پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 خرداد 1399 ساعت 14:03:: شناسه خبر: 77943

مسئول بسیج دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد:

اهمیت به دانش آموز اهمیت به آینده و کشور است/ توزیع بیش از ۹ میلیارد ریال بسته معیشتی بین خانواده دانش آموزان با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

مسئول بسیج دانش اموزی به همراه مسئول طرح شهید بهنام محمدی از شهرستان دنا و بخش پاتاوه بازدید و با مدیر آموزش و پرورش و فرمانده سپاه این ناحیه در خصوص مسائل مختلف در حیطه دانش آموزی گفتگو کرد.

صدای جنوب:

سعادت صالحی نیا مسئول بسیج دانش اموزی به همراه مسئول طرح شهید بهنام محمدی از شهرستان دنا و بخش پاتاوه بازدید و با مدیر آموزش و پرورش و فرمانده سپاه این ناحیه در خصوص مسائل مختلف در حیطه دانش آموزی گفتگو کرد.

مدیر آموزش و پرورش پاتاوه ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز رحلت بیانگذار انقلاب و شهدای قیام ۱۵ خرداد گفت: از نظر ما فرهنگیان معنای بسیج آمادگی برای هرکاری هستند و الحمدالله بسیج ناحیه دنا این کلمه و مقهوم را از لغت به وادی عمل وارد کردنده و همه ی ما شاهد هستیم، که همیشه آماده و در صحنه برای خدمت به مردم حاضر بوده اند.

پارسا شعبانی افزود: نزدیک به ۵ هزار دانش آموز و ۱۰۰ مدرسه در پاتاوه وجود دارد. اما متأسفانه تجهیزات و فضای ساختمانی اغلب مدارس بخش پاتاوه بسیار فرسوده و قدیمی است و حتی در بخش سادات محمودی برخی از مدارس به حدی فرسوده شده اند که اگر چاره اندیشده نشود در سالهای آتی خطر جانی دانش آموزان این مدارس را تهدید خواهد کرد.

وی با اشاره به شیروع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی مدارس افزود: ۸۰ درصد از دانش آموزان بخش پاتاوه به دلیل نبود زیرساخت های لازم اعم از اینترنت، کامپیوتر و یا گوشی اندروید دار در ایام کرونا از برنامه هایی که آموزش و پرورش کشور و نهادهای همکار برای دانش آموزان تدارک دیده بودند با محرومیت مواجه هستند، و نیازمند توجه و هم اندیشی جدی مسئولان استان برای جبران عقب افتادن این قبیل دانش آموزان در استان هستیم.

شعبانی عنوان کرد: استان ما بالاخص مناطق روستایی و عشایری استان سرشار از استعداد است اما به دلیل عدم دسترسی به امکاناتی که در شهرهای بزرگ هست، دانش آموزان کنکوری این مناطق وضعیت مطلوبی ندارند، از بسیج دانش آموزی تقاضا داریم برای ارتقاء سطح علمی دانش آموزان و کمک به دانش آموزان کنکوری مناطق محروم برنامه ریزی کند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دنا نیز اظهارکرد:بسیج دانش آموزی در سال جاری برنامه های شاخصی همانند راهیان نور، اردوهای تفریحی، جشن های خیابانی و مدرسه ای، آوردن سخنرانان مطرح کشوری به مدارس، مسابقات ورزشی،فرهنگی و مذهبی، سرود و تئاتر خیابانی و…. برای دانش آموزان داشته که در بحث تربیتی الحق و النصاف کمک شایانی به آموزش و پرورش و مدارس کرده اند، و توقع داریم با همین رویه در سال های آتی نیز ادامه دار باشد.

سرهنگ ستوده فرمانده ناحیه دنا نیز گفت: حوزه دانش آموزی و بحث تعلیم و تربیت در سال های اخیر مورد بی مهری قرار گرفته، همیشه حرف از توجه ویژه به دانش آموزان و لزوم در اولویت قرار دادن آنان است اما در عمل به دلیل اینکه کار دانش آموزی، تربیتی است و نتیجه آن در اینده معلوم می شود و زود بازده نیست کمتر مورد توجه قرار می گیرند.

وی عنوان کرد: خدارو شکر با توجه با همکاری های مدیرکل آموزش و پرورش سی سخت و شهرستان دنا طرح شهید بهنام محمدی در تعدادی از مدارس شهرستان اجرا شد ، که ثمرات آن را همه در دانش آموزان، ‌مدارس و حتی خانواده های شهر سی سخت به وضوح می توانند ببیند، و هدف ما این است که ظرفیت مدارس شهرستان در این طرح را برای سال جاری بالا ببریم و این طرح در مدارس بیشتری اجرا شود.

ستوده بیان داشت: در حد وسعمان با توجه به رسالتی که نسبت به دانش آموزان داریم، بیشترین همکاری را تا به حال با آموزش و پرورش داشته ایم و اولویت ما در بحث خیرین هدایت آنان به سمت آموزش و پرورش و ساخت و ترمیم مدارس است.

سعادت صالحی نیا مسئول بسیج دانش آموزی استان گفت: افتخار و وظیفه ما این است که بتوانیم برای رفع محرومیت و کمک به دانش آموزان مناطق محروم قدمی برداریم.

این مسئول ادامه داد: در بحث تجهیزات آموزشی با صحبت ها و رایزنی های انجام شده، نگاه ویژه ای به مناطق محروم خواهیم داشت و با توجه به کمک هایی که خیرین انجام دادند، بخشی از تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی مورد نیاز مدارس شهرستان دنا و همچنین در بحث تأمین نوشت افزار دانش آموزان بخش سادات محمودی نگاه ویژه ای بخش پاتاوه خواهیم داشت.

مسئول بسیج دانش آموزی با اشاره به اقدام جهادی ستاد اجرایی فرمان امام استان در خصوص توزیع بیش از ۲۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان؛ گفت: جا دارد در همین جا از برادر عزیزم آقای صناعی که در این ایام شبانه روز در حال تلاش بود و در صحنه حضور داشت تشکر کنم. با نگاهی که ستاد اجرایی فرمان امام استان به داشن اموزان و خانواده های آنان داشت، بسته های معیشتی به ارزش ۹ میلیارد ریال برای خانواده دانش آموزان مناطق محروم تهیه و توسط بسیج دانش آموزی توزیع شد.

سعادت صالحی نیا تأکید کرد: اهمیت به دانش آموز، اهمیت به آینده و اهمیت به کشور است. ما راهی جز بازگشت به دانش آموز و نگاه ویژه یه تعلیم و تربیت برای آینده کشور نداریم و اگر قرار است کشور آباد شود جایی بهتر از مدرسه نیست و اگر قرار است انسان تربیت شود جایی بهتر از مسجد نیست.

وی ادامه داد:طرح شهید بهنام محمدی پلی بین مدرسه، مسجد و خانه دانش آموزان است.

صالحی نیا با اشاره به نیاز مدارس روستایی بخش سادات محمودی جهت بازسازی و مرمت؛ تصریح کرد: امسال طی طرح هجرت بسیج دانش آموزی جهت اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم در بحث رنگ کاری، تعمیر، تأمین تجهیزات آموزشی و… یکی از نقاط هدف ما بخش سادات محمودی بخش پاتاوه خواهد بود، و انتظار داریم آموزش وپرورش و ادارت استان با گروه های جهادی همکاری بیشتر و بهتری داشته باشند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت