پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 تیر 1399 ساعت 10:04:: شناسه خبر: 80022

با دستگاه های دولتی سهل‌انگار در ماجرای کرونا برخورد می شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برخورد بادستگاه های دولتی سهل انگار در ماجرای کرونا خبرداد.

صدای جنوب :

بیماری کرونا بر عکس آنچه فکر می شد در روزهای گرم سال وضعیتی بهتر در خصوص همه گیری پیدا کند اما بر عکس عمل کرده و بسیاری از مناطق استان ، کشور و جهان را وارد وضعیت بسیار خطرناک تری کرده است!
شرایط ایجاد شده کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد در روزهای اخیر برخی نقاط ضعف در نوع نگاه ها و یا عملکردها در حوزه مردمی و مسئولین را عیان کرده است که در برخی نشست ها از طرف مسئولین به آن ها پرداخته می شود.
در این بین چند موضوع بسیار مهم از طرف مسئولین استانی ستاد مقابله با کرونا مطرح می شود که به نوعی نقاط ضعف برنامه ریزی یا عملکرد محسوب می شود و نیازمند دقت در جهت مرتفع نمودن آن ها است.
سهل انگاری و ناآگاهی مسئولان شهرستانی در پیش بینی وضعیت کرونا / بی نتیجه بودن افراد و سخنان تکراری!
ابتدائا شکی نیست که بیشترین مقصر در شیوع گسترده تر کرونا در استان و یا هر جایی ، شیوه مواجهه مردم با این ویروس است و هر چه پروتکل ها در سطح عمومی بیشتر رعایت شود ، دایره شیوع محدودتر خواهد شد اما در بخش های دیگری به غیر از مردم خصوصا بخش های برنامه ریز برخی ضعف ها مشاهده می شود که نیازمند بازنگری یا تغییر در سیاست های استانی است.
دستگاه های دولتی سهل انگار
یکی از موضوعات مهم این روزها در بحث مقابله با کرونا چگونگی عملکرد دستگاه های دولتی است خصوصا در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی که گزارشات و مشاهدات میدانی نشان از سهل انگاری بسیاری از این دستگاه ها است نکته ای که داد معاون سیاسی امنیتی استاندار را درآورد و وی را هم مجاب کرد که تذکر سفت و سختی به این دستگاه ها بدهد!
احد جمالی در شصتمین نشست ستاد استانی مقابله با کرونا گفت : با توجه به وضعیت کرونایی کنونی پیش آمده در استان و صحبت هایی که در خصوص کم توجهی برخی دستگاه های دولتی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی مطرح می شود ، با این دستگاه ها به صورت جدی تذکر و برخورد خواهد شد.
جمالی افزود : وضعیت فعلی نیاز به مراقبه لحظه ای دارد و باید مدیران دستگاه ها نسبت به توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا جدیت بیشتری داشته باشند.
ناآگاهی برخی مسئولین شهرستانی از وضعیت کرونا !
نکته بسیار مهم دیگری که این روزها بسیار مشهود است ، عملکرد ضعیف و انفعالی برخی مسئولین شهرستانی از جمله فرمانداران و مسئولین شهرستانی بهداشتی و درمانی است!
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به چند شهرستانی که در حال ورود به شرایط قرمز هستند گفت : به نظر می رسد فرمانداران و مسئولان بهداشتی این شهرستان ها اشرافی بر وضعیت کرونایی منطقه خود ندارند چرا که تاکنون مشاهده نشده است گزارشی بدهند که داریم وارد چنین وضعیتی می شویم!
جمالی ادامه داد : تاکنون هیچ گزارشی از ستادهای استانی مشاهده نشده است و هر چه گزارش دیده ایم فقط از ستاد استانی است در حالی که این ستادهای شهرستانی باید روزانه گزارش وضعیت شهرستان خود را به ستاد استانی بفرستند.
جمالی افزود : از درمانگاه های مناطق مختلف استان هم گزارش های زیادی می رسد که در این اماکن پروتکل های بهداشتی کرونا به درستی رعایت نمی شود و وقتی در خود مکان های بهداشتی این پروتکل ها رعایت نشود چه انتظاری از دیگر مکان ها و دستگاه ها می رود؟
افراد و سحنان تکراری!
یکی از موضوعات مهم دیگری که این روزها بسیار مهم به نظر می رسد ، تبیین وضعیت با استفاده از ظرفیت متخصصین و نخبگان آگاه به کرونا است که در این زمینه تکراری بودن سخنان و افراد در برنامه های رسانه ای خصوصا صدا و سیما بسیار مشهود است.
در همین خصوص معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تذکر داد و گفت : عده ای پزشکان و پرسنل درگیر مقابله با این ویروس هستند و بسیار هم زحمت می کشند اما عده ای هم وجود دارند که صاحب نظر هستند که کمتر سخنان آن ها شنیده می شود و باید به صورت جدی و فعال از نظر این افراد در تولید برنامه ها و اطلاع رسانی ها استفاده کرد.
جمالی افزود : گاهی سخنانی از برخی صاحبنظران شنیده می شود که این سخنان بسیار تازگی دارد و کمتر کسی آن ها را شنیده است و به نظر می رسد دانشگاه علوم پزشکی به جای استفاده از افراد و سخنان تکراری که گاهی اثر خود را از دست می دهد ، باید از صاحبنظران جدید در برنامه های صدا و سیما و رسانه استفاده کنند.تابناک

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت