پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 فروردین 1399 ساعت 12:01:: شناسه خبر: 74172

جلسه ستاد ساماندهی مشارکت های مردمی و سمن ها در لنده برگزار شد

جلسه ستاد ساماندهی مشارکت های مردمی و سمن ها با حضور فرماندار و اعضای شورای اداری در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد .

صدای جنوب 

در این جلسه نورمحمد نعمتی با قدردانی از تلاش شبانه روزی همه گروه های جهادی گفت:نمونه گیری از ۱۰فرودین ماه سال جاری گرفته و به استان ارسال می شود که نمونه های گرفته شده دارای کد رهگیری است که کلیه اطلاعات به صورت انلاین ارسال می شود.
وی گفت:تاخیرات در اعلام ناشی از تجمع زیاد نمونه های مثبت در آزمایشگاه شیراز با تاخیر عنوان شده است و اصلا بحث مباحث مالی نبوده است که اگر چه سهل انگاری شده است .
نعمتی گفت:۲۱۱نمونه ارسالی داشتیم که ۹نفر مثبت بود که در این این ایام نیز ۵نمونه بهبودی کامل شده است که ۴مورد دیگر نیز در حال درمان هستند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده تصریح کرد: ابتدای کار بر اساس خود اظهاری بوده است و در ادامه با بیمار یابی صورت گرفته و شناسایی افراد مشکوک با نمونه گیری صورت گرفته است.
وی گفت:در پیگیری سامانه سیب افراد مشکوک در پنج روز ابتدا تحت حمایت تلفنی قرار میگیرد و اگر بعد از ۱۴روز علائم را نداشته باشد روند قرنطینه خانگی خود به همراه آموزش صورت می گیرد.
نعمتی گفت:حضور مداوم نیروهای بهداشت محیط به صورت روزانه در شهر صورت میگیرد کسبه بازاری که کم خطر بودند نیز فعالیت خود را آغاز کردند.
وی در ادامه اظهارکرد: در خصوص برگزاری مراسمات و جشن ها نیز باید تدابیر ویژه ای در خصوص پرهیز از تجمعات صورت گیرد.
در ادامه نیز سید خدادوست موسوی از تلاش های دو ماهه گروه های مختلف مردمی و اداری که تلاش های گسترده ای در مبارزه با این بیماری داشتند قدردانی می کنیم.
وی افزود:تلاش های خوبی در سطح استان و شهرستان شکل گرفته است که این حادثه غیرمترقبه باعث شد یک جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است که اقدامات خوب مقابله ای و پیشگیرانه باعث کاهش میزان فراگیر شدن این بیماری شده است.
فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد:از مجموع ۹مورد مبتلا به کرونا بیش از ۵نفر درمان و ۴نفر دیگر تحت مراقبت هستند که امیدواریم تلاش ها و زحمات همه عزیزانی که شبانه روزی در این دوماه تلاش داشتند باید قدردانی کنیم.
وی اظهارکرد:ساماندهی گروه های جهادی و مردمی  و تشکل ها یکی از نیازهای ضروری است که ما تاقبل از ارسال این بخشنامه ما کارهای خود را از قبل انجام داده که مشارکت و همکاری خوب این گروه ها قابل تقدیر است.
موسوی اظهارکرد:  طرح ساماندهی گروه های مختلف مردمی در راستای افزایش تاب آوری با رویکرد آموزش و مشارکت مادی و غیرمادی برای دوره نقاهت بیماران کرونایی است و تامین امکانات و نیازمندی های تخصصی مراکز بهداشتی و درمانی به همراه تولید ماسک و توزیع در بین اقشار مختلف مردم و تامین سبد معیشتی بین مردم از عمده فعالیت های صورت گرفته است.
وی گفت:استفاده از ظرفیت خیرین و افراد دارای تمکن مالی برای کمک مومنانه از مهمترین کارهای است که با هدف کمک به اقشار کم درآمد صورت خواهد گرفت.
موسوی گفت:مشارکت در آموزش همگانی ، مشارکت در امر قرنطینه عمومی، توصیه های ارشادی  در جهت کاهش بیماری کرونا و شناسایی افراد مشکوک و مبتلا و معرفی به مراجع ذیصلاح با هدف کاهش بیماری کرونا باید صورت بگیرد.
فرماندار شهرستان لنده گفت: مشارکت آگاهانه مردم در پیشگیری و آموزش همگانی در برابر بیماری کرونا یکی از مهمترین کارهای است که باید صورت گیرد .

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت