پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 خرداد 1399 ساعت 23:03:: شناسه خبر: 78580

چرا در برابر حذف تاجگردون سکوت کرده‌ایم؟

کهگیلویه و بویراحمد چنین سرمایه‌های غنی دارد و اگر این سرمایه‌ها بخواهد کشف شود و مورد استفاده قرار بگیرد، توازن اقتصادی و منافع برخی افراد بهم می‌ریزد، بخاطر اینکه این اتفاق موجب آگاهی بخشی خواهد شد و می‌خواهند مطالبات اجتماعی مردم که در قدیم نبوده الان هم وجود نداشته باشد».

صدای جنوب:

حسن غفاری هنرمند و فعال رسانه در استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با بررسی اعتبارنامه تاجگردون و با اشاره به یادداشتی با عنوان «چرا در برابر حذف تاجگردون سکوت کرده‌ایم؟» در گفت و گو با خبرنگار کبنا گفت: «بسیار به جا است که بگوییم چرا در مقابل حذف دولتمردان و سرمایه‌های استان در کشور سکوت می‌کنیم؟ در کهگیلویه و بویراحمد سرمایه‌های ملی عظیمی وجود دارد، نفت و گاز صادر می‌شود، آب از این استان خارج می‌شود، منابع و جنگل‌های استان نیز جزء سرانه منابع طبیعی ملی اعلام شده است. پس می‌بینیم که جغرافیای کهگیلویه و بویراحمد جزء منابع ملی است. در صورتی که در بقیه استان‌ها، مثلاً «مس» ملی نیست، ماهی‌های جنوب و شمال و یا معادنی که در کشور مردم از آن بهره مند هستند. استفاده از منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد بصورت ملی خیلی سریع اتفاق افتاد، ولی استفاده از منابع انسانی و سرمایه‌های انسانی خیر دیر و با تأخیر مورد استفاده قرار گرفت».
به گزارش کبنا؛ غفاری در ادامه گفت: «در دهه اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد رشد بسیار زیادی در سطح کشور داشته است، در معاونت وزارت و یا مناصب قدرتمند تصمیم گیر و تاثیرگذار در مناصب دولتی، نخبگان کهگیلویه و بویراحمد حضور پیدا کردند. اما به یک باره متوجه هجمه تبلیغاتی عجیب، وسیع و گسترده‌ای علیه کهگیلویه و بویراحمد می‌شویم. چون می‌بینند کهگیلویه و بویراحمد چنین سرمایه‌های غنی دارد و اگر این سرمایه‌ها بخواهد کشف شود و مورد استفاده قرار بگیرد، توازن اقتصادی و منافع برخی افراد بهم می‌ریزد، بخاطر اینکه این اتفاق موجب آگاهی بخشی خواهد شد و می‌خواهند مطالبات اجتماعی مردم که در قدیم نبوده الان هم وجود نداشته باشد».
غفاری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه «چرا فرزندان بی دفاع آسیب می بیننند؟» گفت: «چون هیچ درکی از مسئله رسانه، فرهنگ و هنر در میان مردم وجود ندارد. این مثلث فرهنگ، هنر و رسانه شفافیت ایجاد می‌کند و ابزار قدرتمندی است برای اینکه کارها صورت بگیرد و اهداف جاری شود و آگاهی بخشی در میان مردم ایجاد کند و مطالبه گری در میان مردم ایجاد شود».
وی بیان کرد: «اگر آقای افشانی و آقای غریب پور تیم رسانه‌ای قدرتمند توانمندی نداشته باشد، چه فایده‌ای دارد.
در بین اینها، آقای تاجگردون قدر فرهنگ و هنر را می‌دانست ولی متاسفانه فقط در محدوده استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کرد. فرهنگ، هنر و رسانه ابزار توانمند در خدمت این افراد می‌تواند باشد ولی این افراد نتوانستند این را درک کنند و درست از آن استفاده کنند. اگر بخواهیم امروز این عقب افتادگی کهگیلویه و بویراحمد را در فقر فرهنگی و مادی را بررسی کنیم، این‌ها ریشه در بی توجهی در مسائل فرهنگی هنری و رسانه دارد».
«رسانه‌های ما فقط در محدوده استانی فعالیت می‌کنند که نماینده و مسئولان را در چشم احزاب، اقوام و طرفدارانش برجسته کنند ولی توان این را ندارند که در سطح ملی جایگاه خوبی را ایجاد کند، بر مفید بودن این اشخاص تاکید کند و ما متاسفانه از این موضوع آسیب می‌بینیم».

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت