پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 تیر 1399 ساعت 20:04:: شناسه خبر: 81090

تقدیر رئیس جمهور از استاندار و ستاد استانی مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا

حسین کلانتری گفت :از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان ۶۵ جلسه ستاد استانی برگزار کردیم که در آن تعیین کار صورت گرفته، اطلاع رسانی لازم انجام شد، آموزش ها به صورت فشرده ارائه و همه دستگاه های اجرایی برای انجام پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی پای کار آمدند.

صدای جنوب :

رئیس جمهوری در ستاد ملی مبازره با کرونا از طریق ویدئو کنفراس از مردم استان، استاندار و مجموعه عوامل موثر در مدیریت، پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کووید -۱۹ تقدیر و تشکر کرد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گزارشی از آخرین وضعت بیماری کرونا در استان و برنامه های پیشگیرانه، کنترلی و مبارزه با کرونا را به رئیس جمهور و اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا که از طریق ویدئو کنفراس و اختصاصی با استان های کهگیلویه وبویراحمد و زنجان برقرار بود ارائه داد.
حسین کلانتری در ادامه این جلسه با بیان اینکه در این برنامه آنچه که مشهود بود قدرشناسی رئیس جمهور از مردم استان و مجموعه عوامل و مدیریت کرونا در استان است تاکید کرد تا این تلاش ها با همکاری، تعامل و هماهنگی بیشتری همچنان ادامه یابد تا با کمترین خطر و آسیب این مرحله را پشت سر بگذاریم.
وی تصریح کرد: کهگیلویه وبویراحمد بین استان های در وضعیت قرمر خوزستان، بوشهر و فارس قرار گرفته و این نگرانی هست که چنانچه کم توجهی وغفلت کنیم احتمال مواجه شدن با پیک خطرناک وجود دارد.
استاندار تصریح کرد: اگر پروتکل ها را رعایت نکنیم، دستورالعمل ها را جدی نگیریم، مجالس عروسی، تشییع، تدوین و اجتماعات را داشته باشیم با شرایط نامناسب مواجه و دچار آسیب جدی خواهیم شد.
کلانتری با بیان اینکه اجتماعات بیش از هفت یا هشت نفر ممنوع است، ابراز داشت: رسما اعلام می کنیم که دفاتر ازدواج نباید تجمعات داشته باشند.
استاندار تاکید کرد: فروشگاه های بزرگ، نانوایی ها، پاساژها، صنوف و کسبه از دادن خدمات به کسانی که ماسک نمی زنند و فاصله اجتماعی را رعایت نمی کنند خود داری کنند.
استاندار گفت: با توجه به اینکه همجوار با استان های قرمر و در سطح هشدار هستیم برنامه های مقابله ای، کنترلی و پیشگیری در استان تعریف و اجرا کردیم.
کلانتری افزود از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان ۶۵ جلسه ستاد استانی برگزار کردیم که در آن تعیین کار صورت گرفته، اطلاع رسانی لازم انجام شد، آموزش ها به صورت فشرده ارائه و همه دستگاه های اجرایی برای انجام پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی پای کار آمدند.
وی با بیان اینکه رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک وتاکید با رعایت پروتکل های بهداشتی، مورد توجه جدی قرار گرفت گفت: مسئولین نظارت محسوس و نامحسوس، فعال و هوشمند را آغاز کردند و مجالس عروسی ها، تدفین و ارسال پیامک برای برگزاری مجالس ممنوع شد.
استاندار گفت: استفاده از ماسک را برای کارکنان و ارباب رجوع الزامی و تیم های نظارتی تشکیل و از ادارات، صنوف و واحدهای تولیدی و کسب و کارها بازدیدهای بطور مداوم انجام به طوریکه میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی به ۸۸ درصد رسیده است.
به گفته استاندار در مناطق حاشیه شهرها و روستاها نظارت ها و اقدامات پیشگیرانه بیشتر شده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: برای قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا همه باید با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی دست به دست هم دهیم تا از این شرایط عبور کنیم.
حسین کلانتری در ادامه صحبت های خود با رئیس جمهور از آمادگی استان برای افتتاح۲۰ پروژه بهداشتی و درمانی با اعتباربیش از ۶۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: این طرح ها در کنار شرایط سخت مدیریت مقابله با کرونا و همچنین تامین معیشت مردم به ثمر رسیده اند.
استاندار تصریح کرد با افتتاح این پروژه ها تحول خوبی در حوزه بهداشت و درمان استان ایجاد خواهد شد.
وزیر بهداشت و درمان هم از مدیریت و تلاش های حسین کلانتری استاندار و ستاد مقابله با کرونا استان تقدیر کرد و گفت: با توجه به اینکه کهگیلویه وبویراحمد در مجاورت استان های قرمز و در سطح هشدار قرار دارد باید توجه لازم را به رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل ها داشته باشد.
نمکی افزود: عشایری بودن استان و داشتن شرایط مساعت آب و هوایی در شهرستان های بویراحمد و دنا نیازمند دقت بیشتر استان به مسافرت ها به کهگیلویه و بویراحمد و همچنین مراسمات و تجمعات در این استان است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت