پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 اردیبهشت 1399 ساعت 15:02:: شناسه خبر: 76570

در نشست شورای سلامت کهگیلویه مطرح شد؛

شرایط کرونایی استان های همجوار تهدیدی جدی برای شهروندان/ مردم پاسخگوی سامانه ۴۰۳۰ باشند

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با اشاره به غافلگیری در مقابل کرونا گفت: چند روز گذشته پیک غیر قابل پیش بینی در شهرستان داشتیم وجایی که فکر می‌کنیم منطقه کنترل شده است دوباره موارد ابتلا یافت می‌شود.

صدای جنوب:

محمدطاهر طیب‌زادگان امروز در نشست شورای سلامت شهرستان اظهار داشت: وضعیت قرمز کرونا در استان‌های همجوار شهرستان ما را تهدید می‌کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با اشاره به غافلگیری در مقابل کرونا گفت: چند روز گذشته پیک غیر قابل پیش بینی در شهرستان داشتیم وجایی که فکر می‌کنیم منطقه کنترل شده است دوباره موارد ابتلا یافت می‌شود.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد بیمار مبتلا متوجه وجود علائم نمی‌شود، افزود: لازم است حجم نمونه‌گیری را بالا ببریم و موارد مشکوک با هر علائمی نمونه‌گیری شود تا در مرحله اول تشخیص داده و کنترل شود.

طیب‌زادگان عملکرد شهرستان در مقابله با این بیماری را قابل قبول دانست و اضافه کرد: در نمونه گیری خوب کار کردیم و پایین بودن آمار مرگ و میر با توجه به تعداد موارد مثبت گواه این ادعاست.

این مسرول بیماریابی فعال را از دیگر عوامل مطلوب بودن عملکرد ضدکرونایی در شهرستان برشمرد و گفت: ۹۰ درصد مصوبه‌های شورای سلامت در راستای کنترل ویروس اجرایی شد.

طیب‌زادگان تصریح کرد: باید یاد بگیریم با کرونا زندگی کنیم چون پایان کرونا معلوم نیست و سرانجام نامشخصی دارد که قابل پیش‌بینی نیست.

وی، مسؤولیت‌پذیری همگانی را امری لازم دانست و گفت: هر شخص حقیقی یا حقوقی یا مسؤول نهاد خود را ملزم به رعایت اصول بهداشتی و مراقبتی بداند.

طیب‌زادگان بیان داشت: دستورالعمل فاصله‌گذاری صنوف، ادارات و مشاغل مشخص است اهتمام جدی در رعایت داشته باشیم و سخت‌گیری‌ها بیشتر شود.

وی با بیان اینکه همکاری مردم در جوابدهی به سامانه ۴۰۳۰ کم شده است، گفت: بیماری به انگ اجتماعی تبدیل شده و برای کتمان علائم سامانه را جواب نمی‌دهند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت