پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 تیر 1399 ساعت 01:04:: شناسه خبر: 79649

درحاشیه سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان گچساران/ اهدای ۱۰ دستگاه دمنده اطفاء حریق توسط اعضای هیئت کوهنوردی و برخی از کارکنان خیر شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران

ریس سازمان جنگل ها و مراتع آب خیزداری کشور برای ادای احترام به زنده یاد البرز زارعی جوانی که داوطلبانه برای خاموش کردن آتش سوزی تلاش و جان خود را از دست داد به شهرستان گچساران سفر کرد.

صدای جنوب؛

ریس سازمان جنگل ها و مراتع آب خیزداری کشور برای ادای احترام به زنده یاد البرز زارعی جوانی که داوطلبانه برای خاموش کردن آتش سوزی تلاش و جان خود را از دست داد به شهرستان گچساران سفر کرد.
دکتر مسعود منصورهدف از این سفر را دلجویی از خانواده مرحوم البرز زارعی مدافع طبیعت عنوان کرد و گفت او خود را فدای طبیعت کرد تا محیط زیست همچنان پایدار بماند وی افزود:مسولین کشور و همچنین خادمان یازمان منابع طبیعی همواره قدردان جوانان رشیدی همچون البرز زارعی که داوطلبانه و بدون ادعا برای حفظ طبیعت که سرمایه بین نسلی ما می باشد تلاش می کنند هستند.
وی اضافه کرد:در همین راستا از تمام ظرفیت های قانونی استفاده خواهیم کرد تا البرز زارعی این جوان شایسته را به عنوان شهید خدمت محسوب نماییم. وی بیان داشت:مرکزی در سازمان به نام ایشان نام گذاری شده است.
ایشان تعداد اتش سوزی های امسال را ۸۰۰مورد عنوان کرد و افزود:۸۰درصد از حریق های اتفاق افتاده در اراضی مراتع و بقیه در جنگل ها پیش آمده که ۹۷درصد از این حریق ها در کمتر از یک روز با تلاش نیروهای دولتی و مردمی خاموش شدند.
وی دلیل دیر خاموش کردن اتش در جنگل های دیل را صعب العبوری منطقه دانست و اظهار داشت:۹۰درصد از اتش سوزی های اتفاق افتاده عامل انسانی بوده که ده درصد آن عمدی و ۹۰درصدش خطای انسانی بوده.
منصور با بیان اینکه آتش سوزی طبیعت در مقایسه با سال گذشته ۲/۵برابر افزایش داشته عنوان کرد:برای جلوگیری از اتش سوزی امسال تجهیزات اطفاء حریق به تمامی استان ها در اختیار دهیاران و جوامع محلی و کوهنوردان قرار دادیم و همچنین ۱۹دستگاه بسکت حمل آب خریداری شده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران ، به همت جمعی از کارکنان خیر و اعضای هیئت کوهنوردی باشگاه فرهنگی ورزشی نفت و گاز تعداد ده دستگاه دمنده ویژه اطفاء حریق خریداری ودر اختیار تشکلهای مردمی دوستدار طبیعت قرار گرفت علی جعفری دیزگانی رییس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در این زمینه گفت البرز زارعی همکارما بود او ضمن صیانت از تاسیسات این شرکت ، به عنوان داوطلب ، صیانت از طبیعت را برای خودیک تکلیف می دانست لذا همنوردان وهمکاران آن مرحوم با این حرکت راه او را در حفاطت هرچه بیشتر از طبیعت ادامه می دهند.
در همین رابطه اسماعیل طاهرزاده گفت با توجه به شروع فصل گرما و وقوع آتش سوزی های اخیر واحتمال تکرار موارد مشابه در آینده ، که باعث تخریب و از بین رفتن مراتع ، جنگل‌ها و حیات طبیعت می گردد، ضمن حضور فعالانه اعضای گروه کوهنوردی در کنار دیگر دوستداران طبیعت در مقابله با آتش ما را بر آن داشت که تصمیم به تهیه و اهداء وسایل مورد نیاز بگیریم .
رئیس هیئت کوهنوردی نفت و گاز گچساران هدف از خرید این دستگاههای دمنده را کمک به منابع طبیعی دانست و گفت این دستگاه ها علاوه بر جلوگیری از پیشروی آتش به سمت مراتع موجب خاموش شدن حریق نیز می شود و در اختیار گذاشتن آنها نزد دوستداران طبیعت در روستاهای نزدیک به کانون آتش باعث می شود در صورت بروز حریق این همیاران بومی بتوانند در کمترین زمان از خسارات جبران ناپذیر در اولین ساعت آتش سوزی جلوگیری نمایند .
وی در خاتمه غم از دست دادن البرز زارعی را جانکاه و سخت ،اما الگوی بی بدیل برای جامعه خواند تا عمیق تر به محیط زیست نگاه کنیم و آن را به عنوان تکلیف برای آحاد مردم جامعه و یک وظیفه فردی و اجتماعی قرار دهیم تا ضمن صیانت از منابع طبیعی ، البرز ها را به خاطر کمبود لوازم اطفاء حریق در هیچ جای ایران اسلامی از دست ندهیم.
ریاست سازمان جنگلها و مراتع کشور و مسولین شهرستان پس از زیارت قبور شهداء و حضور در بهشت زهرا و دیدار و دلجویی و ابراز همدردی با خانواده مرحوم زار عی یک نهال در مرکز شهرستان گچساران ودر کنار نماد نفت و گاز غرس نمودند تا یادگار این عزیز مدافع طبیعت باشد گفتنی است این دستگاهها در اختیار هیئت های کوهنوردی نفت و گاز ، کمپ ، زاگرس ،فراز و وفعالین دوستدار طبیعت درروستاهای آبریگون ، گناوه ، نارک ، جهاد آباد و هسته کوه قرار گرفت.
لازم به یادآوری است مرحوم البرز زارعی از کارکنان اداره حراست شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران بود که در جریان اطفاء حریق جنگلها ومراتع کوه خامی دچار سانحه و پس از اعزام به بیمارستانهای یاسوج واصفهان در سی ام خرداد ۹۹ به دیدار حق شتافت . روحش شاد ویادش جاودان باد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت