پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 خرداد 1399 ساعت 21:03:: شناسه خبر: 78052

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد پیشقدم و پیشگام در مصالحه بین خانواده‌ها در بخشش افراد و کنار زدن طناب‌های دار شده است.

به  گزارش پایگاه تحلیلی خبری  صدای جنوب  از یاسوج یکی از سنت های حسنه که در دین مبین اسلام نسبت به آن تاکید فراوانی شده و بزرگان نظام از امام راحل گرفته تا مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه تاکید زیادی نسبت به آن داشته‌اند اصلاح ذات‌البین است. اصلاح ذات البَین به معنای آشتی […]

به  گزارش پایگاه تحلیلی خبری  صدای جنوب  از یاسوج یکی از سنت های حسنه که در دین مبین اسلام نسبت به آن تاکید فراوانی شده و بزرگان نظام از امام راحل گرفته تا مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه تاکید زیادی نسبت به آن داشته‌اند اصلاح ذات‌البین است.

اصلاح ذات البَین به معنای آشتی و سازش دادن مردم، نیکو کردن رابطه بد میان اشخاص و گروه‌ها و استوارسازی پیوندهای اجتماعی و فردی است.

اصلاح ذات البین از فضائل اخلاقی است که در مقابل سعایت، سخن‌چینی و ایجاد دوگانگی و دشمنی قرار دارد.

آیات متعددی در قرآن ذیل واژه‌هایی مانند صلح، تالیف قلوب، سلم و توفیق به بیان اهمیت و ضرورت اصلاح ذات بین پرداخته است.

برای ایجاد اصلاح میان مردم و برقرار کردن آشتی و پیوند میان افراد در متون دینی راهکارها و مصادیقی از جمله رفع اختلافات خانوادگی، پیش‌گیری از وقوع اختلاف با اصلاح در وصیت، دعوت به عقلانیت، میانجی‌گری در رفع اختلاف، نصحیت، موعظه و در نهایت جنگ با یاغیان ارائه شده است.

موانعی برای اصلاح ذات بین از جمله کم‌رنگ شدن ارزش‌های اخلاقی، بخل، پیروی از گام‌های شیطان و دنیاطلبی معرفی شده است.

به گزارش   صدای جنوب ؛ به همین منظور آیینی به همت فرماندهی نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد جهت بخشش یک قاتل با حضور مسوولان ارشد استانی و خانواده‌های قاتل و مقتول و افرادی از دو ایل بزرگ تامرادی و سروک برگزار شد و سند رضایت خانواده مقتول به خانواده قاتل اهدا شد.

سردار مهدی انصاری فرماندهی نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد بانی این مجلس در آیین اصلاح ذات‌البین گفت: یکی از فرصت ها برای برکت بخشیدن به زندگی موضوع مصالحه است تا در باقی مانده عمر به جای هزینه ذخیره‌ای داشته باشیم.

وی گفت: امام موسی کاظم مقربان الهی را کسانی دانسته که اصلاح بین افراد کرده‌اند واژه زیبایی که در مکتب انسان ساز اسلام تاکید فراوانی بر این امر و رفع منازعات شده است.

این فرمانده افزود: پیامبر بعد از واجبات اصلاح بین مردم را بیش از هر چیزی مهم می‌داند و امام علی (ع) در خطبه ۴۷ می‌فرمایند این کار از همه نمازهای واجب و مستحب والاتر است و بیش از ۸۰ بار در قرآن به موضوع صلح اشاره شده است.

وی با بیان این که من یک نظامی و افسر و پلیس جامعه اسلامی هستم و نمی‌خواهم از خدمات قریب به ۳۷ سال خود تعریف و تمجید کنم افزود: در حد بضاعت خود تلاش کردم همیشه دنبال تشویقی نیستم هر چند که ۷۰۰ تشویق در کارنامه دارم و آن‌ها را برای خود مهم نمی‌دانم اما دعای خیر مردم و دعای کسانی که به فریادشان می‌رسیم و دعای مادری که دنبال قاتل فرزند است و دعای کسی که مالش را دزد برده به ما کمک کرده است.

این فرمانده گفت: در حد بضاعت خودمان کار کردیم اما یکی از بهترین خاطراتم همین اصلاح ذات البین است و خداوند به واسطه همین امور به ما کمک می کند و در آخرت بضاعت و آذوقه‌ای برای ما خواهد بود.

انصاری بیان کرد: بیش از چهار سال است که کار می‌کنیم از همان روز اول که این اتفاق افتاد و تک فرزند پسر از خانواده‌ای ارزشمند توسط یک جوان دیگر به قتل رسید در روز اول که وارد زندان شدم با تشر خانواده مقتول مواجه شدم اما در مراسم خاکسپاری به من قول دادند که هیچ عکس‌العملی نخواهیم داشت.

وی گفت: تعداد ده‌ها جلسه برگزار کردیم تا  توانستیم رضایت این خانواده داغدار را بگیریم که پدر و مادری فرزند از دست داده و ۴ خواهر داغدار داشت.

**ربیعی**

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت