پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 فروردین 1399 ساعت 21:01:: شناسه خبر: 74228

گزارش اولین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در سال ۹۹

فردا، آخرین فرصت برای ارسال طرح ها به سازمان برنامه و بودجه

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان تا فردا پروژه‌های خود را به سازمان برنامه و بودجه ارسال کنند.

صدای جنوب:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در اولین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در سال ۹۹ با بیان اینکه جهش تولید فراتر از رونق تولید است گفت: نقشه راه برای همه ما تعیین شده است، پس همه ما موظفیم اقدامات لازم را براساس اظهارنظر‌های کارشناسی در همه حوزه‌ها و بخش‌های مختلف انجام دهیم.
حسین کلانتری با اشاره به اینکه برخی واحد‌ها در داخل استان اشتغال و تولید دارند، اما با همه ظرفیت‌ خود کار نمی‌کنند افزود: باید برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم تا این واحدها باید با همه ظرفیت، به کار خود ادامه دهند.
وی با بیان اینکه ما استان را محدود به همین پروژه‌های تایید شده در تهران نمی‌کنیم گفت: ما باید اولویت‌های استان را مدنظر قرار دهیم، مانند سد تنگ سرخ که قرار است آب شرب ۴۰ تا ۵۰ درصد جمعیت استان را تأمین کند.
کلانتری با تاکید بر توسعه متوازن در استان افزود: باید به همه مناطق استان یکسان توجه شود و برای توسعه آنها تلاش کرد، همچنین مدیران نباید نگاه منطقه ای و طایفه ای داشته باشند چرا که مردم خود کارشناس هستند و اولویت ها را تشخیص می دهند.
کلانتری به واحد‌های راکد در استان هم اشاره کرد و گفت: ما باید واحد‌هایی که در استان راکد مانده و امکان فعالیت مجدد را دارند، به چرخه تولید برگردانیم.
وی اضافه کرد: مبنای ما برای تکمیل پروژه‌ها در جهت پروژه های اقتصادمقاومتی شاخص‌های یکسان و شفافی است که هیچ‌گونه ابهامی ندارند مسئولان تا فردا پروژه‌های خود را به سازمان برنامه و بودجه ارسال کنند و پس از آن درباره قبول پروژه‌ها جلسه‌ای تعیین و درباره تکمیل پروژه‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان نیز در این جلسه گفت: ستاد برنامه ریزی و راهبردی جهش تولید در کشور تشکیل شد و پس از آن دستورالعمل‌ها و شاخص‌هایی را برای پروژه‌های استانی مشخص و به استان‌ها ارسال کردند.
علی سلحشوری با بیان اینکه این طرح ها در حوزه صنعت و معدن، آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی هستند، گفت: ۱۹ طرح به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال شد که از این تعداد پنج طرح به تصویب رسیده و بقیه طرح‌ها برای دفاتر و بخش‌ها ارسال شدند تا اطلاعات آن‌ها تکمیل و دوباره ارسال شوند.
وی همچنین به شاخص‌های انتخاب این طرح ها اشاره کرد و گفت: طرح ها باید بر اساس تعداد اشتغال، میزان تولید، پیشرفت کاری، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و قابلیت صادرات انتخاب شوند.
سلحشوری با بیان اینکه فردا آخرین مهلت تکمیل اطلاعات این پروژه‌ها است افزود:سازمان‌های مورد نظر باید طرح های مورد نظر خود را اولویت بندی کنند و تا فردا به سازمان برنامه و بودجه تحویل دهند تا بتوانیم به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارسال کنیم.
معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه با اشاره به اینکه در هفته گذشته جلسات متعددی برای انتخاب پروژه‌ها برگزار کردیم گفت: دستگاههای اجرایی ۷۷ طرح را شناسایی و اعلام کردند که باید بر اساس شاخص های تهیه شده در ستادر راهبردی جهش تولید، طرح های اولویت دار را انتخاب و به تهران گزارش کنیم.
صمیمی دوست بر  تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی طرح هایی که در ستاد برنامه ریزی و راهبردی جهش تولید در تهران انتخاب نمی شوند تاکید کرد و گفت: برخی از این طرح ها پیشرفتی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد دارند که ضرورت دارد برای تکمیل این طرح ها تلاش کنیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت