پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 آبان 1395 ساعت 04:08:: شناسه خبر: 8309

نیکبخت:

تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد تفرقه افکنی و جنگ نرم است/ برخی مسئولین کف پایشان می خارد!

نیکبخت گفت:با توجه به اینکه نام استان شامل همه مردم و مناطق استان می شود و ریشه همه مردم استان نیز به دو ایل بزرگ بویراحمد و کهگیلویه می رسد، طرح موضوع تغییر نام استان ضرورتی ندارد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بحث تغییر نام استان نوعی تفرقه افکنی و از مصادیق جنگ نرم است.

دکتر محمدرضا نیکبخت در گفتگو باخبرنگاران، بیان داشت: با تغییر نام استان کاملا مخالفم چرا که دلیلی برای تغییر نام وجود ندارد و باید پرسید تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد چه مشکلی را حل می کند.

این چهره سیاسی ابراز داشت: به نظر می رسد که مسئولین ما شب می خوابند، خواب می بینند و بلند می شوند و چنین حرفی می زنند که اثرگذاری و فایده ای ندارد.

رئیس سابق دانشگاه‌های علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه و کاشان در واکنش به استدلال های مطرح شده پیرامون تلفظ نام استان کهگیلویه و بویراحمد، نیز گفت: بیش از ۵۰ سال این نام برای این استان انتخاب شده است و در کشور جا افتاده است و نمیدانم چه استدلالی پشت این موضوع است که بخواهیم افکار عمومی را درگیر کنیم.

وی افزود: در صورت تغییر این نام که در کشور شناخته شده است باید تا سال ها برای معرفی نام جدید تلاش کنیم و دوباره همان مراحل قبلی را طی کنیم.

نیکبخت بیان اینکه یکی از مصداق های جنگ نرم تفرقه افکنی است، خاطرنشان کرد: یکی از مصداق های تفرقه افکنی نیز می تواند همین موضوع باشد که بین مردم استان دو دستگی و تفرقه افکنی ایجاد شودکه آیا نام استان عوض شود یا خیر!

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: فرض کنیم نظرسنجی هم برگزار شود و تعدادی موافقت و مخالفت خود را اعلام کنند اما در هر صورت باعث دلخوری و ناراحتی بخشی از مردم می شود.

نیکبخت با بیان اینکه گویی برخی از مسئولان ما کف پایشان می خارد و مشکلی دارند، تاکید کرد: اکنون ما مشکلات بسیار بزرگتری داریم و چه ضرورتی دارد در چنین شرایطی این نام تغییر کند.

وی با تاکید بر اینکه نمی خواهم متعصبانه به این موضوع نگاه کنم، ابراز داشت: این اسم که ریشه در تاریخ، هویت و فرهنگ همه ما دارد و این نام همه مردم و قومیت های استان را شامل می شود.

محمدرضا نیکبخت با اشاره به نام های مشابه سایر استان ها از جمله سیستان و بلوچستان بیان داشت: علیرغم اینکه در سیستان و بلوچستان قومیت ها و شهرستان های مختلفی وجود دارند، ولی هویت تاریخی شان همین بوده و آن را حفظ کرده اند.

وی اضافه کرد: بنظر می رسد با توجه به اینکه نام استان شامل همه مردم و مناطق استان می شود و ریشه همه مردم استان نیز به دو ایل بزرگ بویراحمد و کهگیلویه می رسد، طرح موضوع تغییر نام استان ضرورتی ندارد.

وی با بیان اینکه قبلا هم این بحث ها مطرح شد و بجایی نرسید، خاطرنشان کرد: مهمترین مسئله استان بحران آب است که اگر شبانه روز هم به آن فکر کنیم، بازهم کم است و باید فکری اساسی برای وضعیت آبی استان اندیشید.

نیکبخت در پایان گفت: کسانی که اطلاعات تاریخی دارند می دانند که کهگیلویه و بویراحمد همه مناطق و قومیت های مردم استان را شامل می شود و  باید بخش نگری را باید دور بیاندازیم./بویرنیوز

نظرات

  1. بزرگمهر گفت:

    درود خدا برمرد بااصالت بویراحمد دکترنیکبخت بزرگ واقعیت این است به جای تعغیرنام مدبران ناکارامدراعوض کنند

  2. ناشناس گفت:

    کی گوش کنه استاندار می خواهد کم کاری ها را مردم فراموش کنند

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت