پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 تیر 1399 ساعت 11:04:: شناسه خبر: 80134

اعطای تسهیلات بلاعوض و قرض‌الحسنه به «مددجویان مستأجر» سازمان بهزیستی

معاون مشارکت ‌ها و توانمندسازی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه ۱۰۵ میلیارد تومان کمک از طرف بنیاد مستضعفان و صندوق امداد ولایت برای مددجویان مستأجر تحت پوشش این سازمان در نظر گرفته شده است، گفت: تسهیلات بلاعوض با در نظر گرفتن افراد دارای اولویت پرداخت خواهد شد.

صدای جنوب :

ذوالفقار یزدان مهر، معاون مشارکت‌ها، مؤسسات، توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی  درباره «پرداخت تسهیلات مالی به مددجویان مستأجر سازمان بهزیستی»، اظهار داشت: مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان کمک از طرف بنیاد مستضعفان و صندوق امداد ولایت برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی در نظر گرفته شده که ۳۰ میلیارد تومان از این کمک به صورت بلاعوض است و از طرف بنیاد مستضعفان تأمین شده است.

 

وی با بیان اینکه ۷۵ میلیارد تومان در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود، ادامه داد: از این میزان تسهیلات قرض الحسنه، ۵۰ میلیارد تومان را بنیاد مستضعفان و ۲۵ میلیارد تومان را صندوق امداد ولایت پرداخت می‌کند.

 

معاون مشارکت‌ها، مؤسسات و توانمندسازی سازمان بهزیستی اضافه کرد: دستورالعمل این تسهیلات در سازمان بهزیستی تهیه شده و سعی می‌کنیم تا روز شنبه به ادارات بهزیستی استانها ابلاغ کنیم.

 

یزدان مهر با اشاره اعطای کمک‌های بلاعوض، خاطر نشان کرد: پیش بینی این است که در شهرهای مراکز استانها به افراد مستأجر تحت پوشش بهزیستی مبلغ ۶ میلیون تومان کمک کنیم؛ برای سایر شهرها ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و برای روستا و حاشیه شهرها نیز ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

 

وی با اشاره به گروه‌های هدف پرداخت تسهیلات، ابراز داشت: این کمک شامل افرادی می‌شود که دارای پرونده در سازمان بهزیستی باشند و تحت پوشش کمک‌های مستمر و غیر مستمر باشند؛تاکنون از طرح‌های دولتی تأمین مسکن مانند زمین، واحد مسکونی، کمک‌های بلاعوض یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و ساخت مسکن استفاده نکرده باشند.

 

معاون مشارکت‌ها، مؤسسات و توانمند سازی سازمان بهزیستی متذکر شد: همچنین افراد دارای قرار داد،باید اجاره به نام فرد تحت پوشش بوده و جزو ۳ دهک آخر درآمدی باشد؛ اولویت ما در پرداخت این کمک بلاعوض با زنان سرپرست خانواده دارای معلولیت است.

 

یزدان مهر تصریح کرد: زنان سرپرست خانواده‌ای که حداقل ۲ فرزند یتیم دارند و بُعد خانوار آنها حداقل ۳ نفر باشد. برای معلولین سرپرست خانوار با شدت معلولیت خیلی شدید و شدیدی که بُعد خانوار آنها حداقل ۳ نفر است؛ خانواده‌ ۲ معلولی که سرپرست خانوار آنها معلول باشد.

 

وی با اشاره به اینکه هدف از کمک این است که بتوانیم تا پایان مرداد ماه این مبلغ را به جمعیت هدف پرداخت کنیم، گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه نیز برای افرادی است که تحت پوشش مستمر و غیر مستمر بهزیستی هستند و در اصل مستأجران تحت پوشش هستند و از امکانات دولتی مسکن نیز تاکنون استفاده نکرده باشند.

 

معاون مشارکت‌ها، مؤسسات و توانمند سازی سازمان بهزیستی یادآور شد: البته دهک در آمدی را بیشتر کردیم و از دهک یک تا دهک ۷ درآمدی است؛ باز پرداخت این تسهیلات ۵ تا ۷ سال خواهد بود و میزان این تسهیلات بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان است.

 

یزدان مهر افزود: همچنین به زنان سرپرست خانوار دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار با بُعد حداقل ۳ نفر‌، معلولان سرپرست خانوار و معلولیت شدید و خیلی شدید با بُعد ۳ نفر پرداخت می‌شود.

 

وی با اشاره به گروه‌های دیگر هدف دریافت کننده تسهیلات، بیان داشت: به خانواده‌های دو معلولی که سرپرست خانوار آنها معلول است و فرزندان ترخیص شده از مراکز بهزیستی که حداکثر ۱۰ سال از تاریخ آنها گذشته باشد، پرداخت می‌شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت