پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 آذر 1395 ساعت 22:09:: شناسه خبر: 8570

پایتخت طبیعت یا پایتخت قبرستان ها؟!

یاسوج در محاصره قبرستان‌های طایفه‌ای

جا دارد از مسئولین استانی عاجزانه تقاضا کرد به دنبال چاره ای برای جلوگیری از تبدیل پایتخت طبیعت ایران به پایتخت قبرستان ها باشند، چرا که با روند کنونی دیر یا زود باید شهر یاسوج به پایتخت مرگان تغییر اسم خواهد یافت.

 پایگاه خبری صدای جنوب:

ایا به راستی نام پایتخت طبیعت ایران برازنده  شهر یاسوج است؟

اگر کمی وقت بگذارید و گشتی اطراف شهر یاسوج یا همان پایتخت طبیعت بزنید به خوبی پی خواهید برد که با توجه به وضعیت موجود عنوان پایتخت قبرستان ها بیشتر برازنده این شهر است.

در مناطق مختلف شهر خصوصاً مناطق تفریحی و جنگلی شمال شهر یاسوج طی سال های اخیر و  بی هیچ دلیل منطقی هر روز شاهد راه اندازی قبرستان جدید با نام طایفه ای خاص هستیم در واقع هر طایفه یک قبرستان آن در قلب جنگل های بلوط.

تاسیس این قبرستان های خانوادگی و طایفه ای اطراف شهر یاسوج در حال حاضر به اپیدمی دردناکی تبدیل شده که حاصلی جز تخریب جنگل های غنی بلوط حاشیه شهر و دسترسی آسان سودجویان به این جنگل ها ندارد.

حال باید از خود و نیز از مسئولان امر پرسید  درحالی که شهر دارای قبرستان رسمی و قانونی در پایین دست شهر ( شرف آباد) است، چه لزومی دارد که در هر محله و هر تپه مشرف به شهر یک قبرستان احداث شود.

از سوی دیگر در سال های اخیر تبیلغات وسیعی در مورد گردشگر پذیری و طبیعت زیبای مرکز استان راه انداخته شده که وجود این قبرستان ها و تخریبهایی که به واسطه آنها در این منطقه جنگلی صورت گرفته و می یرد چندان سنخیتی با هم ندارد.

این موضوع در ظاهر به دلیل حس ناسیونالیستی اهالی شهر یاسوج است ولی در واقع روی پنهان دیگری هم دارد و آن  چیزی نیست جز دست درازی به منابع ملی  و  زمین خواری از طریق مردگان.

و باید از مسئولان امنیتی و مسئولان ذیربط  (استاندار،  مدیرکل  منابع طبیعی، مدیر کل حفاظت محیط زیست ،  شورای شهر،  شهردار  و….) پریسد آیا تاکنون گامی برای جلوگیری از این فاجعه فرهنگی و زیست محیطی براشته اند.

و جا دارد  از مسئولین استانی عاجزانه تقاضا کرد به دنبال چاره ای برای جلوگیری از تبدیل پایتخت طبیعت ایران به پایتخت قبرستان ها باشند، چرا که با روند کنونی  دیر یا زود باید شهر یاسوج به پایتخت مرگان تغییر اسم خواهد یافت.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت