پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 مرداد 1399 ساعت 23:05:: شناسه خبر: 82624

مدیر عامل شرکت شهرک های استان: واگذاری زمین با زیرساخت‌ها به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد/هیچ واحد تولیدی به دلیل نداشتن زیرساخت تا کنون تعطیل نشده است

به گزارش  خبرنگار  صدای جنوب  از یاسوج ، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه وبویراحمد در گفتگو با خبرنگاران گفت :  رسالت اصلی شرکت شهرکهای صنعتی در  فراهم نمودن زمین و زیرساختهای مناسب سرمایه گذاری بمنظور استقرار و احداث واحدهای تولیدی می باشد. وی افزود  : در کل استان ۵۳۰ واحد تولیدی داریم که ۳۳۱ واحد تولیدی […]

به گزارش  خبرنگار  صدای جنوب  از یاسوج ، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه وبویراحمد در گفتگو با خبرنگاران گفت :  رسالت اصلی شرکت شهرکهای صنعتی در  فراهم نمودن زمین و زیرساختهای مناسب سرمایه گذاری بمنظور استقرار و احداث واحدهای تولیدی می باشد.

وی افزود  : در کل استان ۵۳۰ واحد تولیدی داریم که ۳۳۱ واحد تولیدی که عمدتا کوچک و متوسط هستند ، در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند. از این تعداد ۱۴ شهرک در ناحیه صنعتی عملیاتی و ۱۳ واحد واگذار شده یا در حال واگذاری است .

سید هاشم موسوی اظهار داشت : همه ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی که عملیات واگذاری در آن انجام شده زیرساختهای مناسب سرمایه گذاری اعم آب برق گاز خیابان کشی و جدول کشی و … را دارا بوده به گونه ای هیچ واحد تولیدی به دلیل نداشتن زیرساخت تا کنون تعطیل نشده است.

وی افزود: در سطح شهرک ها نواحی صنعتی از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲.۵ هکتار در قالب ۳۲ قرارداد به متقاضیان احداث واحدهای صنعتی و مجریان طرحهای صنعتی واگذار شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک های استان بیان داشت:  با توجه توپوگرافی کوهستانی استان و وضعیت اراضی در اختیار شهرک ها نواحی صنعتی نیاز مبرم تملک اراضی جدید و الحاق به شهر ک و نواحی صنعتی و همچنین، پیش بینی بلندمدت برای تعریف عرصه های صنعتی منظور جذب و حمایت از امر سرمایه گذاری در استان بعنوان راهکار رشد ، اقتصادی و ایجاد اشتغال دربستر توسعه صنعتی را داریم که تحقق این مهم مستلزم همفزایی همکاری و همراهی تمامی متولیان امر علی الخصوص دستگاههای مرتبط همچون منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و دستگاه های خدمات رسان می باشد.

موسوی تصریح کرد :  از دیگر برنامه های شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه توازن منطقه ای و استفاده از ظرفیت های بومی و منطقه ای برنامه ریزی وپیگیری بمنظور اختصاص زمین و احداث ۷ ناحیه صنعتی در ۷ شهرستان استان بوده تا از این منظر هم بتوان با جذب سرمایه های منطقه ای و بومی در هر اقلیم زمینه رشد و توسعه آن مناطق را ایجاد و اینده روشن ان چشم دوخت.

موسوی با اشاره به این مهم که  در سال جهش تولید مجموعه شرکت شهرکهای استان حسب منویات مقام معظم رهبری نسبت به انجام پایش و عارضه یابی و پالایش مشکلات و موانع واحدهای تعطیل و راکد و واحدهای زیر ظرفیت با هدف شناسایی موانع و معضلات و ارائه راهکار و نسخه متناسب با هرعارضه در واحدهای تولیدی با استفاده از توان مشاورین و همکاری دستگاهای متولی و دستگاههای پیگیر حمایت کننده اقدام نموده است افزود: تاکنون قریب ۴۰ واحد راکد که امکان برگشت به چرخه تولید و راه اندازی مجدد را دارند شناسایی شده که ۲۵ واحد در هدفگذاری راه اندازی مجدد بعنوان تعهد در شاخص عملکردی تعریف گردیده و بحمدالله تاکنون ۵ واحد اشتغال ۴۴ نفر در ۵ ماهه سال جاری به چرخه تولید بازگشتند.

موسوی تصریح کرد:  در زمینه حمایتهای نرم افزاری حوزه صنایع کوچک برنامه های حمایتی شامل دوره های آموزشی تورهای صنعتی شرکت و یا بازدید از نمایشگاه های داخلی و خارجی ، انجام مطالعات و پروژه های حوزه بازار و توسعه بازار واحدهای تولیدی ،استارتاپهای مرتبط با حوزه تولید، کلینیک های تخصصی حوزه صنعت، و سایر حمایتهای در حال اجرا و اقدام می باشد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی در پایان : با توجه به آماده بودن زیرساخت ها و زمینه سرمایه گذاری در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان تاکید کرد:  ضمن دعوت از فعالین اقتصادی و صنعتگران بمنظور استقرار و استفاده از این ظرفیتها، آمادگی داریم در سریعترین زمان نسبت به اختصاص زمین و زیرساخت مناسب با رعایت کامل ضوابط و شرایط همکاری و همراهی لازم رابه انجام رساند.

گفتنی است : هفته حمایت از صنایع کوچک هفته منتهی ۲۱ مرداد روز ملی حمایت از صنایع کوچک بوده که از ۱۵ مرداد تا ۲۱ مرداد عناوین زیر نامگذاری شده است .

**ربیعی**

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت