پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 شهریور 1399 ساعت 10:06:: شناسه خبر: 84263

برخورداری زمین های مسکونی شهرستان لنده از معافیت مالیاتی ۷۰ درصدی/ روستاهای لنده تا پایان شهریور ماه به شبکه اینترنت متصل می شوند

در سال ۱۳۶۵ باتوجه به وقوع سیل در این شهرستان که تعدادی از مردم منطقه محل زندگی خود را تغییر داده و زمین هایی خریداری کرده بودند که باید بنیاد مسکن تخفیف ویژه ای در این زمینه به آنها می داد که در این خصوص بعضی افراد موفق شدند و این تخفیفات شامل برخی نشد.

 صدای جنوب  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: زمین های مسکونی متضررین سیلاب شهر لنده از ۷۰ درصد معافیت مالیاتی برخوردار می شوند.

سید حشمت الله صمیمی دوست معاون اقتصادی استاندار سفر یک روزه ای به شهرستان لنده داشت.

وی با اشاره به سفر خود در هفته دولت به این شهرستان ، عنوان کرد: مردم لنده خواسته های داشتند که قول دادیم بعد از هفته دولت نشستی برگزار و موارد بررسی شد.

صمیمی گفت: در سال ۱۳۶۵ باتوجه به وقوع سیل در این شهرستان که تعدادی از مردم منطقه محل زندگی خود را تغییر داده و زمین هایی خریداری کرده بودند که باید بنیاد مسکن تخفیف ویژه ای در این زمینه به آنها می داد که در این خصوص بعضی افراد موفق شدند و این تخفیفات شامل برخی نشد.

وی افزود: مقرر شد کلیه اسناد و مدارک این افراد توسط فرمانداری جمع آوری شده و به استانداری و بنیاد مسکن ارسال شود تا باتوجه به گفتگوی بنده و حجت الاسلام موحد نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور این موارد جمع بندی و ارسال شود تا این افراد در قیمت زمین از تخفیف های ویژه ای برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد هرچه نرخ روز قیمت زمین است ۷۰ درصد آن را دولت به این افراد می بخشد.

صمیمی در ادامه این سفر و در نشست بررسی مشکلات شهرستان به ایجاد شهرک گلخانه ای ۱۳ هکتاری اشاره کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی و بنیاد علوی اعلام آمادگی کردند که این طرح را در اسرع وقت عملیاتی کنند.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این طرح به دلیل وجود معارضات محلی متوقف شده بود، خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد هر چه زودتر عملیات اجرایی آغاز شود.

صمیمی عنوان کرد: در صورت اجرایی شدن این شهرک زمینه اشتغال برای بیش از ۱۳۰ نفر فراهم می شود.

صمیمی بیان کرد: تولید نان با کیفیت در شهرستان لنده نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: از واحدهایی که می توانند نان با کیفیت در شهرستان تولید کنند حمایت های لازم انجام می شود.

صمیمی با اشاره به اینکه یکی از طرح های جهش تولید منطقه، طرح گردشگری موگرمون لنده است، اظهار داشت: این پروژه در هفته دولت کلنگ زنی شد و نخستین طرح استانی است که به محض کلنگ زنی عملیات اجرایی آن با کمک بنیاد علوی آغاز و دستورات لازم برای رفع برخی موانع این طرح به میراث فرهنگی استان صادر شد.

وی با اشاره به اینکه در بعضی مناطق روستایی باید بنیاد مسکن اقدام به صدور سند کند، افزود: به دلیل اینکه در آن مناطق بخشی از کارها به صورت سیستمی است و نیازمند اینترنت پرسرعت است در بحث نقشه اراضی و زمین های مذکور با شرکت مخابرات صحبت های لازم انجام شد که حداکثر تا پایان شهریور ماه نسبت به اجرای طرح های لازم مخابراتی در زمینه ارتقای اینترنت پرسرعت این مناطق اقدام کند.

صمیمی خاطرنشان کرد: مدیرعامل شرکت مخابرات در راستای رفع این مشکل قول مساعد داد.

وی با تاکید بر ضرورت وجود اینترنت پرسرعت برای مردم در روستاهای پرجمعیت، عنوان کرد: باتوجه به اینکه سازمان ثبت و بنیاد مسکن برای ثبت زمین های مردم در سامانه تعریف شده و به صورت متمرکز باید با مرکز لینک باشد این مناطق نیازمند اینترنت پرسرعت است‌.

وی همچنین گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا برای استفاده دانش آموزان از برنامه شاد وجود اینترنت پرسرعت لازم است.

**ربیعی**

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت