پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 آبان 1395 ساعت 19:08:: شناسه خبر: 7804

صحبت های صریح دو نماینده مجلس:

در این معرکه نرخ تعیین نکنید/شمشیر دو لبه فتنه تا چه زمانی باید بر سر سرمایه های این جامعه باشد

وکیلی گفت: سه شنیه در مجلس خیلی صحنه پرچالش نخواهیم داشت و گرایش حاضر در مجلس گرایش اعتدال است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

برنامه متن حاشیه امشب شبکه ۳ سیما با حضور دکتر وکیلی نماینده کهگیلویه و بویراحمدی مردم تهران و عضو فراکسیون امید و همچنین سید حسین نقوی حسینی عضو فراکسیون ولایت مجلس ، که با موضوع بررسی تغیرات دولت بود، برگزار شد.
به گزارش صدای جنوب،از نکات بارز این برنامه زنده تلویزیونی، اتفاق نظر هردو نماینده اصلاح طلب و اصولگرا بر لزوم تغییرات دولت بود و البته اختلاف نظر آن ها در خصوص کیفیت و چگونگی آن هم مشهود بود.
مهمترین نکاتی که در صحبت های نقوی حسینی عنوان شد به شرح زیر است:
خبرگزاری صدا وسیما به انتشار نکاتی از این گفته های میهمانان این برنامه نوشت: سید حسین نقوی حسینی در برنامه متن حاشیه شبکه سه سیما با موضوع بررسی تغییرات دولت افزود: در این زمینه باید بررسی شودکه آیا این اتفاق به معنای ترمیم دولت بوده است یاخیر؟

وی ادامه داد: ترمیم کابینه به این معناست که دولت با ارزیابی دستگاه ها به این نتیجه رسیده که به مطالبات مردم پاسخ نداده است و باید تغییراتی حاصل شود .

نقوی حسینی تصریح کرد: دلیل استغفای جنتی و گودرزی ناکارآمدی نبوده همانطور که دلیل استعفای فانی چیز دیگری است و این ها همه به معنای ترمیم نیست.

وی با مثبت فرض کردن مسئله ترمیم در دولت چرایی تغییر در وزارتخانه های مطرح شده را بیان کرد و گفت: آیا مشکلات مردم تنها در این دستگاه ها بوده است؟

عضو فراکسیون ولایت مجلس با اشاره به معرفی سه وزیر پیشنهادی برای بارمجدد به مجلس تاکید کرد: این افراد قبلاً رای نیاورده اند و آیا دولت افراد دیگری را ندارد؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در ماجرای قبول استعفای فانی اگر رئیس جمهور خواهان رضایت معلمان بود قبل از فاجعه صندوق فرهنگیان وزیر را برمی داشت.

وی با اشاره برخی از مشکلات مردم در جامعه از جمله بیکاری خاطرنشان کرد: اگر قرار است کار آمدی افزایش یابد باید سراغ دستگاه هایی برویم که در این زمینه ها پاسخگو باشند.

نقوی حسینی در ادامه در خصوص چرایی انتخاب دانش آشتیانی برای تصدی کرسی وزارت آموزش و پرورش گفت: سوابق ایشان بیشتر در وزارت علوم است نه در وزارت آموزش و پرورش و آیا نمی شد از بدنه همین وزارتخانه شخصی معرفی شود؟

وی در ادامه افزود: آقای دانش آشتیانی به دلیل ارائه فیلمی مستند در مجلس قبل و نقش داشتن در فتنه ۸۸ رای نیاورد.

عضو فراکسیون ولایت مجلس تصریح کرد: ایشان در این فیلم می گویند که« ما تلاش کردیم که بسیج دانشگاه را از دانشگاه ها اخراج کنیم و بسیج نباید در دانشگاه ها باشد»

وی گفت: مگر فتنه خط قرمز نظام نیست و دولت نباید آن را رعایت کند؟ پس چرا رعایت نمی کند.

نقوی حسینی افزود: مگر لجبازی در دولت های قبلی بد نبود؟ پس چرا این دولت خود لجبازی می کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در ۸ صفحه برنامه ای که آقای آشتیانی ارائه کرده است یک کلمه از برنامه های دینی و اسلامی در آموزش و پرورش وجود ندارد.

وی در خصوص سلطانی فر گفت: درمورد ایشان هنوز به جمع بندی نرسیده ایم و نقدهایی داریم که امیدواریم در جلسات آینده برطرف شود.

نقوی حسینی با اشاره به برنامه سلطانی فر برای وزارت ورزش و امور جوانان تاکید کرد: در ۵۰ صفحه برنامه ایشان ، ۴۵ صفحه مربوط به ورزش است و تنها ۵ صفحه به مسئله جوانان پرداخته شده است و این مسئله ای است که ما با وزرای قبلی هم داشته ایم.

همچنین این نماینده مجلس در ابتدای برنامه روز بسیج دانشجویی را گرامیداشت و گفت: درس شهید فهمیده در این دولت از کتاب ها حذف شد .

وی با رد سخنان وکیلی دیگر مهمان برنامه مبنی بر مثبت ارزیابی کردن فضای مجلس برای جلسه رای اعتماد روز سه شنبه جاری تصریح کرد:در این معرکه نرخ تعیین نکنید .
مهمترین نکاتی که وکیلی در این برنامه بیان کرد:

عضو فراکسیون امید هم گفت: اقدام رئیس جمهور به تغییر وزرا قابل تحسین است این تغییرات به منظور ترمیم کابینه رخ داده است.

محمدعلی وکیلی افزود: این اولین ایستگاهی است که سنجش آرایش مجلس در آن مشخص می شود.
وی ادامه داد: سه شنیه در مجلس خیلی صحنه پرچالش نخواهیم داشت و گرایش حاضر در مجلس گرایش اعتدال است.
این نماینده مجلس تصریح کرد: تلاش برای نزدیکی به دولت در جریان مقابل هم دیده می شود و به نظر می رسد سه وزیر پیشنهادی رای بیاورند.

عضو فراکسیون امید درپاسخ به سوال دیگر مهمان برنامه مبنی بر چرایی تغییرات در وزارت خانه های مطرح شده گفت: اگر به جای این سه دستگاه دستگاه های اقتصادی انتخاب می شد حتما این سوال مجددا پرسیده می شد.

وکیلی تاکید کرد: تغییر مهم است و برای جامعه ایران به عنوان یک جامعه مطالبه گر به رسمیت شناختن این حق امری اساسی است.
وی افزود:‌اما اگر دست من بود شاید تغییر را از جای دیگری شروع می کردم.

عضو فراکسیون امید مجلس در خصوص رای آوردن استیضاح فانی در مجلس گفت: این ادعا به نوعی غیب گویی است و برخی از اعضای هیات رئسیه نظری بر خلاف این ادعا داشتند.

وکیلی با اشاره به وجود افراد با کیفیت در وزارت خانه ها خاطر نشان کرد: نباید این نیروها قربانی نبود اطلاعات کافی شوند و بهتر است یک بانک اطلاعاتی از این افراد داشته باشیم .

وی گفت : تغییر این سه وزیر یکسان نیست و برخی به دلیل عدم مقبولیت و مطالبه از پایین و برخی هم به علت مطالبه از بیرون تغییر کردند.
وکیلی درتشریح این مطلب افزود:‌جنتی مدیر بی کفایتی نبوده است اما وزرای دیگر از سر بی کفایتی عوض شدند.

این نماینده مجلس در ادامه تاکید کرد: بهتر بود رئیس جمهور ابتدا سرپرست برای وزارتخانه ها انتخاب می کرد و سپس ازبین اصناف و گروه ها نامزد مورد نظر را معرفی می کرد.

وی گفت: تغییر در کابینه در این برهه زمانی گامی موثر در جهت کارآمدی دولت است.

عضو فراکسیون امید درپاسخ به سوال نقوی حسینی دیگر مهمان برنامه مبنی بر عدم وجود سوابق آموزش وپرورشی در سوابق کاری دانش آشتیانی تصریح کرد: ایشان از مقطع ابتدایی تاکنون که ریاست مراکز مفید را به عهده داشته اند در آموزش و پرورش هستند و در زمان جنگ تحمیلی ستاد فعال کردن امکان تحصیل بسیجیان را ایجاد کرد.

وکیلی با اشاره به معیشت و صندوق ذخیره فرهنگیان افزود:‌در سه سال گذشته ۳۸ درصد وضعیت معیشت فرهنگیان بهبود یافته است.
وی ادامه داد: در خصوص اختلاس هم خلاف انصاف است که این موضوع را پای این دولت بگذاریم.

این نماینده مجلس در خصوص عدم رای اعتماد مجلس گذشته به دانش اشتیانی و ادله موجود در خصوص همکاری وی با فتنه ۸۸ گفت:‌ رد شدن از مجلس به معنای عدم صلاحیت نیست و رئیس جمهور بدون استعلام از دستگاه های ذیربط ایشان را معرفی نکردند.

وی تاکید کرد: این پرونده فتنه و شمشیر دو لبه فتنه تا چه زمانی باید بر سر سرمایه های این جامعه باشد و آنها را به مسلخ فتنه ببرد.
وکیلی ادامه داد:‌اگرایشان عضو فتنه بودند چرا دادگاه با ایشان برخورد نکرد.

وی افزود:‌این شمشیر به دست افراد بی کفایتی افتاده و عامل تسویه حساب شده است.

این نماینده مجلس در جمع بندی پایانی گفت: تغییر خوب است اما کافی نیست و می شود در جاهای دیگر هم این تغییر را ایجاد کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت