پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 آبان 1395 ساعت 10:08:: شناسه خبر: 8205

عاقبت بوته کنی گیاه بیلهر/یکسال زندان و دو سال تبعید به استان هرمزگان

گیاه بیلهر یکی از گونه‌های ارزشمند طبیعت کهگیلویه و بویراحمد است که در یک دهه گذشته به دلیل برداشت بی رویه، رویشگاه این گیاه دچار افت پوشش شده و در خطر انقراض قرار گرفته است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد گفت: دادگاه تجدیدنظر کهگیلویه و بویراحمد حکم محکومیت حبس و تبعید فردی را که اقدام به بوته کنی هفت هزار گیاه بیلهر کرده بود، تأیید کرد.

به گزارش صدای جنوب،جواد رحیمیان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: بر اساس رأی دادگاه تجدیدنظر، متهم به یک سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید در شهرستان میناب هرمزگان محکوم شده است.
متهم به بوته کنی گیاه بیلهر نسبت به رأی صادره از شعبه ۱۰۴ دادگاه عمومی یاسوج اعتراض کرده بود که دوباره رأی محکومیت وی در دادگاه تجدید نظر تأیید شد.
براساس گزارش خبرنگارصدای جنوب ،طبق تاکیداتی که ازسوی مسئولان قضایی ومتولیان منابع طبیعی شده است درآینده درتمامی مناطق رویش این گیاه برخوردهای قضایی سخت تری بامتخلفین انجام می شود.

گیاه بیلهر یکی از گونه‌های ارزشمند طبیعت کهگیلویه و بویراحمد است که در یک دهه گذشته به دلیل برداشت بی رویه، رویشگاه این گیاه دچار افت پوشش شده و در خطر انقراض قرار گرفته است.
برخی مردم کهگیلویه و بویراحمد از این گیاه برای استفاده غذایی و نیز ترشیجات استفاده می‌کنند.
صیانت از رویشگاه‌های گیاه بیلهر و برخورد قضایی با بوته کنی این گیاه می‌تواند به احیای رویشگاه این گیاه قیمتی کمک کند.
کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از یک هزار و ۳۰۰ هکتار جنگل و مرتع است که بیش از ۲ هزار گونه گیاهی و ۴۵۰ گونه گیاهی خوراکی و دارویی در این منطقه رویش دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت