پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 مهر 1399 ساعت 14:07:: شناسه خبر: 85048

دفاع مقدس ثمره ولایت پذیری و الگو گیری از فرهنگ عاشورا است/ضرورت برخورد قاطع با عاملین آتش سوزی کوه سفید

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با حضور اقشار مختلف مردم و بسیجیان در لنده برگزار شد.

صدای جنوب

به گزارش صدای جنوب شهرستان لنده، حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان لنده با اشاره به رعایت تقوای الهی گفت: سرزمین قلب ما باید معطوف از الطاف الهی باشد و دل های ما باید پیوند دهنده با امام زمان(عج) باشد.

وی گفت: امروز شهادت جانسوز کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) است که یکی از بزرگترین مصیبت ها در تشیع جنازه این امام است که بردباری و حلم این امام و تنها ماندن امام حسن(ع) در برابر دشمنان بوده است که این امام با صبر و تدبیر توانست زمینه قیام کربلا را فراهم کند.

امام جمعه لنده تصریح کرد:اگر صلح امام حسن و قیام امام حسین(ع) نبود خطرهای بزرگی اسلام را تهدید می کرد.

وی تاکیدکرد: هفته دفاع مقدس نمونه عالی مقاومت و برگرفته از قیام عاشورا است که حماسه کم نظیر رزمندگان ما باعث شد تا دفاع مقدس ما به یکی از کم نظیر ترین حماسه های جهان تبدیل شود.

محمودی اصل گفت: چیستی دفاع مقدس و چرایی آن از زبان مقام معظم رهبری و راه های حفظ و نشر انسان های با بصیرت باعث شده است تا عظمت دفاع مقدس به جهان صادر شود و استکبار جهانی به میدان آمد تا نظام نوپای ما را زمین بزند که حماسه خونین و فداکاری رزمندگان ما باعث شد تا تمام توطئه های دشمنان خنثی شود.

وی گفت: تبعیت رزمندگان ما از رهبری و ولایت فقیه خویش باعث شد تا پیروز شوند و حماسه ای ماندگار را برای نسل آینده ما به میراث بگذارند.

امام جمعه لنده گفت: امروز ما هستیم و این مسیر سخت و لزوم پیمودن این راه با عمل به وصایای شهدا برای رسیدن به یک قدرت ادامه خواهیم داد.

وی گفت: بیماری منحوس کرونا وضعیت سختی را برای مردم حادث کرد که در هفت ماه گذشته اولین باری است که ۲۴استان کشور در وضعیت قرمزی هستند که انتظار داریم مردم بیشتر رعایت کنند و باید با این بیماری به صورت مسالمت آمیز رفتار کنیم و کوتاهی ما نباید باعث شود که جان شهروندان و تیم پزشکی به مخاطره بیافتد.

محمودی اصل تاکید کرد: مکانیزم بی خاصیت ماشه نیازمند هوشیاری مضاعف بیشتر مسولان است که برخی از تحریم های معلق را می خواهند به حالت اول برگردانند که اروپایی ها نقشه ای دارند که بدون اجازه با آمریکا کاری نمی کنند و به دنبال یک توافق پنهانی هستند تا ایران را دوباره تحریم کنند.

وی گفت: پنج گام روی کاغذ آمده بود که متاسفانه دولت به درستی به آنان عمل نکرد که اگر عمل می کرد امروز دشمن در برخی حوزه ها این گونه دوباره بر روی مکانیزم ماشه پافشاری نمی کردند.

امام جمعه لنده گفت: با خروج غیر قانونی آمریکا از برجام باید ایران به خوبی از حقوق ملت ایران دفاع کنند.

وی گفت: باید از طبیعت دوستان و همه کسانی که در آتش سوزی کوه سفید تلاش داشتند قدردانی می کنم و نیاز است از این میراث ماندگار حفظ شود و حضور بالگرد و نیروهای پای کار و فرماندار و فرماندهی و مجموعه همراه و منابع طبیعی قدردانی می کنیم ولی از دادستان شهرستان می خواهیم با عامل و یا عاملان این حادثه برخورد قاطعی داشته باشند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت