پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 مهر 1395 ساعت 07:07:: شناسه خبر: 7501

نماینده مجلس:

تلاش مجلس برای لغو بخشنامه بی‌اثر بودن ارتقای تحصیل معلمان در میزان دریافتی آنها/جلوگیری از ادامه تحصیل فرهنگیان بی تدبیری است

بیگلری گفت:جلوگیری از ادامه تحصیل فرهنگیان زیبنده دولت نیست و علاوه بر اینکه امید را از آنها گرفته، کاملا بی‌تدبیری است

پایگاه خبری صدای جنوب:

نماینده مردم سقز درمجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به این که ادامه تحصیل فرهنگیان امری بسیار ضروری و اجتناب ناپذیر است، گفت: درحالیکه وزارت آموزش و پرورش قاعدتا باید نیاز به بالا رفتن مدارک معلمان داشته باشد، اما در کمال تعجب بخشنامه‌ای ارائه کرده که برآن اساس جلوی  ادامه تحصیل فرهنگیان گرفته می‌شود.

به گزارش صدای جنوب ،حسن بیگلری افزود: مثلا اگر معلمی با لیسانس وارد این حرفه شود، در نهایت با فوق لیسانس و تنها با یک مقطع ارتقا مجاز به ادامه تحصیل و لحاظ آن در میزان حقوق خود خواهد بود؛ یا اگر معلمی با دیپلم وارد آموزش‌و‌پرورش شده فقط در یک مقطع بالاتر -که همان فوق دیپلم است- می تواند ادامه تحصیل دهد؛ در صورتی که در گذشته اینطور نبوده و حتی بسیاری از نمایندگان مجلس با دیپلم و حتی با مدرک سوم راهنمایی وارد دانشسرا شده اند و تا مدرک دکترا ادامه تحصیل داده اند.

وی در ادامه افزود: جلوگیری از ادامه تحصیل فرهنگیان و محدودیت گذاشتن در این موضوع، غلط و بی‌منطق است که در این مورد تذکر و درخواست کتبی برای لغو این بخشنامه از سوی فرهنگیان به مجلس ارائه شده است.

بیگلری با بیان این‌که این محدودیت‌ها انگیزه را در معلمان از بین می‌برد، تصریح کرد: تاکنون پیگیری‌های زیادی برای رفع این مشکل انجام شده که نتیجه‌ای نداشته و لغو این بخشنامه خواسته بسیاری از نمایندگان مجلس است که مجدانه به دنبال لغو این بخشنامه هستند و تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: جلوگیری از ادامه تحصیل فرهنگیان زیبنده دولت نیست و علاوه بر اینکه امید را از آنها گرفته، کاملا بی‌تدبیری است

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت