پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 مرداد 1399 ساعت 08:05:: شناسه خبر: 81785

مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار سپاه فتح برگزاری نشست شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم مقاومت در یاسوج /

برگزاری نشست شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم مقاومت در یاسوج / انسیه شاه حسینی:مخاطب با دیدن فیلم بسیجی باید احساس امنیت کند نشست شورای سیاست گذاری شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئول فیلم بسیج کشور برگزار شد. این نشست امروز در سالن جلسات ستاد تخصصی اقشار سپاه فتح و با حضور […]

برگزاری نشست شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم مقاومت در یاسوج / انسیه شاه حسینی:مخاطب با دیدن فیلم بسیجی باید احساس امنیت کند نشست شورای سیاست گذاری شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئول فیلم بسیج کشور برگزار شد. این نشست امروز در سالن جلسات ستاد تخصصی اقشار سپاه فتح و با حضور سرهنگ پاسدار جمشید ارسلان جو مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار سپاه فتح ، انسیه شاه حسینی مسئول فیلم بسیج کشور و کارگردان مطرح حوزه دفاع مقدس، سرگرد پاسدار ربیع الله اصالت فر مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان و جمعی از هنرمندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  صدای جنوب مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار سپاه فتح در ابتدا ضمن خوشامدگویی به انسیه شاه حسینی و اعضای حاضر در جلسه به بیان رشادت های رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد درعملیات پد خندق پرداخت و به ظرفیت های متعدد این استان در بخش های مختلف اشاره کرد.

سرهنگ پاسدار جمشید ارسلان جو ابراز داشت: امروز آن چیزی که به بینان های فکری آسیب می زند و با عث می شود که گاهی اصحاب رسانه و فرهنگ ناخواسته آب به آسیاب دشمن بریزند ضعف در حوزه سواد رسانه است.

وی بیان کرد: کار رسانه در ابعاد مختلف بسیار مهم و تاثیر گذار است و در اطلاع رسانی و انعکاس مراسم تشیع پیکر سردار شهید سلیمانی رسانه ها به خوبی ایفای نقش کردند.

سرهنگ ارسلان جو گفت: کار هنر ماندگار کردن یک موضوع است و مطلبی که با زبان هنر بازگو شود در اذهان باقی می ماند به همین خاطر فیلم که ترکیبی از تصویر و صوت می باشد اینگونه است.

 

وی به برگزاری شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در این استان وجود دارد و در عرصه هنر نیز هنرمندان این استان در جشنواره های مختلف ملی و بین المللی صاحب عناوین زیادی شده اند.

سرهنگ ارسلان جو تصریح کرد: استان کهگیلیویه و بویراحمد ثروتمند محروم است هر چند که یک درصد مساحت کشوراست اما ۲۰ درصد نفت و گاز و ۱۰ درصد روان آبهای کشور را در اختیار دارد اما با این وجود از داشتن زیرساخت های گوناگون دچار عقب ماندگی است.

وی خطاب به انسیه شاه حسینی گفت: انتظار می رود محرومیت ها, مشکلات و ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد توسط کارگرانانی همچون شما در قالب مستند و فیلم و … به کشور شناسانده شود.

این مسئول در پایان گفت: ستاد تخصصی بسیج اقشار سپاه فتح و سازمان بسیج هنرمندان استان از هرگونه همکاری و کمکی برای اعتلای عرصه فرهنگ و هنر آاین استان دریغ نخواهد کرد.

مسئول فیلم بسیج کشور نیز در این جلسه از مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار سپاه فتح و اعضای حاضر در این نشست تقدیر و به تشریح بخشی ظرفیت ها و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و بر ضرورت استفاده از این منابع خداد دادی تاکید کرد.

انسیه شاه حسینی به شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در سطح کشور اشاره کرد و افزود: جشنواره دفاع مقدس هر سال برگزار می شد و دفاتر بسیج از طریق تلویزیون و رسانه های جمعی شاهد و ناظر بودند اما با برنامه ریزی های که صورت گرفت بسیج نیز در این عرصه وارد شد.

وی بیان کرد: جشنواره مقاومت بهانه ای شد تا از فرصت ها استفاده و در هر استان این جشنواره را برگزار کنیم و در کنار آن نیز بحث آموزش فیلم سازی و فیلمنامه نویسی را داشته باشیم.

 

مسئول فیلم بسیج کشور گفت: هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورآغاز تا ششم مهرماه ادامه دارد و تمام دفاتر بسیج در ۳۲ استان کشور فعال خواهند بود و آثار هنرمندان در قالب فیلم کوتاه ، مستند، فیلم بلند و … از طریق دواران استان انتخاب و به آثار برگزیده در تهران جوایزی اهدا می شود.

وی بیان کرد: باید تمام فیلم های جشنواره فیلم مقاومت در استان های مختلف کشور نمایش داده شود تا هنرمندان با آثار هنری یکدیگر آشنا شوند.

شاه حسینی افزود: در نهایت منتخبان جشنواره فیلم مقاومت در تهران داوری و پنجم آذرمصادف با آغاز هفته بسیج در مراسم شهید حاج قاسم سلیمانی که در کرمان برگزار می شود آثار برگزیده نهایی مشخص می شوند .

وی در دفاع از هنرمندان فیلمسازی که تازه به این عرصه ورود پیدا کرده اند نیز گفت: هنرمندان فیلمساز و علاقه مند به فیلمنامه نویسی باید در استان های مختلف کشور تشویق شوند و به انها بها داده شود و اعتماد به نفس انها را بالا برد.

این فیلم ساز مطرح دفاع مقدس اظهار داشت: با برگزاری جشنواره فیلم مقاومت می خواهیم فرهنگ مقاومت را در کشور رواج دهیم زیرا تمام بدبختی های این مملکت به این خاطر است که ما را از فرهنگ جبهه و مقاومت دور کرده اند و باید تلاش کنیم که به این تفکر و فرهنگ برگردیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت:این جشنواره در دو بخش برگزار که اولین آن در هفته دفاع مقدس و بخش پایانی در هفته بسیج برگزار می‌شود.
سرگرد پاسدار ربیع الله اصالت فر با بیان اینکه این جشنواره باهدف بسط و گسترش گفتمان جهانی سینمای انقلاب اسلامی و مقاومت برگزار می‌شود، بیان کرد: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را در گروه داستانی شامل فیلم سینمایی، تله فیلم، کوتاه، پویانمایی و نماهنگ و در گروه مستند شامل فیلم بلند و کوتاه ارسال کنند.
وی افزود: علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا ۳۱ شهریور به نشانی یاسوج، گلستان ۵ سازمان بسیج هنرمندان تحویل دهند.

در پایان این نشست نیز اعضای حاضر در جلسه به بیان دیدگاه ها و پیشنهادهای خود در خصوص برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداختند.

**ربیعی**

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت