پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 شهریور 1399 ساعت 11:06:: شناسه خبر: 83127

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تجلیل ویژه استاندار از پزشکان استان/پایین آمدن سن بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد/ افتتاح و کلنگ زنی ۱۲۰ میلیارد تومان پروژه/ خطر پیک بیماری کرونا در استان

به گزارش  خبرنگار  صدای  جنوب  به نقل از روابط عمومی  استانداری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، به اندازه چند روز اخیر استرس و نگرانی نداشته ام و می طلبد رسانه های استان بیش از پیش خطر این ویروس مرگبار را به مردم گوشزد کنند. حسین کلانتری در نشست ستاد کرونای استان با تسلیت […]

به گزارش  خبرنگار  صدای  جنوب  به نقل از روابط عمومی  استانداری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، به اندازه چند روز اخیر استرس و نگرانی نداشته ام و می طلبد رسانه های استان بیش از پیش خطر این ویروس مرگبار را به مردم گوشزد کنند.

حسین کلانتری در نشست ستاد کرونای استان با تسلیت ایام عزاداری امام حسین (ع) و همچنین گرامیداشت روز پزشک، اظهار داشت: آمارهایی که توسط کادر درمان داده می شود پیام هایی دارد که باید متناسب با آنها در جایی که وضعیت نگران کننده و یا عادی است این موضوع به مردم گوشزد شود.

استاندار خواستار ارائه آمار و تشریح وضعیت کرونا در استان به صورت شفاف و سریع با مردم شد و گفت:  در وضعیت خطر و قرمز  کرونا قرارداریم ، میزان مراجعات سرپایی و افزایش بیماران مثبت نشان دهنده این وضعیت خطر است که اگر دقت لازم صورت نگیرد و پروتکل ها  رعایت نشود خطر افزایش خواهد یافت و در صورت رعایت آنها شاهد مرگ کمتری خواهیم بود.

وی تاکید کرد: عدم رعایت پروتکل ها توسط عده ای اندک رعایت سلامت اکثریت را به خطر میاندازد و تا مرگ سراغ ما نیاید متوجه نخواهیم شد.

کلانتری خواستار انعکاس وضعیت واقعی کادر درمانی از سوی رسانه ها شد و افزود: ظرفیت بیمارستان ها محدود و تعداد بیماران در حال افزایش است باید متوجه خطر بود.

 

وی با اشاره به  کمک هایی که از طریق وزارت برای بیمارستان دهدشت، سی پی ار  و…، بیان کرد: می طلبد مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به جد پیگیر پرداخت مالی این موارد باشند.

نماینده عالی دولت در استان به تعامل خوب بین دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: این وضعیت نگران کننده است و همت جهادی را می طلبد.

کلانتری عنوان کرد: انتظار می‌رود مردم از سفرها و تجمعات غیر ضروری پرهیز کرده و رعایت پروتکل‌ های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

استاندار با اشاره به اینکه بعد از مرگ افراد نزدیک و بستگان خود، رعایت توصیه‌ ها و تذکرات جدی گرفته می‌ شود، افزود: اطلاع رسانی و هشدار در زمینه وضیت کرونایی حاکم ضروری بوده و هیچ گونه کم کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

وی تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، به اندازه چند روز اخیر استرس و نگرانی نداشته‌ام و لازم است که صدا وسیما، رسانه‌ های مختلف، مداحان و واعظین در هئیت‌ های عزاداری تلاش کنند هشدار، تذکرات و نحوه زندگی در شرایط کنونی را به مردم گوشزد کنند.

کلانتری خاطرنشان کرد: در این ایام بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان برای احداث و افتتاح پروژه های بهداشتی و آموزشی استان هزینه شده و خواهد شد.

 

 

**ربیعی**

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت