پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 خرداد 1399 ساعت 23:03:: شناسه خبر: 77859

تحسین فرماندار از آثار فاخر هنرمند لنده ای/دعوت تقی زاده به برنامه عصر جدید+تصاویر

فرماندار شهرستان لنده به منظور قدردانی از جایگاه هنر شهرستان با حضور در محل کار عین الله تقی زاده از هنرمندان سرشناس شهرستان و استان کهگیلویه وبویراحمد از تلاش های وی در حوزه هنر قدردانی کرد.

صدای جنوب

فرماندار و بخشدار مرکزی لنده به همراه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده با حضوردر محل کار عین الله تقی زاده از هنرمندان سرشناس شهرستانی و استان کهگیلویه وبویراحمد ضمن بررسی و احصا مشکلات و درخواست ها وی از تلاش های چندین ساله وی در حوزه هنر قدردانی و از وی تجلیل کردند.

 

سید خدادوست موسوی در این دیدار به نقش و جایگاه هنر در جامعه اشاره کرد وگفت: هنر تلفیقی روشن از زیبایی و روانشناسی آرامش بخش به جامعه است که باید از ماندگاری و زیبایی به درستی به ذهن مخاطبان الهام شود.

 

وی افزود: شهرستان لنده از جمله شهرستان های است که هنرمندان آن در سطوح ملی و استانی حرف برای گفتن دارند که گل سرسبد همه این هنرمندان مرحوم حسین پناهی است که در حوزه تلویزیون و نمایش و شعر و ادب یک شخصیت شناخته شده است.

 

فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: نقش و جایگاه هنر در تعالی بخشی به مفاهم درست زندگی و بهره گیری از تمام ظرفیت ها برای آموزش به هنردوستان یک ظرفیت بالقوه است که باعث نشر مفاهیم هنری در جامعه می شود.

 

موسوی گفت: تلاش و زحمات چندین ساله عین الله تقی زاده و صدها هنرمندگمنام در این شهرستان به هیچ وجه ممکن قابل جبران نیست ولی این شخصیت ها سرمایه های اجتماعی و فرهنگی و هنری این شهرستان هستند که باید حمایت شوند.

 

وی به دغدغه هنرمندان نیز اشاره کرد وگفت: آنچه به عنوان یکی از دغدغه های اصلی هنرمندان همیشه بوده و هست بحث معیشت انان و نبود بازاری برای فروش آثار هنری آنان است که امیدواریم این مشکلات به همت ادارات متولی رفع شود و بازار برای فروش آثار هنرمندان نیز در شهرهای مختلف در قالب نمایشگاه های مختلف ایجاد شود.

 

در ادامه نیز عین الله تقی زاده با قدردانی از حضور فرمانده و مجموعه همراه گفت: توجه به جایگاه هنر و هنرمندان یکی از مهمترین کارهای است که می توانیم بگوییم سنگ بنای یک حرکت ارزشمند در جامعه است.

 

وی افزود: برای رسیدن به این جایگاه سختی ها و رنج های زیادی کشیده ام از برنج کاری در کامفیروز برای تهیه هزینه کلاس هیا هنری در شیراز تا انتخاب روستاها برای خدمت بیشتر در حوزه معلمی ام.

 

این هنرمند لنده ای تصریح کرد: نبود نگاه هنرمندانه به هنر در جامعه یکی از چالش های اساسی است که تمام هنرمندان از این وضعیت همیشه گلایه دارند.

 

وی تاکیدکرد: توجه به امر آموزش در حوزه هنر یکی از مهمترین برنامه های کاری بنده بوده است که ارمزو بیش از هفتاد تا هشتاد کارآموز در رشته های نقاشی، طراحی، خوش نویسی، تهذیب و سایر رشته های هنری داریم ولی متاسفانه به علت نبود جا و مکان به صورت دسته های شش نفری در ساعت ها و روزهای مختلف به انان آموزش می دهیم.

 

تقی زاده اظهارکرد: مراجعات زیادی به ادارات برای دریافت تسهیلات برای راه اندازی یک اموزشگاه با جا و مکان بزرگ تر داشته ایم که تا به امروز به علت عدم همکاری آنان نتوانستیم از هیچ تسهیلاتی استفاده کنیم.

 

این هنرمند لنده ای گفت: امیدواریم با حمایت های بنیاد علوی و میراث فرهنگی و گردشگری بتوانیم با راه اندازی دهکده گردشگری و هنری شهرستان لنده نام این شهرستان را در حوزه هنر با اموزش و بهره گیری از هنردوستان و کارآموزان زمینه تربیت و اموزش جوانان را به بهترین شکل ممکن فراهیم کنیم.

وی گفت: بنا به تشویق دوستان چند هفته پیش یک فایل ویدئویی برای برنامه پر مخاطب عصر جدید فرستادیم و بنا به دعوت این برنامه به زودی به عنوان یکی از جامعه هنری شهرستان در  این برنامه حضور خواهیم یافت .

 

در پایان این دیدار فرماندار و هیئت همراه با اهدای لوح تقدیری از زحمات و تلاش های این هنرمند لنده ای تجلیل شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت