پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 خرداد 1399 ساعت 19:03:: شناسه خبر: 76924

خسارت ۱۵ میلیاردریالی زلزله به بافت تاریخی دهدشت

با دستور استاندار استان معاون اقتصادی استانداری، مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و فرماندار کهگیلویه از بافت تاریخی دهدشت بازدید کردند.

صدای جنوب :

زمین لرزه‌ای  ۵.۲ ریشتری روز یکشنبه  گچساران  به بافت تاریخی دهدشت  خسارت وارد کرد.

به همین جهت و در روز تعطیل، با دستور موکد استاندار کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز معاون امور اقتصادی استاندار همراه با فرماندار کهگیلویه و مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان از این مجموعه تاریخی بازدید کردند.

حشمت الله صمیمی دوست در این بازدید  اظهار داشت: خسارت وارده در صورت جلسه ای برای استانداری و مسئولان کشوری ارسال خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس ارزیابی ‌های اولیه کارشناسان میراث فرهنگی استان حدود ۱۵ میلیارد ریال به این بنای تاریخی خسارت وارد شده است.

وی بیان کرد: با تامین اعتبار در کمترین زمان ممکن کار بازسازی و مرمت بافت آسیب دیده آغاز می شود.

صمیمی دوست تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده پیگیری‌های لازم برای تامین اعتبار ملی نیز انجام خواهد شد.

صمیمی دوست با اشاره به اینکه بافت تاریخی دهدشت به دلیل قدمت تاریخی بالایی که دارد از اهمیت زیادی برخوردار است، بیان کرد: مشکلات این بافت در جلسات استانداری پیگیری می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم در این بازدید به خسارات وارد شده اشاره کرد و گفت: در زمین لرزه اخیر شهرستان دوگنبدان به سقف و ستون حجره‌های کاروانسرا، وضو خانه امازاده جابر (ع) و چهار سوق بافت تاریخی دهدشت خساراتی شامل ترک خوردگی‌های ریز و درشت وارد شده که نیاز هست هر چه سریعتر این خسارات ترمیم شوند.
مجید صفایی همچنین از اختصاص ۶ میلیارد ریال اعتبار به بافت تاریخی دهدشت خبر داد و افزود: این اعتبارات شامل ۲ و نیم میلیارد ریال برای مطالعه بافت تاریخی و ۳ و نیم میلیارد دیگر برای مرمت و بازسازی اماکن خسارت دیده اختصاص یافته است.
وی گفت: کار مطالعه این بافت به زودی آغاز می‌شود و کار مرمت نیز در حال انجام است.

معاون اقتصادی استاندار سپس همراه با اتابک فرماندار کهگیلویه به مرکز خرید محصولات کشاورزی رفت و از نزدیک در جریان  چگونگی خرید و حمل محصول گندم به سیلوی ذخیره در گچساران  قرار گرفت.

صمیمی دوست باقدردانی از عملکرد فرماندار کهگیلویه و سرپرست جهادکشاورزی این شهرستان در زمینه خرید محصولات کشاورزی چون کلزا، و گندم گفت:باید تلاش شود کشاورزان بدون دغدغه محصول خود را تحویل و در سریعترین زمان وجه آن را دریافت نمایند.

وی در تماس تلفنی با صداقت کیش مدیر استانی غله بر دریافت گندم حمل شده به گچساران در اسرع وقت تاکید و گفت:مشکل حمل گندم نیز برطرف و سیلوهای محل ذخیره در گچساران و یاسوج برای خرید گندم آمادگی کامل داشته باشند.

صمیمی دوست ادامه داد:درسطح استان ۹مرمز خرید محصول گندم  کشاورزان را بصورت تضمینی و شبانه روزی  خریداری می نمایند.

وی گفت:پیش بینی می‌شود بیش از ۷۵هزارتن گندم مازاد بر مصرف  کشاورزان خریداری شود.

فرماندار کهگیلویه نیز در این بازدید گفت:دو مرکز خرید در کهگیلویه راه اندازی و بصورت شبانه روزی گندم کشاورزان دریافت و سپس برای ذخیره سازی به شهر گچساران حمل می شود.

علیرضا اتابک افزود:تاکنون ۵هزارتن گندم در کهگیلویه خریداری شده است.

وی گفت:پیش بینی می شود امسال ۲۶هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان خریداری ‌شود.

در ادامه معاون اقتصادی استاندار و فرماندار کهگیلویه که معاون عمرانی خود را نیز به همراه داشت از کارخانه آجردهدشت ، بزرگترین طرح اشتغالزایی این شهرستان بازدید کردند.

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت