پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 آبان 1395 ساعت 21:08:: شناسه خبر: 8265

واکنش تند نماینده بویراحمدودنا به خبر تغییر نام استان:

تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد، اولویت نیست و مردم دغدغه های مهمتری دارند

زارعی گفت: استان به خاطر برخورداری از تشییع وحدت آفرین و اردات قلبی همه مردم استان به اهل بیت عصمت و طهارت و اشتراکات مختلف از وحدت لازم و کامل برخوردار است و بنظر می آید نیازی به طرح این موضوعات در فضای سیاسی – اجتماعی استان نباشد

پایگاه خبری صدای جنوب:

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد، اولویت نیست و مردم دغدغه های مهمتری دارند.

به گزارش صدای جنوب،غلام محمد زارعی در واکنش به جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص موضوع تغییر نام استان گفت: نام کهگیلویه و بویراحمد دربرگیرنده هویت، تاریخ و فرهنگ استان است و این تاریخ، فرهنگ و هویت جزء ارزش ها و هنجارهای مردم استان است و قطعا مردم نیز به ارزش ها و هنجارهای خود پایبند هستند و برای آن ارزش قائل اند.

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس ادامه داد: طبعا تغییر نام استان در شرایطی که چنین رابطه ای با فرهنگ و هویت استان دارد، مستلزم مورد توجه قراردادن نظر همه مردم استان است و قطعا طرح این موضوع نگرانی ها و دغدغه هایی را برای مردم ایجاد کند که مسئولین باید به این موضوع توجه کنند.

وی افزود: در سال های گذشته نیز که این موضوع مطرح شد با واکنش های متفاوتی از سوی اقشار مختلف مردم مواجه شد و از سوی صاحب نظران، اهالی رسانه و اهالی فرهنگ مورد نقد قرار گرفت که امیدواریم اقدام شورای فرهنگ عمومی نگرانی های گذشته را تکرار نکند.

زارعی با تاکید بر اشتراکات فرهنگی، هویتی و اجتماعی مردم کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اشتراکات مردم استان همواره موجب وحدت و یکپارچگی مردم استان بوده و خواهد بود و این جزء افتخارات استان سراسر شیعه کهگیلویه و بویراحمد است که با اشتراکات گوناگون فرهنگی و قومیتی با نهایت وحدت و همدلی و برادری در کنار هم هستند و قاعدتا باید قبل از هر گونه تصمیمی در این باره، حساسیت ها و نگرانی مردم مورد توجه قرار بگیرد و نباید دل مشغولی و نگرانی برای مردم استان ایجاد شود.

وی افزود: استان به خاطر برخورداری از تشییع وحدت آفرین و اردات قلبی همه مردم استان به اهل بیت عصمت و طهارت و اشتراکات مختلف از وحدت لازم و کامل برخوردار است و بنظر می آید نیازی به طرح این موضوعات در فضای سیاسی – اجتماعی استان نباشد.

نماینده بویراحمد و دنا تاکید کرد: در زمینه تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد موافقین و مخالفینی هست اما آتچه مسلم هست اینست که تغییر نام استان اولویت نیست.

زارعی افزود: اولویت های استان پیشرفت زیرساخت ها و ایجاد اشتغال برای جوانان و توجه به نیروی تحصیل کرده و کارآمد استان است و روزی که این اولویت ها به سرانجام برسد در فضایی آرام می توان در این باره تصمیم گیری کرد.

 

نظرات

  1. بزرگمهر گفت:

    گویا باتعغیر نام استان قراراست اعتبار بیستری دهند مشکل بیکاری حل شودکارخانه ها تاسیس شود مشکل اقتصادی برطرف شود اختلاس ازبین برود عضو دایم.شورای امنیت داده شود جایزه ناکارامدب به مدیران بدهند

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت