پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 تیر 1399 ساعت 20:04:: شناسه خبر: 80672

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد اجرای طرح تابستانه (فهما)در ۶۰۰کانون فرهنگی هنری مساجد

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد از اجرای طرح ملی غنی سازی اوقات فراغت بچه های مسجد ( تابستانه فهما) در ۶۰۰ کانون فرهنگی هنر مساجد این استان خبرداد. به گزارش خبرنگار  صدای جنوب   از یاسوج علیرضا دولت آبادی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: برنامه‌ها  طرح ( تابستانه فهما) […]

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد از اجرای طرح ملی غنی سازی اوقات فراغت بچه های مسجد ( تابستانه فهما) در ۶۰۰ کانون فرهنگی هنر مساجد این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  صدای جنوب   از یاسوج علیرضا دولت آبادی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: برنامه‌ها  طرح ( تابستانه فهما) در سه حوزه شبستان فرهنگ، شبستان هنر و شبستان نوآوری و پنج زیر شاخه برگزار می‌شود.

وی افزود : طرح ملی غنی سازی اوقات فراغت بچه های مسجد ( تابستانه فهما) از ۱۰ تیر آغاز و  تا پنجم شهریور ماه امسال ادامه دارد.

دولت آبادی به شیوع کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: بیش از ۳۰ برنامه پیش بینی و برای اجرا به کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اعلام شده و متناسب با ظرفیت ها و شرایط هر شهرستان در حال برگزاری است.

وی به سایر برنامه‌های کانون‌های مساجد استان با رویداد بین‌المللی روح مقاومت و هدف آشنایی با گنجینه شهدا و الگوسازی و ارتقاء این حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح در قالب فیلم، نماهنگ، صوت و دل‌نوشته در حال برگزاری است.

برگزاری اولین جشنواره سرود و تواشیع نغمه های آسمانی

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری اولین جشنواره سرود و تواشیع نغمه های آسمانی در تابستان خبرداد و گفت: آثار این جشنواره در دهه سوم مردادماه داوری  و اختتامیه ان نیز اواخر مرداد امسال برگزار می شود.

دولت آبادی بیان کرد: طرح هر مسجد کانون سلامت با همکاری موسسه مرهم و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سطح کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری است و افرادی که به بیماری های همراه تولد مانند شکاف لب و ناهنجاری های مادرزادی در صورت هستند به طور کاملا رایگان ویزیت و درمان خواهند شد.

معرفی روستای برتر فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد 

وی با بیان اینکه انتخاب روستای برتر فرهنگی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر روستایی استانداری استان با هدف جمع اوری یک بانک اطلاعاتی از روستاها ی استان در حال انجام است گفت: در این طرح پنج شاخص اصلی شامل فضای فیزیکی مثل( مسجد، حسینه، بافت تاریخی، دارلقران ،کتابخانه) ، شخصیت های علمی و مذهبی اثر گذار در سطح استان, نخبگان فرهنگی هنری کسانی که در رقابت های ملی بین المللی در حوزه هنر ، قرآن و فرهنگ برگزیده شده اند، روستایی که در بحث فرهنگی و هنری در حوزه صنایع دستی، کتاب و … اثری تولید کرده باشد و روستای پاک که در راستای مبارزه با آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد عملکرد خوبی داشته باشند مورد ارزیابی و معرفی قرار می گیرند.

 دولت آبادی ابراز داشت: دو کتاب با موضوع صحیفه سجادیه با حمایت ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد منتشر شده است که با حضور مسئولین کشوری و استانی رونمایی خواهند شد.

وی از برگزاری سوگواره ملی شعر آیینی به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد و به مناسبت ماه محرم و صفر خبرداد.

**خبرنگار ربیعی*

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت