پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 مرداد 1399 ساعت 19:05:: شناسه خبر: 81525

استاندار کهگیلویه و بویراحمد : مطب هایی که دستور العمل ها را رعایت نمیکنند بسته میشوند/ ایستگاه غربالگری با نیروهای مجهز برای کنترل در ورودیهای شهر یاسوج

  به گزارش خبر نگار صدای جنوب .از یاسوج حسین کلانتری در نشست ستاد استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مطب‌ها بد عمل می‌کنند آن‌هایی که دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند بسته شوند و برخورد با آن‌ها را تضمین می‌کنم ‌آن هایی هم که خوب عمل می‌کنند تشویق شوند. استاندار در خصوص شیوع بیش […]

  به گزارش خبر نگار صدای جنوب .از یاسوج حسین کلانتری در نشست ستاد استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مطب‌ها بد عمل می‌کنند آن‌هایی که دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند بسته شوند و برخورد با آن‌ها را تضمین می‌کنم ‌آن هایی هم که خوب عمل می‌کنند تشویق شوند.

استاندار در خصوص شیوع بیش از اندازه در شهرستان بویراحمد هم گفت: به نسبت جمعیت و تعداد مبتلایان در بویراحمد تعادل وجود دارد اما روند افزایشی سرعت دارد که اگر چنین باشد به پیک و شرایط قرمز برخورد می‌کنیم به همین منظور با اقدامات خود می‌خواهیم مردم را از مرگ نجات دهیم و اگر اینطور نبود چه معنی دارد که ما تا ساعت ۲ شب در خیابان باشیم.

کلانتری گفت: مجبور هستیم در این شرایط ایستگاه غربالگری با نیروهای مجهز و تدارکات برای کنترل ورود و خروج در ورودی‌های شهر یاسوج داشته باشیم و هفته آینده جمع بندی می‌کنیم که آیا نیازی به ادامه کار داریم.

وی گفت: به شدت به همکاری معممین و تریبون‌های نماز جمعه نیاز داریم رسانه باید مانور دهد و فضای مجازی نیز همکاری کند امسال هم برنامه‌های محرم با رعایت پروتکل‌ها وجود دارد و دستورالعمل‌ها توسط ستاد ملی اعلام می شود.

استاندار خاطرنشان کرد: عزاداری امام حسین رمز حیات ماست و دشمن سرمایه گذاری می‌کند که محرم و صفر نباشد بنابراین باید جوری برنامه‌ها را برگزار کنیم که الگو باشد و باید استان ما هم در کشور از این حیث اول شود.

وی در خصوص وضعیت گچساران و باشت گفت: در باشت خیلی زحمت کشیده شده گچساران را هم خود ما آنالیز کردیم که اقدامات در آنجا قابل تقدیر است و مردم هم خیلی خوب عمل کرده‌اند و اگر کسی ماسک نداشته باشد مردم حساسیت نشان می‌دهند و اگر باز هم رعایت کنند اوضاع آنجا رو به بهبودی خواهد رفت.

وی در خصوص برخی برخوردها گفت: دنبال اقدام مقابله‌ای نیستیم بلکه دنبال کار فرهنگی و مشارکتی هستیم و سختگیری از سر اضطرار است وگرنه اصل کار فرهنگی است و برخورد مقابله‌ای آخر خط است.

استاندار خاطرنشان کرد: تالارها این هفته کاملا تعطیل هستند در کل کشور همه از مراسم های عروسی و عزا می نالند عروسی در منزل هم بدتر است چرا باید اینگونه برگزار شود لذا اگر می‌خواهید به عروس و داماد کمک کنید کارت به کارت کنید و هر چه خواستید به عروس و داماد کمک کنید اما مردم را دعوت به نکنید.

استاندار گفت: با چه زبانی باید به مردم بگوییم اوضاع خوب نیست؛ آیت‌الله و سید و شیخ همه پای کار آمده‌اند و تذکر می‌دهند مردم باید بدانند شرایط کنونی مساوی با مرگ است.

کلانتری افزود: هرگونه جشن عروسی در خانه و محلات را باید سریعا به مقام قضایی معرفی کرد جشن در خانه از تالار خطرناک‌تر است.

وی گفت: کسانی را که رعایت می کنند به صدا و سیما بیاورید و از آن‌ها مصاحبه بگیرید و آن کسی که پروتکل‌ها را  رعایت کرده تشویق کنید.

استاندار تاکید کرد: با کسی که جان مردم را به خطر می‌اندازد برخورد شود چرا عده‌ای اراذل و اوباش در برابر قانون مقاومت می کنند حتما با این‌ها برخورد شود تا همه متوجه شوند.

وی خطاب به مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گفت: به تیم بیمارستان جلیل رسیدگی شود این‌ها در خط مقدم هستند آن‌هایی که در بیمارستان‌ها با مقابله می‌کنند به گردن همه ما حق دارند و باید حق و حقوقشان پرداخت شود.

استاندار افزود: آرایشگاه‌ها و گیم‌نت‌هایی که خوب عمل نمی‌کنند را تعطیل و آن‌هایی که خوب عمل می کنند را معرفی کنید تا کادو و هدیه آن‌ها را شخصا تحویل دهم و مردم بفهمند که ما برای پیشگیری از چماق به دست نیستیم.

**ربیعی**

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت