پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 مرداد 1399 ساعت 16:05:: شناسه خبر: 82455

جشنواره قرآن و عترت همزمان با سراسر استان در شهرستان چرام برگزار می شود

سید محمد تقوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام گفت :جشنواره قرآن و عترت استان که قرار بود اسفندماه ۹۸ برگزار شود و بدلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری آن میسر نبود از تاریخ ۲۰ مرداد لغایت ۲۶ مرداد در سراسر استان برگزار خواهد شد.

به گزارش صدای جنوب به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام، سید محمد تقوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام گفت: جشنواره قرآن و عترت استان که قرار بود اسفندماه ۹۸ برگزار شود و بدلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری آن میسر نبود از تاریخ ۲۰ مرداد لغایت ۲۶ مرداد در سراسر استان برگزار خواهد شد.

تقوی تصریح کرد: که در تمام شهرستان های استان این جشنواره برگزار خواهد شد و داوری بصورت متمرکز و در مرکز استان انجام خواهد شد و از تمام اجراها فیلم گرفته خواهد شد و در مرکز استان داوری خواهند شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام افزود: که جشنواره شهرستان چرام هم در روز چهارشنبه ۲۲ مرداد ۹۹ در مسجد صاحب الزمان چرام برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام گفت: از شهرستان ما که خوشبختانه پتانسیل خوبی هم در زمینه قرآنی دارد و جوانان خوب و مستعد و توانمندی داریم که در رشته های حفظ کل، حفظ پنج جزء، ده جزء، بیست جزء و حفظ جزء سی ام برای کودکان و نوجوانان و ترتیل و قرائت متقاضیان شرکت خواهند کرد.

وی افزود: که از شهرستان ما در همه رشته ها ۳۷ نفر شرکت کننده خواهیم داشت که با دیگر قرآن آموزان و قرآن پژوهان رقابت خواهند کرد.

همچنین گروه تواشیح ما هم در رشته سرود و آواها و نواها که متولی آن دبیرخانه مساجد استان هست شرکت خواهند کرد و همچنین در مسابقه کتابخوانی هم که متولی آن اداره ارشاد شهرستان بهمئی هست شرکت خواهند کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام اضافه کرد: که همزمان با جشنواره قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام هم اقدام به برگزاری جشنواره شهرستانی خوشنویسی کتابت قرآن کریم می کند که تا کنون خوشنویسان شهرستان چرام حدود ۱۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند و این جشنواره با همکاری اداره کل و انجمن خوشنویسان شهرستان چرام برگزار می‌شود که در روز اختتامیه جشنواره استانی قرآن و عترت از برگزیدگان جشنواره خوشنویسی هم تجلیل خواهد شد.

تقوی گفت: به سه نفر از کسانی که از نظر داوران بهت ین خط را نوشته باشند تجلیل خواهیم کرد.

وی گفت: با توجه به برگزاری جشنواره قرآن و عترت در روز چهارشنبه ساعت ۱۵ عصر در مسجد صاحب الزمان شهر چرام لذا تمامی پروتکلهای بهداشتی رعایت خواهد شد و با کیفیت مطلوب بهداشتی این جشنواره برگزار خواهد شد و داوران بصورت تک تک از عزیزان آزمون خواهند گرفت. و کسی بدون ماسک و دستکش وارد مسجد نخواهد شد و ما برای احتیاط ماسک و دستکش و ژل دست و الکل تهیه خواهیم کرد و در درب ورودی مسجد خواهیم گذاشت که اگر قاری قرآنی فراموش کرده باشد وسایل بهداشتی همراه خودش بیاورد از این وسایل استفاده خواهد کرد.

متولی فرهنگ و هنر شهرستان چرام در پایان از جناب آقای پیرسبزی مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دکتر افشار امام جمعه محترم و دکتر فتاحی اصل فرماندار محترم بخاطر حمایت های مادی و معنوی شون برای برگزاری این جشنواره تقدیر و تشکر کرد همچنین از هیات امنای مسجد صاحب الزمان هم تقدیر و تشکر کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت