پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 اردیبهشت 1399 ساعت 08:02:: شناسه خبر: 75357

برنامه های عملیاتی آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد برای تامین آب شهر دیشموک/ارتقاء کیفیت آب دیشموک در آینده نزدیک

برنامه های عملیاتی آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد برای تامین آب شهر دیشموک با هدف ارتقاء کیفیت آب این شهر در آینده نزدیک اجرایی می شود.

صدای جنوب:

برنامه های عملیاتی آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد برای تامین آب شهر دیشموک با هدف ارتقاء کیفیت آب این شهر در آینده نزدیک اجرایی می شود.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد فیض اله پاسره در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه آب شهر دیشموک و روستاهای تابعه از طریق ۳ حلقه چاه تأمین می شود، اظهار کرد: بدلیل عدم وجود منابع آب کافی و مطابق با استانداردهای آبرسانی، تأمین آب روستاهای تابعه شهر دیشموک بصورت ۲۴ ساعته مقدور نیست.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود صعب العبور بودن مسیرهای دسترسی به شهر دیشموک و روستاهای تابعه آن، نمامی زیرساخت‌های لازم شامل خطوط انتقال ، مخازن ذخیره و شبکه های توزیع آب ایجاد شده است.
وی عنوان کرد: در چند سال گذشته بدلیل خشکسالی های پی در پی و افت سطح آب در منابع و سفره های زیر زمینی، کیفیت یکی از چاه‌های منطقه مذکور با توجه به افزایش غلظت بعضی از فاکتورهای شیمیایی آب کاهش یافته که شرکت آب و فاضلاب استان جهت حل مشکلات مردم راهکار کوتاه مدتی را اجرایی کرد و در این میان کیفیت آب را با فرآیند ترقیق( آب دو چاه با هم مخلوط و رقیق سازی) به حد مجاز رسانده می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: زیرساخت های مورد نظر برای انجام این کار پیش بینی و اجرای آن به مناقصه گذاشته شد و در حال حاضر پیمانکار انتخاب شده و عملیات اجرایی این کار در حال انجام می باشد.
وی یادآور شد: تامین آب از بند انحرافی گندمکار دیگر راهکار بلند مدت برای تأمین آب شرب شهر دیشموک و روستاهای اطراف آن است که خوشبختانه پروژه مورد نظر نیز توسط شرکت آب منطقه ای استان به مناقصه گذاشته شده و با انتخاب پیمانکار طبق اظهارات همکاران شرکت آب منطقه ای استان در آینده ای نه چندان دور با اجرایی این پروژه شاهد بهره‌مندی مردم شهر دیشموک و روستاهای تابعه از نعمت آب پایدار خواهند شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت