پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 شهریور 1399 ساعت 23:06:: شناسه خبر: 84479

سند اشتغالزایی ۴۵۵ روستا در کهگیلویه و بویراحمد تهیه می شود

پیش‌بینی شده که برای تسویه حساب بدهی بخش خصوصی و اشخاص حقیقی و حقوقی ۵ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه پیش‌بینی شود که ظرفیت بسیار خوبی برای پرداخت بدهی پیمانکاران است.

صدای جنوب :

علی سلحشوری در نشست شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت قانونی تهاتر در بودجه سال ۹۹ اظهار کرد: پیش‌بینی شده که برای تسویه حساب بدهی بخش خصوصی و اشخاص حقیقی و حقوقی ۵ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه پیش‌بینی شود که ظرفیت بسیار خوبی برای پرداخت بدهی پیمانکاران است.

وی گفت: بر همین اساس باید جلساتی با پیمانکاران در استان برگزار شود و حداکثر استفاده از این موضوع در استان صورت گیرد که جلسه آموزشی آن نیز توسط اقتصاد و دارایی برگزار می‌شود.

این مسوول در ادامه با بیان اینکه یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای به پژوهش اختصاص می‌یابد اظهار کرد: در استان ۳۶ محور پژوهشی پیشنهاد شده که توسط ۴ گروه کارشناسی ۱۱ محور به تایید رسید و در نهایت به ۹ محور رسیدیم.

سلحشوری در ادامه با بیان اینکه دولت مکلف شده ۲۵ هزار روستا را در کشور مورد مطالعه قرار داده و سند توسعه اشتغالزایی برای آن‌ها تهیه کند افزود: سهم استان ما از این رهگذر ۴۵۵ روستاست که سالانه ۹۱ روستا مورد مطالعه قرار می‌گیرند و سند اشتغالزایی برای آن‌ها تهیه می‌شود که تاکنون ۳۱۹ روستا مورد مطالعه قرار گرفته است و تا پایان امسال هم مطالعه ۱۶۰ روستا به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه روستاها اولا باید بالای ۲۰ خانوار باشند افزود: هدف از این سند ایجاد اشتغال پایدار در روستا و شناختن دقیق ظرفیت‌های آن‌ها و تقویت اقتصاد محلی آن‌هاست و این کار در روستاهایی که طرح هادی اجرا و یا مصوب شده دارند انجام می‌شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت