پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 تیر 1399 ساعت 17:04:: شناسه خبر: 79686

امام جمعه دهدشت:

تا کی باید معیشت مردم را به تحریم ها ربط دهیم؟

خطیب جمعه دهدشت اظهار کرد: فشار کرونا از یک طرف، تحریم ها از یک طرف و بی تدبیری برخی از مسیولین از طرف دیگر مردم را نسبت به شرایط موجود و ادامه آن گلایه مند کرده است.

صدای جنوب :

خطیب جمعه دهدشت گفت:تقوا مصادیقی دارد که یکی از آن ها در جامعه اسلامی و دینی باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم مسئله آبروی مومن است.

 

حجت الاسلام وحدانی فر افزود: انسان باید مراقب باشد که آبروی دیگران را حفظ کند و این از مصادیق تقواست. امروز ما به بهانه روشنگری یا بهانه اینکه فکر میکنیم کار خوبی انجام می دهیم آبروی دیگران را می بریم.

 

وی اضافه کرد: یکی از روشهای احیای سبک زندگی اسلامی صله رحم است که انواعی دارد و شامل صله رحم زبانی، رفتاری وگفتاری است.

 

وحدانی‌فر گفت: روایتی از رسول اکرم وجود دارد که «صله رحم را به جای اورید حتی اگر یک سال راه بروید» نشانه اهمیت این مسئله از نگاه پیامبر(ص) است.

 

وی با بیان اینکه صله رحم صرفا در دید و بازدید خلاصه نمی شود گفت: دعا کردن خیرخواهی احوالپرسی خیر بیان کردن برای اقارب غیبت نکردن تهمت نزدن و سخن چینی نکردن از مصادیق صله رحم زبانی است.

 

امام جمعه دهدشت هفته قوه قضائیه را یادآور شد و گفت: قوه قضائیه در یک سال اخیر خار چشم دشمن و امید نظام اسلامی شده است، با تدابیری که شخص رییس قوه و قضات جوان آن داشتند امروز راه را بر مفسدین بسته اند و این قوا با اقتدار می تواند اعلام کند که بزرگ و کوچک در برخورد با مفسدین برایشان هیچ فرق نمی کند.

 

وی اضافه کرد: توقع ما از قوه قضاییه این است که انقلابی باشند و به جوانان اعتماد کنند، تصمیمصریح و قاطع داشته باشند و مطالبه گری کنند و در مسیله عدالت جدیت به خرج دهند.

 

حجت الاسلام وحدانی فر گفت: یکی از نکات بارز فعالیت‌های اخیر قوه قضاییه این است که از درون قوه کارهای خوبی را شروع کردند و در شهرستان کهگیلویه نیز فعالیتهای خوبی صورت گرفت است.

 

امام جمعه دهدشت با اشاره به مسیله گرانی‌های اخیر بیان کرد: مطالبه مهم مردم که بارها در مسجد و دفتر مراجعه و ابراز نگرانی می‌کنند گرانی های افسارگسیخته است. در این زمینه چه باید کرد؟ متولی و پاسخگو کیست؟ چرا ثبات قیمتی وجود ندارد واین وضعیت افسارگسیخته بازار مردم را نگران کرده است.

 

وی با انتقاد از مسوولان امر گفت: آیا مسوولانبرای خرید به بازار می روند و وضعیت را می بینند؟ تا کی باید معیشت مردم را به تحریم ها ربط دهیم؟ چرا گرانی های خودرویی مثل پراید را که درصد بالایی از قطعات آن در داخل تولید می شود را فقط به تحریم ربط می دهید؟

 

وحدانی فر عنوان کرد: از ابتدایی سال ۹۹ موج گرانی ها در کشور راه افتاد و می بینیم که روز به روز این گرانی ها بیشتر می شود.

 

خطیب جمعه دهدشت تصریح کرد: فشار کرونا از یک طرف، تحریم ها از یک طرف و بی تدبیری برخی از مسیولین از طرف دیگر مردم را نسبت به شرایط موجود و ادامه آن گلایه مند کرده است.

 

وی با بیان اینکه عامل همه گرانی ها تحریم نیست، از صادرات نابهنگام، واردات بی رویه، قاچاق کالا و تصمیمات لحظه ای و غیر کارشناسی و نیز اظهارات مسوولان به دیگر عوامل سهیم در التهاب و سردرگمی مردم نام برد.

 

وحدانی فر گفت: انتظار این است که هم دولت و قوه قضاییه و هم مجلس جوان بنشینند و تدبیری بیاندیشند و مشکلات مردم را حل و فصل کنند و بخشی از مشکلات از بی تدبیری برخی مسوولاناست.

 

امام جمعه دهدشت ادامه داد: مردم نیز در این شرایط وظایفی دارند و بازاریان در خرید و فروش های خود باید انصاف داشته باشند.

 

وی با اشاره به اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا گفت: کشتن یک انسان سیاه پوست در انظار عموم از مصادیق حقوق بشر آمریکایی است. یک سیاه پوست کشته می شود حقوق بشر است، در یمن لبنان، سوریه و عراق مردم و کودکان کشته می شود و می گویند حقوق بشر است ولی اگر در ایران گربه ای کشته شود داد حقوق بشر آمریکایی در می آید.

 

حجت الاسلام وحدانی فر بیان کرد: آمریکا ۴۰ سال است که می داند یارای مقابله با جمهوری اسلامی را ندارد و در جاهای مختلف با ایران دست و پنجه نرم کرد و ضرب شست جوانان ایران را دید و در عین العسد این را تجربه کرد.آمریکا بداند اگر بخواهد غلطی کند پاسخ جمهوری اسلامی برای آمریکا پشیمان کننده خواهد بود.

 

وی اضافه کرد: رژیم غاصب صهیونیستی بداند که در غزه در مقابل یک لشکری از لبنان توان مقابله ندارد و قطعا ۲۵ سال آینده و حتی کمتر از آن را نخواهد دید.

 

وی به توافق نامه برجام اشاره کرد و گفت: ما بعد از این همه مذاکره و برجام نافرجام به نقطه سرخط رسیدیم.

 

وحدانی فر بیان کرد: برخی می گویند که ما می خواستیم به دنیا نشان دهیم آمریکا غیر قابل اطمینان است، در حالی که رهبر انقلاب بارها فرمودند که به اروپایی ها هم نمی توان اعتماد کرد. حال هفت سال گره زدن کشور به آمریکا و برجام نتیجه ای نداشت.

 

وی با کنایه به مسوولان رده بالای کشور گفت: با پست های فضای مجازی و با توییت گذاشتن به مقابل با آمریکا نمی شود رفت مگر چند درصد مردم به توئیت دسترسی دارند! برجام تمام شده است به فکر مردم باشید.

 

امام جمعه دهدشت با ابراز نگرانی از آتش‌سوزیهای اخیر گفت: مسوولان کشوری باید به فکر تامین بالگرد اطفای حریق برای استان باشند.

 

وی ادامه داد: در حادثه خائیز برخی ناجوانمردانه قضاوت کردند بنده از نزدیک شاهد تلاش مسئولان بودم سنگ تمام گذاشتند و مسوولان بخصوص فرماندار تا مهار کامل آتش چند روز در منطقه خائیز ماند.

 

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت