پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 شهریور 1399 ساعت 20:06:: شناسه خبر: 83643

بازدید نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی از بافت تاریخی بلادشاپور

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از بافت تاریخی بلادشاپور بازدید کرد.

صدای جنوب :

حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه ،دادستان، فرمانده نیروی انتظامی ،رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان و جمعی از مسئولان از بافت تاریخی بلادشاپور بازدید کرد.

حجت الاسلام موحد دراین  بازدید این طرح را برای استان کهگیلویه و بویر احمد و شهرستان کهگیلویه ارزشمند خواند وگفت:باید اذعان کنم که اگر این بنا امروز در یکی از استان‌های دیگر بود شرایطش با این وضعیت کاملاً متغیر بود.
نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی افزود:این مجموعه یک مجموعه بسیار ارزشمند است و هم از نظر قدمت تاریخی و هم از جهات مختلف می‌تواند به توسعه منطقه کمک نماید.
وی تصریح کرد: به جای پرداختن به حاشیه باید دست به دست هم بدهیم وواقعاً این مجموعه را به سمتی سوق و حرکت بدهیم که ظرفیت آن نمایان گردد.

موحد با دعوت از نخبگان گفت: هر کس به هر نحوی توان دارد در این میدان گام بردارد.
وی ادامه داد:در ابتدای نمایندگی ام در این دوره اعتبار این بافت سه میلیارد بودجه پیش‌بینی شده بود و با تلاشی که شد در ردیف بودجه به ۱۰ میلیارد افزایش پیدا کرد .
موحد افزود:در همین جا عرض می‌کنم به متولیان و دست‌اندرکاران که گرچه تا الان چیزی تخصیص داده شده قابل قبول است ولی تلاش کنند که انشاالله آینده کل مبلغ کامل تخصیص داده شود تا ما بتوانیم در سال آینده  اعتبار قابل قبولی را برای برون رفت از این وضعیت و در واقع دفاع از مظلومیت این مجموعه در بودجه ببینیم و.

وی گفت:این مجموعه را باید به نحوی تغییر بدهیم که یکی از محل های گردشگری این استان همانند خیلی از استان‌ها که در انها بافت قدیم شهر یک سرمایه هست آن را به یک قطب گردشگری بسیار ارزشمند  تبدیل نماییم.
نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت :از همه کسانی که تا الان زحمت کشیدند تشکر می‌کنیم و عرض می‌کنم که این زحمات قابل تحسین است و ضرورت دارد همه در این میدان دست به دست هم بدهیم تا شرایط تغییر پیدا کند.
وی گفت:سرمایه گذار باید تمام قد وارد شود و همه کمک کنیم چه با کمک سرمایه گذار و هم منهای کمک سرمایه گذار در سایر ابعاد از مجموعه میراث کمک بگیریم.
وی با بیان اینکه باید وزیرمیراث فرهنگی وگردشگری در اینجا حضور پیدا بکند تاکید کرد :حضور وزیر برای برون رفت از این وضعیت موثر است.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت