پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 فروردین 1399 ساعت 17:01:: شناسه خبر: 73799

جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی کهگیلویه برگزار شد

جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی کهگیلویه با حضور معاون اقتصادی استاندار ، رییس سازمان صمت به ریاست فرماندار این شهرستان برگزار شد.

صدای جنوب:

جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی کهگیلویه با حضور معاون اقتصادی استاندار ، رییس سازمان صمت و به ریاست فرماندار این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سید حشمت الله صمیمی دوست با قدردانی از اقدامات انجام گرفته در زمینه مقابله با کرونا  ازفرماندار کهگیلویه و سایر اعضای ستادپیشگیری از کرونا قدردانی کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد اقدامات دانشگاه علوم پزشکی استان را نیز قابل تقدیر خواند و افزود:نباید تلاش و زحمات شبانه روزی این عزیزان را نادیده بگیریم.

وی گفت:استان کهگیلویه وبویراحمد  از استان های موفق در زمینه مقابله با بیماری کرونا است.
صمیمی دوست ادامه داد: استان در زمینه تامین موادبهداشتی و هم کنترل بیماری عملکرد خوبی داشته  و هر دو طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند ، مناسب و رضایت بخش است.

سید حشمت الله صمیمی دوست تاکید کرد:مردم باید بدانند کرونا تمام نشده و ازطرفی کاراقتصادی مردم هم باید برای تامین معیشت آنها دچار وقفه نشود.

وی گفت:اصناف سامانه سلامت را جدی بگیرند و نظارت بر بازار هم توسط دستگاه های متولی از جمله صمت و تعزیرات و بهداشت نیز انجام شود.

صمیمی دوست با اشاره به اجرای طرح مومنانه خواستار مشارکت همگانی در یاری رساندن به نیازمندان شد.

وی گفت:نیاز است اقشار نیازمند و اسیب پذیر شناسایی شوند.

در ادامه سالار حسین پور رییس سازمان صمت استان نیز به وضعیت این روزهای بازار و همچنین شرایط کرونایی استان گریزی زد و گفت:با رصد و بررسی لازم مشاهده شد که قیمت اجناس در کهگیلویه مناسب است و رشد چندانی نداشته و مطلوب‌تر از سایر نقاط است.(این سخنان حسین پور موجب تعجب بیشتر افراد حاضر در سالن شد)

اما در ادامه فرماندار کهگیلویه با صراحت تمام گفت:تعارفات و قدردانی ها را باید کنار بگذاریم ما در این مدت خیلی سختی کشیدیم و در تهیه الکل و ژل در تنگنا بودیم در حالی که  ژل والکل تولید استان است.

علی رضا اتابک تصریح کرد: واقعیات باید گفته شود،مردم عادی  دستکش ندارند.
اتابک ادامه داد:وظایف مردم مشخص است و ما هم وظیفه داریم ،مردم رعایت کردند و در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند که آنها کمتر در خانه می مانند  دستکش وماسک نیازدارند.
فرماندار کهگیلویه تصریح کرد:مسیولان در این زمینه تلاش کنند تا کمبود مواد بهداشتی برطرف شود.

اتابک همچنین خواهان افزایش سهمیه برنج و شکر اختصاص داده شده به شهرستان شد.

وی ادامه داد:شهردار با همکاری پلیس راهور مانع بازگشت سدمعبر ها به خیابان های دهدشت شوند.

اتابک اظهار کرد:بهداشت و درمان،تعزیرات و صمت  نظارت‌ را بیشتر و جدی تر کنند تا مردم مشکلات کمتری داشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه نیز سفره دلش را باز کرد و رنج های همکاران خود  را بیان کرد.

محمد طاهر طیب زادگان به دفاع از عملکرد سیستم بهداشت ودرمان استان و شهرستان پرداخت و در دفاع از سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گفت : به هر دلیلی برای چند نمونه آزمایش تاخیری به وجود آمده و با آنکه ارشدترین مقام بهداشتی درمانی استان در رسانه استانی تلویزیون عذرخواهی کرد و لی باز عده ای کوتاه نیامدند و اگر مشکل از ماست تا تک تک کارکنان بهداشت ودرمان کهگیلویه باز عذرخواهی کنند.

طیب زادگان که معلوم بود دل پری از برخی تخریب ها دارد گفت : به همکاران من برچسب زدند و و با اشتراک تصایر آنها در شبکه های اجتماعی موضوع رازداری را نیز زیر سوال بردند به نحوی که همکار من خسته از تمام این بذاخلاقی قصد نداشت به محل کار خود بازگردد.

مدیر شبکه درمان کهگیلویه در مورد جواب آزامیش مثبت ۱۳ مورد کرونایی که با تاخیر اعلان شده گفت : بیشتر این موارد از پرسنل درمان بودند و جواب آزمایش مجدد ده نفر از آنها منفی بوده و تلاش داریم جواب تست سه نفر دیگر را نیز دریافت کنیم که انشالله مشکلی نداشته باشند.

وی انتقاد سازنده را کارساز دانست و گفت : برخی نقدها شبیه تخریب است و برای کسی که در میدان دفاع است به مانند شلیک تیر از پشت است و انشااله صاحبان قلم ها منصف باشند.

طیب زادگان افزود : بازرسین شبکه بهداشت شبانه روز و در مرحله دوم فاصله گذاری هوشمند در حال نظارت هستند و باید سایر نهادهای که بر اساس مصوبات شورای سلامت باید در کنار ما قرار بگیرند نیز حضور داشته باشند چرا که در همین نظارت ها و ارزیابی ها مشکلات و چالش های زیادی داریم که انشالله با همراهی و همکاری مردم و سایر نهادها برطرف شود.

وی درپایان گفت : کم و زیاد کردن پروتکل ها بهداشتی در سطح شهرستان با مصوبه شورای سلامت است و تلاش شود ناهماهنگی نباشد چرا که  هدف اصلی فاصله گذاری هوشمند کم کردن تجمعات است‌.

برپایه گزارش صدای جنوب،پس از سخنان فرماندار کهگیلویه ،صمیمی دوست معاون استاندار قول داد مشکلات  بررسی و الکل و ژل به تعداد مورد نیاز تحویل شهرستان داده شود.

صمیمی دوست از رئیس سازمان صنعت و معدن استان نیز خواست کهگیلویه در سهمیه کالاهای اساسی تنظیم بازار مثل برنج و شکر ویژه تر دیده شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت