پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 آبان 1395 ساعت 21:08:: شناسه خبر: 8262

تحلیل محمدعلی وکیلی درباره رویکرد ایران درباره آمریکای ترامپ/تجویز «آنتی تراپ» برای مسئولان کشور

به اعتقاد وکیلی تاجر بودن ترامپ ممکن است منجر شود به اینکه رئیس جمهور آینده آمریکا سیاستی تعاملی با دنیا را پیش ببرد.

پایگاه خبری صدای جنوب: 

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد و درهفتاد روز قدرت به ترامپ منتقل می‌شود‌. تحلیل‌گران هنوز در بهت و حیرت به سر می‌برند. برخی از آنها آینده جهان را خطرناک می‌دانند. در مقابل این افراد بسیاری از تحلیل‌گران ایرانی انتخاب او را به نفع کشورمان می‌دانند.

محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران در مجلس نیز نگاه خاص خودش را نسبت به این پدیده دارد. 

رازالودگی سیاست به مسئله جهانی تبدیل شده است

عضو هیات رئیس مجلس معتقد است که نتیجه انتخابات آمریکا نشان می‌دهد که سیاست همچنان پدیده‌محور است.

محمدعلی وکیلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با روزنامه همدلی می‌گوید: پدیده ترامپ مهر تاییدی است برای آنکه سیاست در عصر جدید پدیده‌محور است یعنی همچنان از مه‌آلود و در سایه بودن، رمزآلودگی سیاست پیروی می‌کند. به این ترتیب ترامپ تایید کرد که این رازآلودگی مختص جهان سوم نیست، بلکه به یک مسئله جهانی تبدیل شده است.

سیاست تعاملی با دنیا
وکیلی با بیان اینکه ترامپ شخصیت پیچیده‌ای دارد ادامه می‌دهد: او از این نظر که خاستگاهش تاجر است باید معامله‌گر باشد و کارکرد یک کاسب را در عرصه سیاست داشته باشد. به اعتقاد وکیلی تاجر بودن ترامپ ممکن است منجر شود به اینکه رئیس جمهور آینده آمریکا سیاستی تعاملی با دنیا را پیش ببرد.

تندروها می‌توانند ترامپ را کنترل کنند

با این وجود این نماینده مجلس می‌گوید اینکه خاستگاه ترامپ سیاست نیست، می‌تواند حاکی از آن باشد که او در حوزه سیاست قابل مدیریت است. فردی که قابل مدیریت باشد احتمال این که توسط جریانات خاص و تندرو مدیریت شود، زیاد است.

 ایران سیاست انتظار پیشه کند

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در ادامه می‌گوید: اگر روحیه تبلیغاتی ترامپ روحیه صادقی باشد، ما در ایران چاره‌ای نداریم مگر اینکه سیاست انتظار یا سکوت پیشه کنیم. وکیلی در توضیح این رفتار ادامه می‌دهد: یک اصل استراتژیک مدیریتی می‌گوید وقتی نطفه کانونی مبهم است، باید سیاست انتظار یا سکوت پیشه کرد. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به مسئولان کشور توصیه می‌کند از قضاوت‌های زودرس پرهیز کنند. او معتقد است: با مقداری صبر، شخصیت واقعی رئیس جمهور آینده آمریکا آفتابی خواهد شد. چون هر نوع قضاوت ممکن است در شکل‌دهی سیاست‌های آینده آقای ترامپ تاثیرگذار باشد. 

مسئولان از «آنتی‌ترامپ» حمایت کنند

محمدعلی وکیلی، معتقد است که اگر شخصیت جنجالی و رادیکالی ترامپ که در تبلیغات انتخابات از وی شاهد بودیم صادق باشد، مسئولین کشور چاره‌ای ندارند که از آنتی‌ترامپ حمایت کنند. او توضیح می‌دهد: آنتی‌ترامپ در ایران به معنای یک شخصیت کاملا تعاملی است. سیاست راهبردی‌مان سیاست سخت و مشابه نخواهد بود. ما از یک سیاست آنتی‌ترامپ می‌توانیم کشور را از آفت و آسیب‌های این فرد عجیب و غریب مصون کنیم. به اعتقاد وکیلی این سیاست همچنین می‌تواند ضریب امنیت کشو را بالا ببرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت