پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 خرداد 1399 ساعت 18:03:: شناسه خبر: 76804

آزادی۳۰زندانی جرائم غیر عمد زندان های کهگیلویه وبویراحمد در آستانه عید سعید فطر

در این آئین که با حضور آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج، دکتر کلانتری استاندار، دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری و جمعی از مسئولین قضایی و اجرایی استان برگزار شد، علاوه بر آزادی ۳۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان، از رئیس کل دادگستری و ۱۵ نفر از قضات مؤثر در کاهش جمعیت کیفری حوزه های مختلف استان با اهداء لوح تقدیر شد.

صدای جنوب:
در آستانه عید سعید فطر و با حضور مسئولان عالی استان ۳۰ زندانی جرائم غیرعمد زندان های کهگیلویه و بویراحمد از زندان آزاد شدند.

در این آئین که با حضور آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج، دکتر کلانتری استاندار، دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری و جمعی از مسئولین قضایی و اجرایی استان برگزار شد، علاوه بر آزادی ۳۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان، از رئیس کل دادگستری و ۱۵ نفر از قضات مؤثر در کاهش جمعیت کیفری حوزه های مختلف استان با اهداء لوح تقدیر شد.

اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان های استان در ابتدای این مراسم سیاست کاهش جمعیت کیفری را از اولویت های مهم قوه قضائیه و سازمان زندان ها برشمرد و اظهار داشت: در همین رابطه و در ۴ ساله اخیر بالغ بر ۹۰۰ زندانی جرائم غیرعمد از زندان های استان آزاد شده و دهها و بلکه صدها نفر با استفاده از تسهیلات و ارفاقات قضایی به مرخصی و یا با اعطای آزادی مشروط، عفو، تعلیق و تخفیف مجازات، مرخصی پایان حبس از زندان آزاد شده اند، ایشان به اخذ رضایت از ۱۹ نفر محکوم به قصاص در استان اشاره کرد و افزود: با همکاری و همراهی ریش سفیدان، معتمدین، اعضای شوراهای حل اختلاف، روحانیت منطقه و مسئولین قضایی و انتظامی موضوع اخذ گذشت برای محکومین به قصاص ادامه دارد و این اقدام بسیار خوب در مناطق عشایری و قومی قبیله ای باعث ختم نزاع و درگیری ها و صلح و امنیت در استان می شود.
جمیاری با اشاره به تبعات و پیامدهای منفی ناشی از حبس خواستار همکاری بیش از پیش مسئولین قضایی در کاهش هدفمند جمعیت کیفری در زندان ها شد و گفت: خوشبختانه با عنایت رئیس سازمان زندان های کشور و بلحاظ فعالیت خوب و قابل تحسین مسئولین قضایی استان در تحقق ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان ها علاوه بر رئیس کل دادگستری ۱۵ نفر از مسئولین قضایی و قضات شعبات مختلف موفق به دریافت لوح تقدیر شدند.
مدیرکل زندان ها و نائب رئیس ستاد دیه استان تعداد زندانیان آزاد شده در این برنامه را ۳۰ نفر اعلام و افزود: ۴ نفر آنان زن و ۲۶ نفر مرد می باشند که میزان کل بدهی آنان ۲۱ میلیارد تومان بوده و ۱۸ میلیارد آن از شکات و طلبکاران رضایت اخذ و مابقی از محل آورده زندانیان، اعطای تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض تأمین و پرداخت شده است.

آیت الله سیدنصیر حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر یاسوج نیز با بیان اینکه ارزش انسان به مساعدت، دستگیری و کمک کردن افراد نیازمند است گفت: خواسته خدای تبارک و تعالی هم همین کمک به همنوع و رفع مشکلات و گرفتاریهای بندگان خداست که امروز در این آئین با حضور مسؤلین استانی شاهد این مسئله خواهیم بود.
وی با تقدیر و قدرانی از زحمات مدیر کل زندان ها و مجموعه قضایی بالاخص رئیس کل دادگستری خاطر نشان کرد: همین کمک در راه آزادسازی زندانیان خیر خواهی برای بندگان خداست چرا که با امور با ارزش به عنوان اخلاق دینی و رمضانی به نیازمندان کمک می شود.

دکتر کلانتری استاندار استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آئین با تقدیر ویژه از مدیریت جهادی و دلسوزانه ی مدیر کل زندان های استان اظهار داشت: تلاشهای شبانه روزی و دلسوزانه آقای جمیاری مدیر کل زندان ها موجب شده است تا بقیه مسؤلین و مدیران استان نیز پای کار آمده و در راه خدمت به مردم اهتمام جدی داشته باشند.
استاندار استان در سخنان دیگری همکاری دستگاه قضا و مسؤلین قضایی، زندان ها و نیروی انتظامی را بسیار خوب و مطلوب توصیف نمود و افزود: سلامت جامعه همراه با تأمین جامعه از بزرگترین دستاوردهای دستگاه قضایی و پلیس است که جای بسی خرسندی و تشکر دارد که انصافاً نتایج مطلوبی را در جامعه داشته است.
این مقام ارشد اجرایی استان افزود: رعایت حقوق شهروندی و حفظ کرامت انسانی در برخورد با مجرمین و همچنین آئین های آزادسازی و برنامه های تأمینی و تربیتی در زندان ها نشانه ای از رأفت اسلامی است که در دستگاه قضا و زندان ها به خوبی مشهود و ملموس است.
دکتر کلانتری در ادامه گفت: وحدت و همدلی بین مسئولین مختلف دستگاه ها و همراهی و همگامی مردم با آنان باعث شده تا این استان علیرغم محدودیت ها و محرومیت ها در بسیاری از شاخص ها در رتبه های برتر قرار گیرد و خدای متعال را بواسطه توفیق خدمت در بین این مردم خوب و با صفا و مدیران دلسوز و پیگیر شاکر و سپاسگزارم.
ایشان با اشاره به سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر اظهار داشت: امام راحل فرمود: خرمشهر را خدا آزاد کرد و واقعاً این فتح و پیروزی کار خدا بود چرا که تمام محاسبات نظامی و سیاسی دنیا در مقابل خواست خدا و اراده مردم ایران به هم خورد و این روز بعنوان روز بزرگ در تاریخ ایران و انقلاب جاودانه ثبت و ضبط شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزاری این آئین در سوم خرداد و در شب عید سعید فطر و آزادی بخشی از زندانیان نیازمند را کاری بزرگ و شایسته خواند و اظهار داشت: ما در مقابل همه شهروندان چه افراد عادی، چه زندانیان و چه خانواده های آنان تکلیف داریم و با تمام توان در خدمت مردم و مجموعه زندان ها انجام وظیفه خواهیم کرد.
در پایان این آئین ضمن اهداء گل همراه با برگه آزادی به ۳۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد، از رئیس کل دادگستری، مدیر کل زندانها و رؤسای دادگستری، دادستان ها و قضات فعال در امر کاهش جمعیت کیفری با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت