پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 تیر 1399 ساعت 19:04:: شناسه خبر: 79366

دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد :رسیدگی به درخواست های ۳ هزار نفر در ۷ ماه گذشته

رسیدگی به درخواست ۱۵۰نفر از مراجعان در دومین روز از هفته ی قوه قضائیه در دومین روز از هفته قوه قضائیه به درخواست بیش از ۱۵۰ نفر از مراجعان مردمی پاسخ داده شد. به گزارش  خبرنگار صدای جنوب  به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در دیدار مردمی که به […]

رسیدگی به درخواست ۱۵۰نفر از مراجعان در دومین روز از هفته ی قوه قضائیه

در دومین روز از هفته قوه قضائیه به درخواست بیش از ۱۵۰ نفر از مراجعان مردمی پاسخ داده شد.

به گزارش  خبرنگار صدای جنوب  به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در دیدار مردمی که به مناسبت هفته قوه قضائیه با حضور دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان و معاونین رئیس محاکم عمومی و انقلاب و دادستان مرکز استان برگزار شد به بیش از ۱۵۰ نفر از مردم پاسخ خود را در خصوص پرونده های مطروحه در شعب دادسرا، دادگاه های بدوی و تجدیدنظر استان دریافت کردند.

در این دیدار مردمی دکتر نگین تاجی ،در مصاحبه ای شرکت و اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در نامه حضرت امیر(ع) به مالک اشتر آمده، توصیه به تکریم ارباب رجوع شده است.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه در استان در ادامه با بیان اینکه پیشینه دینی تکریم ارباب رجوع در سند تحول دستگاه قضایی آمده است، گفت: در دستورالعمل حفظ کرامت های انسانی موضوع تکریم ارباب رجوع، به همه ی رؤسای کل دادگستری استان ها از سوی ریاست معزز قوه قضائیه اعلام شده است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: در دادگستری کل استان، واحد پیگیری مردمی، شکایات و ملاقات های مردمی تأسیس شده است.

دکتر حسن نگین تاجی به موضوع ملاقات های مردمی در دادگستری اشاره و اظهار کرد: در دادگستری استان علاوه بر روزهای دوشنبه که بصورت اختصاصی همه وقت اداری به موضوع ملاقات های عمومی اختصاص داده شده است در دیگر ایام هفته، با یک برنامه ریزی منظم، همه ی معاونین دادگستری کل استان، پاسخگوی مراجعات مردمی بوده و مشکلات آنها را بررسی می کنند.

مقام ارشد قضایی استان با اظهار اینکه درخواست خیلی از مراجعان اعمال ماده ۴۷۷ آئین دادرسی کیفری (اعاده دادرسی) می باشد،گفت: این مراجعان مدعی هستند که، رأی خلاف قانون یا بیّن شرع بوده که درخواست این قبیل مراجعان، در واحد بسیار منظمی که بدین منظور ساماندهی شده، با دقت توسط ۲ نفر از همکاران قضایی بررسی و در خصوص موضوع اعلام نظر نموده و با برگزاری جلسه مشترکی با رئیس کل، پرونده کاملاً بررسی و اعلام نظر خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان به آمار افراد در ملاقات های مردمی اشاره نمود و گفت: در ۷ ماهه گذشته به درخواست های بیش از ۳ هزار نفر از مراجعان پاسخ داده شده است.

 

**ربیعی**

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت