پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 مهر 1399 ساعت 23:07:: شناسه خبر: 85006

بمناسبت هفته دفاع مقدس صورت گرفت:

یادواره آبروی محله شهید امانی خردمند نژاد در شهرستان لنده +تصاویر

یادواره آبروی محله شهید امانی خردمند نژاد در منزل شهید خردمند نژاد برگزار شد.

صدای جنوب

به گزارش صدای جنوب شهرستان لنده ، یادواره آبروی محله شهید امانی خردمند نژاد با حضور اقشار مختلف مردم  ، امام جمعه ، فرمانده سپاه ناحیه لنده، رئیس اداره بنیاد شهید ، شهردار ، خانواده های شهدا،  ایثارگران و جانبازان در منزل شهید خردمند نژاد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم فرمانده ناحیه مقاومت بسیج با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس سند سراسر افتخار ملتی است که برای حقانیت حقوق خویش تا پای جان ایستادگی کردند و نگذاشتند ذره ای از این سرزمین به دست دشمن بیافتد.

وی افزود: دفاع مقدس ما سرشار از حماسه های و ایثارگری های شاهدان شهیدی است که برای تعالی نام ایران از جان خویش گذشتند تا امروز ما در کمال امنیت و آرامش با رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری در اوج اقتدار و آمادگی دفاعی در منطقه حرف اول را بزنیم.

اسفندیار مختاری تصریح کرد: اگر امروز عزت و افتخاری داریم و اگر به پیشرفت و جایی رسیدم و اگر اقتدار دفاعی داریم مرهون فداکاری شهیدان و تمسک جستن به سیره و روش شهیدان است.

وی در ادامه تاکیدکرد: برگزاری یادواره های شهدا به خصوص آبروی محله در منطل یا کوچه شهید برای این است که راه و رسم شهدا را گم نکنیم و این فرهنگ ناب را به نسل جوان خویش منتقل کنیم.

در ادامه نیز آیت الله نظری از اساتید حوزه علمیه قم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: دفاع مقدسف در تاریخ جهان به عنوان یک پدیده کم نظیر است چرا که وقتی از بیش از چهل کشور برای حمله به یک نظام و کشور نوپا حمله ور می  شوند و صدام را تا بن دندان مسلح کردند نتوانست ذره ای از این خاک را تصرف کند چرا که رزمندگان و شهیدان ما با الگو گیری از سید الشهدا و مقاومت در مقابل ابرقدرت ها در هشت سال دفاع مقدس ایستادگی کردند.

وی افزود: برگزاری مراسم آبروی محله و معرفی شهدای محلات یکی از کارهای زیبا و ارزشمندی است که باعث ترویج فرهنگ ناب ایثار و شهادت در بطن جامعه می شود که از فرمانده جوان ناحیه مقاومت بسیج لنده و بنیاد شهید قدردانی می کنم.

استاد حوزه علیمه قم تصریح کرد: انقلاب اسلامی به فرماندهی و رهبری مرجعیت شیعه امام خمینی(ؤه) شکل گرفت و اسلام و مرجعیت را در راس نظامی قرار داد که بوی ان بوی اسلام و مرجعیت شیعه است و این انقلاب از مجاهدینی شکل گرفت که اجر عظیم آن به واسطه همین شهیدان و با تاسی از فرهنگ عاشورا شکل گرفته است.

نظری در ادامه گفت: شهدا زنده هستند و شاهد رفتارهای و گفتارهای روزانه ما هستند و اصولا لفظ شهید یعنی ناظر و شاهد که شهدای ما ناظر ما هستندو ما نیز باید با تاسی از خون همین شهدا در مسیر آنان گام برداریم .

این استاد حوزه علیمه قم گفت:عمل به وصایای شهیدا یعنی کارمردم را راه انداختن و نه فردا و پس فردا کردن به آنان بدون شک رضایت شهیدان در رضایت خلق است و مسئولان ماباید به این مهم توجه کنند.

وی گفت: در قم شاهد بودیم که مادر شهیدی بیمار شد و از ناحیه پا دچار بیماری شده بود و پزشکان گفتن باید پای این مادر عمل جراحی شود وقتی پزشک معالج بر بالین مادر حاضر شد مادر اجازه معاینه نداد و گفت باید پزشک زن من را معالجه کند و اجازه نمی دهم نامحرمی من را عمل کند که هرچی اصرار کردند مادر شهید قانع نشد و راهی منزل شد که ما در کوچه مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی و حوزه علمیه رسالت بودیم که شب مادر شهید خواب دید که آقا امام حسین(ع) بر بالین این مادر حضور یافت و پارچه ای به وی داد و گفت دور زخم پایت را ببند و بعد از چندین روز این مادر شفای کامل یافت و وقتی یکی از مراجع از این مادر شهید سئوال کرد وی گفت: تنها کاری که کردم از حرمت اسلام دفاع کردم و اجازه به نامحرم ندادم که پایم را جراحی کند که آن مرجع تقلید از این مادر تقاضای تکیه ای از پارچه اهدای سید الشهدا(ع) را کرد تا در هنگام مرگش در کفن وی قرار دهند.

نظری گفت: وقتی در قرآن آمده است که “وَلَاتَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سبیلِ اللّهِ أَمواتاً بَلْ أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یرزقونَ “هرگز کسانى را که در راه خدا کشته شده‏ اند مرده مپندار بلکه زنده‏ اند که نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند، نمونه عینی این ماجرای مادر شهید است.

وی گفت: انتظار شهدا از ما عمل به وصایای دین و بزرگان است و خدمت به مردم باعث خشوندی شهدا خواهد شد و نفرین آنان باعث آسیب و خسران به زندگی ما خواهدشد.

این استاد حوزه علیمه گفت: برای موفیقت در کار خدمان باید از سیره و روش شهدا در خدمت به مردم به کار ببریم وقتی در جلسه ای هستیم و مردم به دفتر شما و اداره شما مراجعه می کنند چه اشکالی دارد که شماره تماس این افراد را بگیرد و به آنان زنگ بزنید ومشکل این مردم را حل کنید.

وی تاکیدکرد: وجود بنیاد علوی در این شهرستان برای خدمت به مردم است که باید از این ظرفیت عظیم در جهت عمران و آبادانی این شهرستان بهره لازم را ببریم  و اول باید ما به عنوان مردم از خودمان شروع کنیم و بعد مسئولان باید حمایت کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت