پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 فروردین 1399 ساعت 06:01:: شناسه خبر: 73252

آغاز فعالیت برخی صنوف در کهگیلویه و بویراحمد/برای بازگشایی مدارس عجله نداریم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:فعالیت برخی صنوف از۲۳ فروردین آغاز می شود اما برای بازگشایی مدارس نظر قاطع خود را به رئیس جمهور و ستاد ملی مقابله با کرونا منعکس کردیم.

صدای جنوب:

حسین کلانتری  در گفت‌وگوی شبکه دنا با موضوع «فاصله‌گذاری هوشمند» اظهار داشت: با توجه به بالا بودن آمار مبلایان به کرونا در شهرستان چرام نسبت به میانگین استانی در سفری به این شهرستان آخرین وضعیت بیماران مورد ارزیابی و پیگیری قرار گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در نشستی با حضور مسؤولان علوم پزشکی، فرمانداران شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ و اعضای شورای تأمین تصمیماتی برای کنترل کرونا با اولویت چرام اتخاذ شد.

کلانتری اضافه کرد: مبلغ سه میلیارد تومان از وزارت بهداشت درخواست دادیم که ۲ میلیارد از این اعتبار برای کهگیلویه بزرگ و یک میلیارد در اختیار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قرار خواهد گرفت.

مقام ارشد اجرایی استان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد همه عزیزانی که در چرام مبتلا شده بودند از بستگانی به آنها منتقل شده که از شهرهای دیگر به عیادت آنها آمده بودند.

کلانتری افزود: یکی از معاونان دانشگاه به عنوان مقام معین کهگیلویه بزرگ تا زمان مطلوب شدن شرایط انتخاب شد.

وی همچنین از برگزاری نشست بررسی وضعیت کرونا با حضور مسؤولان گچساران و باشت خبر داد و گفت: در این نشست نیز تصمیم‌هایی برای مطلوب شدن وضعیت اتخاذ شد.

وی با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از آغاز فاصله‌گذاری هوشمند به عنوان گام دوم خبر داد و افزود: این طرح از ۲۳ فروردین در استان آغاز تا نتیجه نهایی یعنی قطع زنجیره انتقال و شکست کرونا ادامه خواهد یافت.

کلانتری در خصوص جزئیات فاصله‌گذاری هوشمند با تقسیم‌بندی اصناف به سه دسته دارای ریسک بالا، ریسک متوسط و ریسک کم تصریح کرد: صنوف پرخطر که شروع فعالیت آنها منجر به تجمع می‌شود همچنان تعطیل می‌شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اصنافی که ریسک کمتر دارند با رعایت پروتکل بهداشتی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. دستورالعمل بهداشتی این صنوف از طریق وزارت بهداشت ابلاغ می‌شود.

کلانتری در خصوص تصمیم مسؤولان استانی برای زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: تصمیم ما بر این است که فعلا برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها عجله نکنیم و نظر قاطع خود را به رئیس جمهور و ستاد ملی مقابله با کرونا منعکس کردیم.

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری در این خصوص به آینده واگذار خواهد شد، ادامه داد: تا دو هفته آینده خبری از بازگشایی مراکز علمی و اموزشی نیست تا زمانی که وضعیت بیماری مطلوب شود.

کلانتری با اشاره به اینکه سایر شهرستان‌های استان وضعیت مطلوب دارند تأکید کرد: اگر مراعات نشود ممکن است برگشت پرهزینه در پیش باشد.

وی گفت: ساده‌ترین، ارزانترین و در دسترس‌ترین اقدام برای مقابله با کرونا مراقبت و پیشگیری است.

فهرست مشاغل پر خطر اعلام شد

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت