پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 مهر 1395 ساعت 09:07:: شناسه خبر: 7433

استاندار امسک روسیه:

همکاری استان امسک روسیه با کهگیلویه و بویراحمد از ایران استراتژیک است/اشنایی با استان امسک

استاندار امسک:صادقانه عرض می‌کنم، علاقمند به توسعه همکاری با استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم

پایگاه خبری صدای جنوب:

استاندار امسک روسیه دراولین روز همایش بین‌المللی «یاسوج-امسک» گفت: دو کشور ایران و روسیه در حال توسعه روابط هستند و به طور حتم همکاری استان امسک روسیه با کهگیلویه و بویراحمد از ایران استراتژیک است.

به گزارش صدای جنوب، ویکتور نظراف در این همایش   که با حضور مسئولان دو استان کهگیلویه و بویراحمد و امسک روسیه در سالن اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد، اظهار داشت: گردش تجاری دو استان امسال چهار برابر سال گذشته بوده، بطوریکه ۳۶۵ هزار دلار گردشگر تجاری امسک است.

نظراف با اشاره به اینکه استان امسک روسیه ظرفیت مناسبی در زمینه صادرات تولیدات شیمیایی دارد، عنوان کرد: میوه جات و دانه‌های روغنی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ظرفیت مطلوبی برای واردات مورد نیاز امسک روسیه است.

استاندار امسک روسیه افزود: با توجه به پتانسیل دو استان از روسیه و ایران با برگزاری این همایش باید تلاش کنیم هر چه بیشتر زمینه‌های همکاری را توسعه دهیم که این مهم به طور ویژه در دستور کار مسئولان امسک است و تاکنون دو هیئت از این استان از ایران بازدید داشتند.

نظراف با تاکید بر اینکه ما الان داریم در زمینه فرآوری جنگل و ساختمانی بررسی‌های لازم را جهت افزایش همکاری انجام می‌دهیم، گفت: سال گذشته در استان امسک پذیرای هیئت کهگیلویه و بویراحمدی بودیم که این برای ما افتخار بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه نمایندگانی در زمینه‌های مختلف از جمله؛ کشاورزی، بهداشت و کارهای ساختمانی هیئت روسی را همراهی می‌کند، عنوان کرد: یک همایش بزرگ در امسک با حضور نمایندگانی از ۱۰ کشور از جمله ایران برگزار شدودران شرایط ارتباط بیشتر وتسهیل مراودات بررسی گردید.

نظراف با تاکید بر اینکه ما به این همایش اهمیت قائل می‌شویم، زیرا جوانان ما ادامه دهنده این پایه‌های همکاری هستند، ابراز کرد: صادقانه عرض می‌کنم، علاقمند به توسعه همکاری با استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

*استان امسک باجمعیتی بالغ بر۲میلیون نفر درمنطقه فدرالی سیبری ومنطقه اقتصادی سیبری غربی واقع شده است.

این استان ۱۳۹۰۰۰کیلومترمربع مساحت دارد وجمت شهری ان۷۲درصدوجمعیت روستایی آن ۲۸درصد می باشدوتاکنون باشهرهای ﭘﻮﺧﻮْ ﺍﺳﻠﻮﺍﮐﯽ،ﮐﺎﺭﻟﻮﯼ ﻭﺍﺭﯼ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﭼﮏ،ﮐﺎﯾﻔﻨﮓ ﭼﯿﻦ وﺟﯿﻨﺠﻮ در ﮐﺮﻩﺟﻨﻮﺑﯽ،ﭘﺘﺮﻭﭘﺎﻭﻝ ﻗﺰﺍﻗﺰﺳﺘﺎﻥ،ﻧﻮﻭﻭﺳﯿﺒﯿﺮﺳﮏ ،ﮐﺎﻟﻨﯿﻨﮕﺮﺍﺩوﭼﻠﯿﺎﺑﯿﻨﺴﮏ در ﺭﻭﺳﯿﻪ،ﻣﯿﻠﻮﺍﮐﯽ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ،ﺍﻧﺘﺎﺭﯾﻮ وﻧﺎﺣﯿﻪ ﯾﻮﺭﮎ درﮐﺎﻧﺎﺩﺍخواهر خوانده شده است.

استان امسک در سال۱۹۳۴تاسیس کردید ومهم ترین رودخانه آن ایرتیش نام داردونقش زیادی در اوضاع اقتصادی کشور روسیه دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت