پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 تیر 1399 ساعت 12:04:: شناسه خبر: 80487

کارآفرین برتر کهگیلویه و بویراحمد به انتخاب مردم تجلیل شد+تصاویر

 به گزارش خبرنگار دهدشت نیوز  از یاسوج نادیا صداقت در نشست ویدئو کنفرانس با معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که با هدف تجلیل از کارآفرینان برتر منتخب مردمی دور چهارم برگزار شد، اظهار داشت: زنان کارآفرین استان در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعتی و خدمات فعالیت دارند. وی افزود: از […]

 به گزارش خبرنگار دهدشت نیوز  از یاسوج نادیا صداقت در نشست ویدئو کنفرانس با معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که با هدف تجلیل از کارآفرینان برتر منتخب مردمی دور چهارم برگزار شد، اظهار داشت: زنان کارآفرین استان در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعتی و خدمات فعالیت دارند.

وی افزود: از بین ۵۳ فعال اقتصادی زن که در جشنواره انتخاب کارآفرین برتر شرکت نموده اند ۱۶ نفر در حوزه کشاورزی، ۳۱ نفر خدماتی و ۶ نفر در حوزه صنعت فعالیت می کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری عنوان کرد: این بانوان در حوزه تولید انبوه گل رز، پرورش قارچ خوراکی، زعفران، کشت گیاهان دارویی و انواع گلخانه های صیفی جات و میوه فعال هستند.

وی افزود: به طور مثال در سال ۹۸، ۲۴ میلیون و ۲۰۴ شاخه گل رز، ۵۳۷ تن قارچ، ۲۷ کیلو و ۲۷ گرم زعفران و ۱۵۰ تن گیاهان دارویی با تلاش این بانوان در استان تولید شد.

 

صداقت‌ در بخش صنعت به فعالیت های چون پرکردن کپسول گاز و جعبه های پلاستیکی، صنعت فرش و گلیم، جاجیم، گبه و همچنین لوله های آبیاری قطره ای و روغن های موتوری اشاره کرد و گفت: در بخش خدماتی و فرهنگی آموزشگاه های آزاد درسی و هنری، تولیدات خیاطی و آشپزی و خدمات پزشکی از دیگر حوزه هایی هستند که بانوان در آن مشغول کار هستند.

وی بیان کرد: مهم ترین بخش خدماتی را می توان در رابطه با نگهداری میوه از طریق سردخانه با بسته بندی های مختلف نام برد.

صداقت، تورم، تحریم و شرایط پیش آمده به واسطه شیوع بیماری کرونا را از جمله موانع و مشکلات زنان کارآفرین برشمرد و عنوان کرد: این شرایط به وجود آمده موجب کاهش قدرت و توان خرید مردم و به تبع آن کم شدن انگیزه کارآفرینان شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: پیشنهاد می شود در راستای رفع مشکلات جامع کارآفرین علاوه بر در نظر گرفتن بیمه حمایتی و امنیت کار، تسهیلات کم بهره با تسهیل شرایط ضمانتی توسط بانک ها به آنان پرداخت شود‌.

صداقت از حمایت های و پیگیری های معاون رئیس جمهور برای اعطای طرح هایی به استان و تخصیص اعتبار در این راستا تقدیر کرد و گفت: در تفاهم نامه ای مشترک با بانک توسعه تعاون برای اعطای تسهیلات به تعاونی های زنان استان که ۳۶۳ تعاونی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ۷ تعاونی که توسط تعاون روستایی ثبت شده بود جلسه ای با مدیرعامل بانک توسعه تعاون، اداره کل تعاون روستایی تشکیل شد؛ مقرر شد اداره کل کار و تعاون روستایی لیست تعاونی ها واجد شرایط را ارسال کنند و ازسوی امور بانوان به بانک ها معرفی شود.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت