پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 شهریور 1399 ساعت 14:06:: شناسه خبر: 83631

آمادگی بازگشایی مدارس شهرستان لنده در سه وضعیت قرمز ، زرد و سفید+تصاویر

جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور اعضای شورا آموزش و پرورش به ریاست فرماندار در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

صدای جنوب 

به گزارش صدای جنوب شهرستان لنده ،شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و حتی جهان باعث اختلال در نظام مدیریتی و آموزشی کشورهای مختلف جهان شده است که کشور ما نیز تحت الشعاع این ویروس منحوس قرار گرفته و برخی فعالیت های فرهنگی، آموزشی و سایر را در بر گرفته است.

حال و پس از شش ماه در آستانه بزرگترین اجتماع دانش آموزان یعنی بازگشایی مدارس هستیم که این روند باعث افزایش استرس خانواده ها و اقشار مختلف جامعه به دلیل شیوع بیماری کرونا شده است.

هرچند تدابیر لازم در طی شش ماهه گذشته برای آموزش دانش آموزان در قالب های مختلف از جمله فضای مجازی در نظر گرفته شده است ولی موج استرس و نگرانی والدین همچنان پا برجا است.

نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان لنده با اولویت رفع دغدغه ها و اتخاذ تدابیر لازم مقابله با کرونا در مدارس با حضور اعضای این شورا و متولیان ستاد مبارزه با کرونا در این شهرستان برگزارشد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان لنده در  ابتدای این نشست گفت: آغاز ماه مهر برای همه مردم دارای ارزش های است که باید از سوی تداعی کننده خاطرات ماه مهر سال های گذشته است .

وی با اشاره به اینکه امسال شرایط کاملا متفاوت است و بحث شیوع بیماری کرونا شاید این حلاوت و شیرینی را تحت الشعاع قرار دهد گفت :امسال بحث بازگشایی مدارس سخت است که بحث بازگشایی مجازی و حضور دانش آموزان در بحث فضای مجازی خواهیم داشت.

علی جاویدان گفت:به اعتقاد همه متخصصین هرگز آموزش مجازی نمی تواند جایگزین آموزش حضوری شود لذا در حوزه بازگشایی مدارس تابع ستاد ملی کرونا هستیم.

وی گفت:ما با سه وضعیت سفید، رزد و قرمز برنامه ریزی لازم را داریم که در این خصوص تدابیر خوبی نیز صورت گرفته است که آمادگی اجرای این سه وضعیت را هم اکنون در سطح مدارس داریم.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان لنده با اشاره به محرومیت ۲۵۰۰ دانش آموز لنده ای از اینترنت و تبلت گفت: حجم دانش آموزان لنده ای ۴هزار نفر است.

جاویدان گفت: ۷۰ در صد روستا های ما دارای وضعیت سفید هستند و معمولا کلاس های درس این روستا ها با ۱۰ دانش آموز برگزار می شود که با رعایت پروتکل های بهداشتی کلاسها را حضوری برگزار می کنیم .

وی با اشاره به اینکه دسته بندی گروهی کلاسها به صورت یک روز در میان و روز چهارشنبه حضور همه در کلاس آنلاین مجازی در وضعیت زرد امکان پذیر است گفت :در متوسطه دوم دو روز حضوری و دو روز آنلاین مجازی است که باید تدابیر بیشتری صورت گیرد.

در ادامه نیز حجت الاسلام و المسلمین سید هدایت محمودی اصل امام جمعه شهرستان لنده ضرورت همکاری و همراهی با آموزش و پرورش برای اجرای برنامه های آموزشی را یکی از مهمترین وظایف ادارات در این شرایط حساس دانست.

مراد مرادپور مدیر آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در شهرستان لنده گفت: در نشستی در تهران قرار بود امسال برای دانش آموزان روستایی مقداری تبلت از سوی بنیاد مستضعفان خریداری شود که منتظر نهایی شدن این تصیمی از سوی مسئولان بنیاد هستیم.

وی گفت:به منظور پیشگیری از بیماری کرونا و جلوگیری از انتشار آن در بین دانش آموزان روستایی به اندازه کافی ماسک تهیه شده است که در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

مدیر آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده گفت:امسال در حوزه تامین لوازم آموزشی و کیف هیچ گونه کمکی نخواهیم کرد چرا که آموزش ها عمدتا غیر حضوری است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنده در ادامه ضمن تاکید بر حفظ سلامتی دانش اموزان و فرهنگیان گفت: گروه های جهادی بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج لنده آمادگی لازم را برای همکاری همه جانبه با اموزش و پرورش برای حفظ سلامتی دانش آموزان با ضد عفونی کردن مدارس دارد.

وی افزود: برگزاری کنکور سراسری و مدیریت خوب آن به همراه شناسایی متخلفین و رضایت مندی خانواده ها از تجارب ارزشمندی است که در کنکور به دست آوردیم.

وی گفت:بحث حضور دانش آموزان در شبکه های مجازی باعث عدم احساس مسولیت دانش آموزان در فضای مجازی است که این چالش های شدید را در بیشتر خانواده ها دارند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده گفت:در بیشتر روستاها ما به دلیل عدم دسترسی به اینترنت و نداشتن زیر ساخت های لازم باید حضوری برگزار شوند.

وی گفت:بحث اذیت کردن دانش آموزان در منازل نیز یکی از چالش های پیش رو است که می توانیم کارهای خوب از طریق آموزش خانواده ها آنان را مدیریت کرد.

نعمتی رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده گفت:بحث بیماری کرونا باید تمام کلاس ها به صورت مجازی برگزار شود و اگر هم قرار است که کلاس ها در سطح روستاها برگزارشد باید همراه با پروتکل های بهداشتی باشد.

وی گفت:روند اجرا در این شهرستان متاسفانه سلیقه ای است که براساس اصول و دستورالعمل ها پیش نمی رویم و هدف ما کاهش بیماری است و موج بیماری در استان به خصوص در شهرستان ما قرمز است.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان لنده تصریح کرد:وضعیت شهرستان ما قرمز هست ولی خیلی حاد نیست ولی انتظار داریم که اگر دانش آموز و یا معلمی مشکوک بود باید کلاس حتما تعطیل شود.

نعمتی گفت:برای بازگشایی مدارس روستایی باید پروتکل های بهداشتی حتما رعایت شود چرا که اگر خدای ناکرده فردی مبتلا شود باعث بروز مشکلات اساسی در مدارس خواهد شد.

در ادامه نیز سید خدادوست موسوی گفت: بحث بازگشایی مدارس در شرایط خاص کنونی بسیار مهم است که باید تدابیر لازم برای بحث بازگشایی مدارس صورت گیرد.

وی گفت: بیماری کرونا علی رغم همه پیشرفت علمی جهان تا کنون روش مستندی و دقیقی برای کنترل و یا درمان قطعی  آن صورت نگرفته است.

فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد :روند بیماری صعودی است و معلوم نیست این روند تا کی ادامه داشته باشد لذا باید این مهم به روش های مختلف توسط آحاد مختلف جامعه مدیریت شوند.

موسوی تاکیدکرد: باید خودمان را با شرایط کنونی به خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی هماهنگ کنیم چرا که تا زمان درمان قطعی این بیماری باید خودمان را هماهنگ کنیم.

وی تاکیدکرد:بحث بومی سازی دستورالعمل ها لازم است و همه باید تابع این دستورالعمل ها باشیم و چالش های در حوزه آموزش مجازی نیز داریم و باید این مشکلات را کمتر کنیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان لنده گفت:باید با استفاده از تجربه شش ماهه گذشته از تمام ظرفیت ها استفاده کنیم و دانش آموزان را به سمت مسولیت پذیری هدایت کنیم و متاسفانه بعد از تعطیلی مدارس یک نوع بی انظباطی بر رفتار و کردار دانش آموزان حاکم شد که معلمان و خانواده ها باید از این ظرفیت ها استفاده کنند.

فرماندار شهرستان لنده گفت: باید از تمام ظرفیت ها برای مدیریت بحث کلاس های دانش آموزان برابر دستورالعمل ها کارها را انجام دهیم.

وی گفت:باید از ظرفیت های شهرستان و گروه های جهادی برای مدیریت ۹ماهه دانش آموزان کار کنیم و به نحوی باید این مهم مدیریت و ضد عفونی شوند.

موسوی گفت:تیم های ارزیابی و بازرسی بسیار مهم است و باید بحث سنجش معلمان و دانش آموزان و وسایل محافظتی آنان مورد توجه جدی قرار گیرد.

فرماندار شهرستان لنده گفت:در بحث روستاهای که تعداد دانش آموزان آن کم هستند باید باتوجه به نبود زیرساخت ها و چالش های موجود از استان برای برگزاری کلاس های حضوری استعلام بگیریم.

وی گفت: نبود زیرساخت های لازم در روستاها و ناتوانی بیشتر خانواده ها در خصوص خرید گوشی و تبلت می تواند زمینه برگزاری کلاس حضوری را فراهم کند.

موسوی گفت: تولید محتوا می تواند نقش مهمی در بحث مدیریت آموزشی دانش اموزان برعهده داشته باشد که باید به این سمت حرکت کنیم.

فرماندار در پایان گفت:در بحث پرداخت هزینه های ادارات خدمات رسان باید تمام بدهی های مدارس تا قبل از بازگشایی به جهت جلوگیری از قطع آب، برق و گاز تسویه شوند.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت