پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 آذر 1395 ساعت 20:09:: شناسه خبر: 8553

فرمانده مقاومت بسیج عشایر کهگیلویه و بویراحمد:

تشریح برنامه های بسیج عشایر در هفته بسیج / پرداخت ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات به اشتغالزایی عشایر

بهمنیار از برگزاری یادواره شهدای عشایر در سرآبتاوه و روستای گنجه ای خبر داد و افزود: هدف از برگزاری این یادواره گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبیین سیره عملی شهدا برای نسل جوان است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

فرمانده مقاومت بسیج عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اشتغالزایی عشایر پرداخت شده است.

به گزارش صدای جنوب، جاماسب بهمنیار در نشست خبری با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بسیج از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: بسیج در طول عمر خود در تحولات مختلف داخلی و خارجی فعالیت های ارزنده ای از خود به نمایش گذاشت.

فرمانده مقاومت بسیج عشایر کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به برنامه های این نهاد در هفته بسیج اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه روشنگری و بصیرتی، افتتاح ۳ طرح اقتصاد مقاومتی، پیاده روی، دیدار با ائمه جمعه، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب، عبارروبی گلزار شهدا و برگزاری مهارت بانوان از جمله برنامه های است که در این هفته برگزار می شود.

بهمنیار از برگزاری یادواره شهدای عشایر در سرآبتاوه و روستای گنجه ای خبر داد و افزود: هدف از برگزاری این یادواره گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبیین سیره عملی شهدا برای نسل جوان است.

این مسئول همچنین از برگزاری یادواره شهید شاخص کشوری «حاج حسن حسن آباد» روز چهارشنبه این هفته در بیت این شهید خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۳۰ عنوان برنامه با ۴۵ موضوع در هفته بسیج توسط بسیج عشایر در سطح استان برگزار می شود، بیان کرد: برگزاری مسابقات بومی و محلی، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری کارگاه افزایش جمعیت، کارگاه مادران و برگزاری میقات صالحان در مصلی‌های نماز جمعه شهرهای یاسوج و مارگون را از دیگر برنامه‌های فرهنگی سپاه عشایر است.

بهمنیار از افتتاح طرح‌های اقتصاد مقاومتی زنبورداری در منطقه دشتروم، طرح پرورش ماهی در وزگ و گاوداری در علی‌آباد بویراحمد خبر داد و گفت: با افتتاح این طرح‌ها برای ۶ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی ایجاد می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت عشایر کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه ۱۲ تا ۱۵ عرصه در حوزه اقتصاد مقاومتی وجود دارد، بیان کرد: برخی از این مشاغل را به علت شرایط عشایر نمی‌توان در مناطق عشایری ایجاد کرد و اکنون ۱۰ پروژه اقتصاد مقاومتی از سوی سپاه عشایر در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه ۱ میلیاردتومان اعتبار به حوزه عشایر استان اختصاص داده شده بود، عنوان کرد: تاکنون ۷۰۰ میلیون تومان از این اعتبار به‌صورت تسهیلات اشتغال‌زایی به عشایر استان پرداخت شده و پروژه‌های اقتصاد مقاومتی حوزه عشایر در حوزه‌های صنایع دستی، دام سنگین، زنبورداری، پرورش قارچ، باغات انگور، پرورش زعفران، پرورش ماکیان و صنایع تبدیلی است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت