پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 تیر 1399 ساعت 09:04:: شناسه خبر: 80276

مسکن خانواده‌های دو معلولی استان با همکاری سایر نهاد های متولی تأمین می شود

مرادی مدیرکل سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد یکی از دغدغه‌های قشر محروم را تامین مسکن خواند و گفت: باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌های استانی، خیرین، متولیان و مسوولان در راستای خانه‌دار شدن قشر محروم به ویژه خانواده‌های دارای افراد معلول گام‌های ارزشمند و مهمی برداشته شود.

صدای جنوب:

جمعیت معلول استان کهگیلویه و بویراحمد که زیر پوشش اداره کل بهزیستی استان هستند و خدمات دریافت می‌کنند ۱۸ هزار نفر است که بیش از ۲۴۰ خانوار دو معلولی و فاقد مسکن هستند که قرار است در این استان با اهتمام و تدبیر ویژه دولت و سازمان بهزیستی صاحب مسکن خواهند شد.

مرادی مدیرکل سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد نیز یکی از دغدغه‌های قشر محروم را تامین مسکن خواند و گفت: باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌های استانی، خیرین، متولیان و مسوولان در راستای خانه‌دار شدن قشر محروم به ویژه خانواده‌های دارای افراد معلول گام‌های ارزشمند و مهمی برداشته شود.

در همین خصوص حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد رسالت اصلی بنیاد مسکن را تأمین مسکن  برای محرومان، معلولان و بی‌سرپرستان دانست که در پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به آن اشاره شده و همواره مورد توجه و تأکید مقام معظم رهبری و دولت بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ضمن به کارگیری امکانات بالقوه خود و بهره‌گیری از مساعدت سایر نهادهای متولی امر مسکن ، با نیت گام نهادن در مسیر تامین مسکن این اقشار‌، برنامه‌ای پیش روی خود دارد تا در مدت زمان معین، مسکن خانواده‌های دو معلولی استان را با همکاری سایر نهاد های متولی تأمین کند.

وی افزود: بخش عمده مشکلات معلولین فاقد مسکن، نداشتن زمین مناسب جهت تامین مسکن و همچنین نداشتن ضامن مورد نظر بعضی از بانک‌ها است که امیدواریم با مساعدت انجمن خیرین مسکن ساز و راه و شهرسازی  و همکاری بانک‌های عامل این مشکلات مرتفع شود.

غریبی مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز بر حل مشکلات اقشار نیازمند فاقد مسکن تاکید کرد و افزود: همه تلاش‌ها باید در جهت خانه‌دار شدن نیازمندان فاقد مسکن باشد و مسوولان نیز باید در این راستا با تمام توان همکاری کنند.

وی افزود: ابتکار خوبی در تأمین مسکن خانواده‌‌های دو معلول و یا بیشتر با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان و خیرین در کشور انجام شده است که این فرصت، توفیقی است که بوجود آمده و باید از آن به نحو احسن استفاده کرد.

مدیرعامل انجمن خیرین  مسکن ساز استان در ادامه گزارشی در خصوص تعداد واحدهای مسکونی شهری و روستایی ویژه این مددجویان، ارائه کرد و گفت: سهمیه ساخت خانوارهای دو معلولی شهری استان ۱۱۱ واحد است که از این تعداد ۶۴ واحد تحقق یافته است و برای مابقی سهمیه در شهرهای مختلف زمین تملک شده است.

وی عنوان کرد:  از سهمیه تعمیری خانوارهای دو معلولی شهری استان که ۵۶ واحد است، صد درصد آن تحقق یافته است. سهمیه ساخت دو معلولی روستایی استان ۲۳۶ واحد است که از این مجموع ۱۲۸ واحد تحقق یافته، ۱۰۸ واحد در حال پیگیری و باید توسط بهزیستی معرفی شود، سهمیه تعمیری خانوارهای دو معلولی روستایی استان نیز ۵۶ واحد است که ۳۴ واحد آن تحقق یافته، مابقی باید توسط بهزیستی معرفی شود.

جباری فر معاون راه و شهرسازی استان نیز  اظهار کرد : زمین مورد نیاز برای  احداث واحدهای مسکونی خانوارهای دو معلولیتی توسط این اداره  در شهرهایی که سازمان دارای زمین است تامین می شود و خواستار اقدام و شروع عملیات اجرایی برای انجام سایر اقدامات از سوی دستگاه‌ها و نهادهای متولی نیاز دارد.

  وی گفت: طبق ماده قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولی از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی، آماده سازی زمین، عوارض نوسازی و همچنین حق انشعابات آب، برق، گاز و دفع فاضلاب منطبق با الگوی مسکن مصوب معاف هستند.فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت