پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 شهریور 1399 ساعت 13:06:: شناسه خبر: 83001

مراسم اختتامیه دوره طرح ویژه هجرت بسیج دانش آموزی شهرستان لنده برگزار شد+تصاویر

مراسم اختتامیه دوره طرح ویژه هجرت بسیج دانش آموزی شهرستان لنده با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه لنده برگزار شد.

صدای جنوب

به گزارش صدای جنوب شهرستان لنده، در ابتدا جلسه سرهنگ پاسدار سید امرالله رخشا مسئول بسیج دانش آموزی در ابتدا این جلسه عنوان کرد: هدف از تشکیل طرح هجرت در این ایام کرونا پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تعطیلی مدارس و شناخت استعداد ها و مهارت های دانش آموزان بویژه دانش آموزان خلاق در این زمینه هست. 

مسئول بسیج دانش اموزی سپاه ناحیه لنده گزارش عملکرد طرح هجرت را در ۶ هفته ای که برگزار شد مطرح کرد : کلاس های نشست روشنگری ، کلاسهای نظامی و عمومی، کلاس آموزش سواد رسانه ای و آگاه سازی آسیب های اجتماعی در فضای مجازی، کلاس های احکام عقیدتی، کلاسهای خطاطی و خوشنویسی،  کلاسهای موفقیت، دیدار با مسیولین محترم شهرستان را از جمله برنامه های این طرح در شهرستان عنوان کرد.

در ادامه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده گفت:طرح هجرت یکی از طرح‌های ولایی است که به فرمان و پیشنهاد مقام عظمای ولایت در کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه خیل عظیمی از دانش آموزان و جوانان در طول تابستان اوقات فراغت پیدا می‌کنند، ما موظف هستیم برای غنی سازی اوقات پر ارزش جوانان برنامه‌ریزی کنیم.
سرگرد مختاری افزود: طرح هجرت  با رویکردهای فرهنگی، عمرانی، آموزشی و مشاوره ای می تواند بهترین خدمت را به شرکت کنندگان در طرح و جامعه زیر پوشش آن ارائه دهد.

وی ادامه داد: آشنایی دانش آموزان با زندگی جمعی، ارتقای مهارت های عمومی این عزیزان و بهره مندی جامعه از خدمات ارائه شده در قالب طرح هجرت برای توسعه شهرستان بسیار مؤثر است .

وی عنوان کرد: با حفظ روحیه جهادی نسبت به بهسازی و زیباسازی مدارس اقدام کنند تا فضای مناسبی برای تحصیل آینده سازان ایران اسلامی فراهم شود .

مسئول بسیج دانش اموزی استان کهگیلویه وبویراحمد در اختتامیه طرح هجرت شهرستان لنده با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های دانش آموزان در حوزه های مختلف گفت: شهرستان لنده سرشار از استعدادها و افراد نخبه و توانمند است که این افراد در حوزه های مختلف به عنوان چهره های موفقی در سطح کشورهستند.

وی افزود: از پنج نفر برتر استان برای مجمع بسیج دانش آموزی استان کهگیلویه وبویراحمد دو نفر از شهرستان لنده است که این نشان از توانمندی و استعداد خوب فرزندان این دیار است.

سعادت صالحی نیا تصریح کرد: تلاش ها و زحمات همه شما دانش آموزان و تربیت نیروهای توانمند است که این هنرمندی و استعداد دانش آموزان ما خیلی مهم است.

مسئول بسیج دانش آموزی استان گفت: هنر کشف استعدادهای خارق العاده جوانان به خصوص دانش آموزان از سیاست های کلی بسیج دانش آموزی است که تا کنون نیز استعدادهای شاخصی در این حوزه کسب کردیم.

وی گفت: امروز بیش از ۱۶۳ گروه جهادی ثبت شده و فعال در جای جای استان کهگیلویه وبویراحمد داریم که این گروه ها در جهت تعالی فرهنگ کار وتلاش در حال خدمت رسانی به آحاد جامعه هستند.

صالحی نیاگفت:یکی از برنامه های ما در سطح استان تعمیق فرهنگ عاشورا و سیره آن در جامعه با اجرای طرح هرخانه یک هیئت عزاداری است که امیدواریم در این زمینه خانواده ها همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

وی در ادامه تاکیدکرد: بحث استعداد سنجی و شناسایی استعدادهای درخشان برای تعالی و پیشرفت آینده کشور و کادر سازی برای کسب مدیریت ها در آینده است.

صالحی نیا گفت: اردوهای جهادی فرصتی برای مشارکت در کار گروهی است که باید این مهم به درستی عملیاتی شود و ادارات و نهادها نیز می توانند از این فرصت جهت رفع مشکلات خود استفاده کنند.

وی گفت: بسیجی باید در کف میدان باشد و در همین قضیه تولید ماسک بچه های بسیج دانش آموزی حضوری فعال داشتند و در ادامه نیز در طرح کمک مومنانه نیز حضوری فعال داشته و خواهند داشت.

مسول بسیج دانش آموزی استان گفت: بحث مطالبه گری یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید دانش اموزان از آن برای رسیدن به قله های توسعه و پیشرفت روز افزون جامعه از آن استفاده کنند.

صالحی نیا گفت: فضای مجازی یک ظرفیت عظیم برای حضور فعالانه در فضای مجازی است و یکی از بهترین ظرفیت های است که می توان برای دفع فتنه های دشمن و توانمندی در این حوزه از ظرفیت های موجود آن استفاده کنند.

وی گفت: حضور فعالانه در فضای مجازی و ارتقای سطح سواد رسانه در جامعه یکی از مهمترین ضروریاتی است که باید از آن برای کاهش آسیب های اجتماعی از آن استفاده کرد.

سعادت صالحی نیا گفت: به دلیل نبود زیرساخت های فنی و ارتباطی و مشکلات مالی برخی خانواده ها بیش از ۴۰درصد دانش آموزان کهگیلویه وبویراحمد از دسترسی به شبکه شاد بی بهره هستند.

وی تاکیدکرد: با این رویه ای که امروز در برنامه شاد حاکم است سازمان بسیج دانش اموزی استان امادیگ خود را برای همکاری با بسیج فرهنگیان و بسیج دانشجویی و دانشگاه فرهنگیان برای آموزش دانش اموزان از طریق حضوری و مجازی اعلام کردیم و امیدواریم در این شرایط کرونایی همه بتوانیم در کنار هم به دانش اموزان خصوصا در مناطق محروم خدمت کنیم.

مسئول بسیج دانش آموزی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: در خصوص توجه به مناطق محروم استان در نظر داریم بسته های آموزشی و لوازم آزمایشگاهی را که بخشی از آن را خریداری کردیم را با محوریت ها شهرهای محروم قلعه رئیسی، دیشموک و لنده و بهمئ توزیع کنیم تا زمینه رشد و تعالی علمی دانش آموزان این مناطق که از امکانات کمتری برخوردار هستند بهره مند شوند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت