پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 خرداد 1399 ساعت 13:03:: شناسه خبر: 77937

جوابیه سید غفار فتحی به یادداشت «جاذبه در حد اعلاء و دافعه در حد ضرورت» / عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت!

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان صدای جنوب است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان صدای جنوب می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

در پی درج یادداشتی از یکی از مخاطبان با عنوان جاذبه در حد اعلاء و دافعه در حد ضرورت ، سید غفار فتحی با ارسال جوابیه ای به این مطلب واکنش نشان داد.

صدای جنوب:

دوست گرامی اگر توجه کرده باشید هجمه های بی شمار استکبار و صهونیست های غاصب بر علیه سپاه معمولاً ناشی از سیلی خوردن آنان از این نهاد مقدس و ولایت مداری بااخلاص سبز پوشان ملت عشق از ابتدای تاسیس تا به اکنون است ، ‌امروز دشمن با ایجاد شایعه پراکنی و موضوعات مختلف و درست کردن اخبار بی‌پایه و اساس و روی آوردن به مستندسازی‌های دروغین به دنبال هجمه‌های هدفمند علیه سپاه است ، ترس دشمن و عوامل داخلی آن از قدرت روز افزون سپاه ، بصیرت نافذ پاسداران است همان عاشقانی که علاوه بر قدرت بازدارندگی در زمان بلایای طبیعی و بحران ها علی الخصوص این روزهای ویروس منحوس کرونا اصلی ترین یاری رسان مردم بوده اند ، دلاور مردانی که شاید دلخوش به دوربین ها و فضای مجازی نیستند بلکه رسالت خود را حضور در اردوهای جهادی و محرومیت زدایی از محرومین می دانند ، پس نیاز هست به جای زخم زبان زدن قدرشان را بدانیم.

مستحضرید رهبری اصل نقد و نقادی را عامل مهمی برای پیشرفت کشور عنوان کرده زیرا منشا شکل گیری مطالبه آرمان خواهی است ، اما برای نیافتدن مطالبات در دام سیاه نمایی ها ، یک مطالبه گر نیازمند تفکر چارچوبی با حفظ حرمت دستگاه هاست همچنین نقاط ضعف و قوت ها باید دیده شود.

۱-رسم ابوذر از اسم ابوذر مهم تراست ، خدمت شما عرض کنم مطالبه گری دارای اسلوب است یک جوان انقلابی مطالبه گر باید بداند چه می خواهد ، چگونه باید بخواهد ، چگونه باید درگیر شود چون داستان مطالبه گری داستان لحظه های احساسی نیست بلکه یک فرآیند است باید بدانید بی غل و غش ترین مطالبات آن هایی هستند که تناسب زمانی داشته باشند اما مطالبه شما بعنوان کسی که دل در گرو این نظام و انقلاب داشتید دقیقاً زمانی مطرح شد که اولاً در وسط یک بحران ، به دنبال فراخوان رهبر انقلاب برای برگزاری رزمایش گسترده مواسات و همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان جامعه در سطح کشور هم امام جمعه و هم فرماندهی محترم سپاه با مجموعه ، مشغول خلق زیباترین صحنه ها و حماسه ها در سطح شهرستان بصورت شبانه روزی بودند و نمرات بسیار بالایی از رضایتمندی را در قلوب مردم شهرستان چه با توزیع بسته های بهداشتی و چه بسته های غذایی و…… به یادگار گذاشتند.

۲-در خصوص تاکید شهید بهشتی به مدیران درخصوص جاذبه در حد اعلاء و دافعه در حد ضرورت به شما بگویم این اصول مطلق نیست و یکسری شاخص ها و موازین ، هنجارها و بدیهیاتی را می طلبد که افراد با جناح ها و تشکل های مختلف باید به این اصول پایبند باشند که لازمه آن صداقت انقلابی است.

۳-در خصوص چتر انقلاب ونظام برای همه سلائق ؛ آن چیزی که ارجحیت دارد چگونه انقلابی بودن ، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن است این که بعضی ها تسامح و تساهلشان با خط نفاق باشد و بغض و شدتشان با جبهه خودی باشد ، تولی و تبری شان مشخص نباشد و به نرخ روز رنگ عوض می کنند ، چند صباحی شعار پرتاب کنند تا رنگی به خود گیرند و شباهت شان مثل آهنی باشد که از کوره بیرون بیاوری ، یعنی تا درون کوره هستند رنگش سرخ هست اما وقتی بیرون می آیند و کمی فاصله می گیرند تدریجاً رنگ سرخشان به سیاهی می گراید ، انتقاد واقعاً اگر در جایی البته پس از حضور و پیگیری های چندباره در جایی مطرح گردد اشکال ندارد کما اینکه چتر سپاه و دفتر امام جمعه بر روی همگان از هر سلیقه فکری باز است و همه را بسیجی و انقلابی می دانند.

۴-در خصوص موضع گیری انقلابی و فریاد برآوردن مطالبات و مشکلات شهرستان اولین ها در خطبه ها توسط امام جمعه محترم چرا در برهه ای این مطالب را عنوان می کنید که جهت رعایت سلامت و بهداشت مردم و جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در سطح کشور ، استان و شهرستان ، اقدام به تعطیلی هفته های متوالی نماز جمعه ها ، مصلی ها و مساجد شده بود؟ بعنوان یک جوان چند بار از نزدیک مشکلات شهرستان را حضوری در ابعاد دغدغه مندی خود با امام جمعه در میان گذاشتید و وارد میدان عمل شدید که این گونه قضاوت می کنید؟ بنده بارهایی که در نماز جمعه شرکت کردم هم از ایشان و هم از امام جمعه موقت مطالباتی کلی شنیدم و حتی حضوراً دو مطالبه در دفتر ایشان عنوان کردم که به هر دو اشاره شد ، یاد این جمله از رهبری می افتم که بعضی ها گله می کنند که چرا فلانی تذکر نمی دهد؛ نخیر بنده زیاد تذکر می دهم تذکراتی که با هشدار و اوقات تلخی هایی هم همراه است آن چه من گاهی علنی می گویم یک دهم آن چه در جلسات با مسئولین عرض می کنیم هم نمی شود.

۵- در خصوص استفاده و بها دادن به ظرفیت های جوانان ؛ اسامه بن یزید های زیادی در پایگاه های بسیج مسئولیت دارند ، جوانان زیادی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب دور هم حلقه تشکیل داده اند که فعالیت هایشان بازنمود خوبی در سطح شهرستان ایجاد کرده است و تاثیراتی که بزودی در سطح کشور بازتاب خواهند داشت این ها جذب نیستند؟ سیل خروشان جوانان از طیف ها و جناح های مختلف برای مشارکت در رزمایش مواسات و همدلی پس چگونه بوجود آمد؟

۶-امام(ره) در جایی می فرمایند : هرکس قیام کرد برای اقامه عدل و تحقق جامعه آرمانی سیلی خورد ، نمونه بارز آن ابراهیم خلیل الله و جریان آتش است ، میشه بفرمائید شما کدام مطالبات ریشه ای و هدفمند را برای شهرستان انجام داده اید که دیگران را به کار تشکیلاتی دعوت می کنید ؟ اگر فعالیت ها سطحی و گذراست اگر دلسوز هستید بیایید یک برنامه کوتاه مدت پیشنهاد دهید ببینیم شبیه حرف هایتان هستید یانه ، آیا نمی دانید عدم تشخیص اولویت های مطالبه گری و ماندن در حواشی از آفت های یک جوان است؟

۷- جوان انقلابی عزیز ، حوزه عمل و فعالیت اطلاعاتی سپاه در مدار اطلاعات موضوعی مشخص و قانونمند هست ، جای بسی تعجب وشگفتی دارد از شما که خود را جوان بسیجی وانقلابی می دانید بهترمی دانید این دوشخصیت ارزشمند (امام جمعه محترم و فرمانده محترم سپاه) بارها وبارها از خطای آشکار امثال ماها گذشتند ، دستمان را گرفتند و موانع را برداشتند ، چطور ممکن است باوجود این همه بزرگ منشی و رعایت اخلاقیات و نادیده گرفتن خطای آشکار بعضیا ومهمتر از همه ارشاد و راهنمایی و هدایت افراد ، این دوبزرگوار قصد تجسس در زندگی کسی را داشته باشند ؟ برادر عزیز به کجا چنین شتابان؟

امیدوارم که مطالبه شما ناشی از حسن نیتت باشد بنابراین بنگر کجا ایستاده ای؟

سید غفار فتحی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت