پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 اردیبهشت 1399 ساعت 01:02:: شناسه خبر: 76525

بازدید امام جمعه دهدشت و فرمانده سپاه ناحیه کهگیلویه از مرکز خرید محصولات کشاورزی در دهدشت

امام جمعه دهدشت به همراه فرمانده سپاه ناحیه کهگیلویه از مرکز خرید محصولات کشاورزی بازدید کرد.

صدای جنوب:

امام جمعه دهدشت به همراه فرمانده سپاه ناحیه کهگیلویه از مرکز خرید محصولات کشاورزی بازدید کرد.

حجت الاسلام وحدانی فر  اظهار داشت: خربد تضمینی محصولات کشاورزی و پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان علاوه براینکه برای رونق اقتصاد خانواده مهم است موجب برطرف شدن مشکلات آنها و همچنین توسعه کشاورزی خواهد شد.

امام جمعه دهدشت با قدردانی از سرپرست جهادکشاورزی وسایر دست اندرکاران مجموعه خرید گندم و سایر محصولات کشاورزی بیان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته توسط جهادکشاورزی کهگیلویه و سایر ادارات امیدواریم کشاورزان دغدغه های سال گذشته را نداشته باشند.

رئیس  جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه نیز در این بازدید از امام جمعه دهدشت و فرمانده سپاه ناحیه کهگیلویه قدردانی کرد وگفت:چنین بازدیدهایی برای مجموعه جهادکشاورزی مایه دلگرمی است زیرا نشان ازاین دارد که همه مسئولان از کشاورزی حمایت و بدان اهمیت می دهند.

علی رضا نیکویی زاده گفت: پیش بینی می‌شود  ۸۰ هزار تن گندم از مزارع  شهرستان در سال جاری برداشت شود.

نیکویی زاده اظهار کرد: فصل برداشت مزارع جو و کلزا از روز ۲۱  اردیبهشت‌ماه آغاز شده و برداشت گندم نیز از روز پنجشنبه( ٢۵اردیبهشت)در سراسر شهرستان کهگیلویه آغاز شد.

وی با اشاره به میزان کل تولید گندم و جو از سطح مزارع شهرستان ابراز کرد: از مجموع ۳۱۰۰۰ هکتار مزارع دیم و آبی گندم در سطح شهرستان کهگیلویه پیش‌بینی می‌شود که میزان ۸۰ هزار تن گندم برداشت و حدود ۲۷۰۰۰ هزار تن مازاد برمصرف از کشاورزان خریداری شود.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه افزود: همچنین از مجموع ۱۳۵۰۰ هکتار مزارع دیم و آبی جو پیش بینی می‌شود که میزان ۲۰ هزار تن برداشت و به‌صورت خودمصرفی استفاده می‌شود و یا در بازار به‌صورت آزاد خرید و فروش می‌شود.

نیکویی زاده با اشاره به نرخ تضمینی خرید گندم تصریح کرد: قیمت هرکیلو گندم معمولی حدود ۲۵۰۰۰ هزار ریال و گندم دو روم حدود ۲۶۰۰۰ هزار ریال است و مراکز خرید گندم از روز شنبه، ۲۷ اردیبهشت در سطح شهرستان در حال دریافت محصولات هستند.

وی بیان کرد: عملیات برداشت گندم و جو با ۸۰ دستگاه کمباین در سطح شهرستان انجام می‌شود.

نیکویی زاده با اشاره به ممنوع بودن خروج گندم از شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: در مراکز خرید شهرستان کهگیلویه، گندم و جو با نرخ تضمینی از سوی دولت خریداری می‌شود و شرایط خرید در تمام نقاط کشور یکسان می باشد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت