمال کوتاه شدن طول عمر بیماری در جامعه نیز افزایش می یابذ.

وی ابراز داشت: یکی از ویژگی‌های اساسی کرونا ویروس که بر خلاف سایر ویروس ها بوده این است که این ویروس در محیط خارج از بدن انسان می تواند در مدت زمان زیادی زنده بماند به گونه‌ای که روی یک بافت کاغذی سه تا چهار ساعت، روی یک فلز ۷۲ ساعت و در هوا نیز ۳ ساعت زنده و ناقل بیماری است.

وی با اشاره به اینکه ویروس های معلق در هوا تا زمانی که حیات خود را از دست ندهند قادر به بیماری زایی هستند، تصریح کرد: همه افراد باید احتیاط لازم در رفت و آمدها را داشته باشند زیرا زمانی که فرد وارد محیطی به خصوص یک فضای بسته می شود ممکن است پیش از آن، بیمار مثبت به کرونا در آنجا حضور داشته و ریسک مبتلا شدن فرد به بیماری افزایش می یابد.

مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ابراز داشت: از جمله عوامل کنترل و پیشگیری از کرونا ویروس در بیرون از منزل، استفاده از ماسک و دستکش بوده و ضروری است در مکان هایی که تماس دست اتفاق می‌افتد از دستکش استفاده شود و قبل از ورود به منزل آن را در سطل زباله درب دار انداخته و سپس دست ها را با آب و صابون بشوییم.

دکتر وفایی عنوان کرد: جا دارد از مرکز صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد کمال تقدیر و تشکر را داشته باشیم که پا به پای دانشگاه علوم پزشکی در مقوله آگاه بخشی ما را همراهی نمودند.

وی با اشاره به ایجاد پرخوری و استرس کودکان در دوران قرنطینه یادآور شد: یکی از اقداماتی که والدین باید در دوران قرنطینگی نسبت به فرزندان خود اعمال کنند این است که در حضور کودکان از کرونا صحبت نکرده و اخبار را زمانی پیگیری کنند که کودکان مشغول به کار دیگری هستند و آنها را متمرکز به بیماری نکنند.

مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: ترساندن کودکان و آگاهی بخشی بیش از اندازه در خصوص کرونا منجر به ایجاد استرس درون خانگی شده و آسیب‌های جدی در کودک ایجاد می‌کند.

دکتر وفایی خاطرنشان کرد: برای اینکه در این مدت کودکان همچنین دچار آسیب هایی از جمله پرخوری نشوند لازم است والدین در استفاده از مواد خوراکی برنامه ریزی مشخص و معینی داشته باشند به گونه‌ای که وعده های اصلی و میان وعده در طول روز در زمان معین خود مصرف گردد.

وی افزود: سرگرم کردن کوکان با بازی های کوکانه، برنامه های تلویزیونی و اسباب بازی ها در رفع بی حوصلگی و خستگی آنها در دوران قرنطینگی موثر بوده و والدین باید در این دوران، مدت زیادی از وقت خود را در کنار کودکان بگذرانند و از انجام کارهای جانبی در حین بازی با کودک خودداری نمایند.

متخصص اطفال دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه کودکان نیز به کرونا ویروس مبتلا می شود، گفت: خوشبختانه تعداد کودکان مبتلا به کرونا انگشت شمار بوده و استعداد آنها در ابتلا به کرونا کمتر است ولی نوزادان یک تا سه ماه به شدت در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

وی زنان باردار، سالمندان، افراد دارای سیستم ایمنی پایین و دارای بیماری زمینه ای را از جمله افراد در معرض ابتلا به کرونا عنوان کرد و اافزود: مبتلا شدن به کرونا یک انگ اجتماعی نیست، این ویروس مانند سایر ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا بوده با این تفاوت که میزان شیوع بسیار بالایی دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت