پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 تیر 1399 ساعت 17:04:: شناسه خبر: 80178

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کهگیلویه:

برای اقناع مخاطبان تولید محتوای فاخر در زمینه دینی و مذهبی ضروری است

نشست کارگروه فضای مجازی کهگیلویه در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

صدای جنوب :

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کهگیلویه در نشست کارگروه فضای مجازی گفت: فضای مجازی یک ابزار است و می تواند تصویری از حقیقت را نشان دهد و به همین دلیل رسانه ها حائز اهمیت بوده و جایگاه خاصی در جوامع دارند.

حجت الاسلام  علیرضا ولایتی گفت: فضای مجازی فضای مجاز حقیقت است.فضایی است که می تواند هم تصویری از حقیقت و هم تحریفی از حقیقت باشد. اگر تصویری از حقیقت و تشبیهی از حقیقت باشد قابل قبول است اما اگر تحریف کننده حقیقت باشد و منطبق بر واقعیت ها نباشد مذموم و باید به این امر توجه داشته باشیم که این فضا یک فضای ذهنیت ساز است.

 

ولایتی گفت: فضای مجازی یک ابزار است و می تواند تصویری از حقیقت را نشان دهد و به همین دلیل رسانه ها حائز اهمیت بوده و جایگاه خاصی در جوامع دارند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه گفت:  اما اگر همین رسانه ها حقیقت را به دروغ تبدیل کنند و آن را تحریف نمایند جایگاهی در جامعه نخواهد داشت و غیر قابل استناد خواهد شد که نمونه های زیاد آن در ایران و جهان وجود دارند.

 

وی افزود: از فضای مجازی در عرصه ها و زمینه های مختلف می توان به عنوان یک ابزار استفاده کرد و از طریق آن می توان حقیقت دین و شرع را تبلیغ کرد.

 

ولایتی با اشاره به محاسن  ومعایب فضای مجازی عنوان کرد: برای استفاده از فضای مجازی و رسانه معاذیری وجود دارد و آن این است که از فضای رسانه برای فضای خدعه ، فضای تبلیغ استفاده می کنند و تصور بسیاری از اهل رسانه و خبر که از اولین امانت داران تاریخ به حساب می آیند، این است که ما می توانیم از کاه کوه بسازیم و اگر ما بخواهیم می توانیم یک انسان ضعیف را برجسته می کنیم و معایب او را کتمان و محاسنش را به مردم معرفی نماییم.

 

وی اضافه کرد: کارگروه فضای مجازی اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه برای ورود به فضای مجازی این نوع رفتار ها را نمی پذیرد و قصد دارد به عنوان امانتداران دین آن را در فضای مجازی و به دور از تحریف، دروغ پردازی و خدعه رسانه ای حقایق دین را در اختیار مردم قرار دهد.

 

حجت الاسلام ولایتی با اشاره به اهمیت تولید و محتوای مناسب بیان کرد:  در این راستا و برای ورود به چنین فضایی، ساخت، تولید و محتواهای فاخر در زمینه های مختلف دینی ، مذهبی امری مهم و ضروری است چرا که مخاطبان مختلف و زیادی را باید اقناع کرد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه ادامه داد: در این راستا ما در کارگروه فضای مجازی آسیب شناسی لازم در زمینه های مختلف در شهرستان کهگیلویه را صورت خواهیم داد و در مورد راهکارهای مختلف برای حل آن ها برنامه ریزی و در نهایت با تولید و محتوای لازم در آن زمینه در راستای فرهنگ سازی ورفع آن ها تلاش خواهیم کرد.

 

در ادامه اعضای این جلسه به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت