پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 اردیبهشت 1399 ساعت 13:02:: شناسه خبر: 76053

آگاهی‌بخشی به مردم در خصوص پرهیز از تجمعات الزامی است

رئیس شورای سلامت کهگیلویه اظهار کرد: هیچ وقفه‌ای در انجام تست و غربالگیری در شهرستان صورت نگرفته و هر مکانیزمی برای قطع خوشه‌ها بکار گرفته می‌شود.

صدای جنوب:

علیرضا اتابک امروز در دهمین نشست ستاد مقابله با کرونا شرایط به وجود آمده در خوزستان و همجواری با شهرستان بهبهان را متذکر شد و اظهار داشت: پیشنهادهایی برای محدودیت‌های جدید به استانداری اعلام کردیم که در صورت موافقت اعمال خواهد شد.

فرماندار کهگیلویه گفت: همه دستگاه‌ها آمادگی اجرای مرحله جدید ضدعفونی اماکن و معابر، منع تردد در سطح شهر و دیگر اقدامات مقابله‌ای را داشته باشند.

رئیس شورای سلامت کهگیلویه تصریح کرد: آمار جدید مبتلایان به کرونا از خوشه‌ خانواده‌های درگیر بیماری و یا پرسنل شبکه بهداشت و درمان هستند.

وی با بیان اینکه روزانه ۸۰ تا یکصد آزمایش از خوشه‌ها گرفته و ارسال می‌شود، اضافه کرد: همه مراودات و سرشاخه‌های ارتباطی افراد مبتلا بررسی و از آنها تست گرفته می‌شود.

اتابک گفت: هیچ وقفه‌ای در انجام تست و غربالگیری در شهرستان صورت نگرفته و هر مکانیزمی برای قطع خوشه‌ها بکار گرفته می‌شود.

وی بازگشایی مدارس و مساجد و در پیش بودن تعطیلات را فرآیندهای جدید پیش‌رو دانست و گفت: برای کنترل بیماری همکاری مردم ضرورت دارد.

این مسوول با اشاره به آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی افزود: ۸۰ دستگاه کمباین غیربومی از خوزستان و شیراز وارد کهگیلویه می‌شود دقت نظر و تدابیر لازم برای قرنطینه رانندگان و انجام تست باید در نظر گرفته شود.

اتابک با اشاره به بی‌احتیاطی مردم و شرکت در مراسم‌های شلوغ و غیرضروری تصریح کرد: آگاهی‌بخشی به مردم در خصوص پرهیز از تجمعات الزامی است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی همکاری رسانه‌ها برای آگاهی‌بخشی به مردم و همت سازمان‌های مردم نهاد برای مقابله با بیماری نیاز است، گفت: تشکل‌هایی که در مواقع خاص با پز شهروند مدنی دنبال کارهایی از قبیل جمع‌آوری زباله هستندتا خودی نشان دهند این روزها که باید در صحنه باشند کجا رفتند؟

اتابک تصریح کرد: از رسانه‌ها انتظار می‌رود با درک شرایط مردم را از جدی بودن خطر پیک کرونا آگاه سازند.

برهمین اساس، دهمین نشست ستاد مقابله با کرونا در شهرستان در حالی برگزار شد که وضعیت قرمز خوزستان تهدید جدی برای پیک جدید این بیماری در شهرستان اعلام شد.

در پیش بودن تعطیلات عید فطر و رفت و آمدها از استان همجوار خطر سرایت ویروس و بالا رفتن آمار مبتلایان طی روزهای آینده را دور از انتظار نکرده است.

نگرانی از ورود خودروهای پلاک خوزستان به شهرستان در این نشست موج می‌زد؛ بخشدار مرکزی کهگیلویه گفت: در منطقه تنگ پیرزال حاشیه جاده زیر هر درخت خانواده‌ای از خوزستان اتراق کرده‌اند.

ورود کمباین‌های مهاجر موضوع دیگری بود که احتمال پیک جدید ویروس را شدت بخشیده و اتخاذ تدابیر ویژه را می‌طلبد.

بی‌احتیاطی مردم و شرکت در مراسم عزاداری و عروسی از دیگر مواردی بود که به انتقال ویروس و افزایش خوشه‌ها دامن زده است؛ موضوعی که در سایه بی‌خیالی بسیاری از مردم تکرار می‌شود و گویا گوش شنوایی برای شنیدن این همه هشدار بهداشتی وجود ندارد.

در این نشست از بی‌توجهی یک دفتر ثبت ازدواج به پروتکل‌های بهداشتی سخن به میان امد و اینکه متصدی این دفتر به صورت یواشکی و با دور زدن اصول و ضوابط بهداشتی به پذیرش مهمانان زیاد در مجلس عقد اقدام می‌کند.

از طرفی با وجود سخت‌گیری‌های اعمال شده برای جلوگیری از برگزاری مجالس عروسی در تالارها و تعطیلی این اماکن اما خانواده‌هایی هم هستند که جشن خود را باجمعیت زیاد در دشت‌ها برگزار می‌کنند و این نشان می‌دهد حساسیت و جدیت مردم در مقابله با کوید ۱۹ بسیار کمرنگ شده است.

در حالی که مبتلایان به ویروس کرونا در یکی از روستاها با مقاومت سرسختانه از آمدن به نقاهتگاه خودداری می‌کنند کار ابتکاری دهیار یکی دیگر از روستاهای کانون کرونا جالب بود.

این دهیار همه کارهای روزمره ساکنان روستا را تقبل کرده و به صورت خودجوش فعالیت‌های روزانه مردم را پیگیری می‌کند تا از عبور و مرور به شهر جلوگیری و خوشه‌های ویروس قطع شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت