پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 مهر 1399 ساعت 13:07:: شناسه خبر: 86028

برخورد قاطع با افراد و اصنافی که پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی‌کنند/۹۰درصد فوتیها کرونایی در استان دارای بیماری زمینه ای

الگوی انتقال ویروس کرونا هم اکنون بصورت خانوادگی هست و افراد باید نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی دقت و توجه لازم را داشته باشند، و دستگاه‌ها و نهادها از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنند و مردم را نسبت خطرات آگاه کنند.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستا ضظرفیتد استانی کرونا اظهار داشت: در مواجهه با پیک ویروس کرونا قطعاً میزان مبتلایان، بستری‌ها و مرگ و میر ها افزایش پیدا می‌کند و استان هنوز در پیک اول به سر می‌برد و قریب به ۹۰ درصد از فوتی‌ها در استان بیمای زمینه‌ای داشته‌اند و میانگین سنی آنها بالای ۶۸ درصد بوده‌است.

وی افزود: الگوی انتقال ویروس کرونا هم اکنون بصورت خانوادگی هست و افراد باید نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی دقت و توجه لازم را داشته باشند، و دستگاه‌ها و نهادها از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنند و مردم را نسبت خطرات آگاه کنند.

کلانتری در ادامه افزود: با توجه به آمارها اکثر مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عملکرد موفقی داشته‌اند، اما اقلیتی از مردم رعایت نمی‌کنند و همین افراد با عدم توجه به رعایت پروتکلهای بهداشتی جان مردم را به خطر انداخته و باعث خستگی کادر درمان می‌شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به برخورد قاطع با افراد و اصنافی که پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی‌کنند خاطر نشان کرد: افراد و اصنافی که با بی‌مبالاتی باعث شیوع ویروس کرونا و به خطر افتادن سلامت مردم می‌شوند متخلف هستند و بدون تعارف با آنها برخورد خواهد شد.

کلانتری افزود: پلیس در حوزه حمل و نقل در موضوع برخورد با خودروهای شخصی همکاری لازم را داشته‌باشند.

وی در ادامه بیان کرد: هر کارمندی که در محل کار پروتکلهای بهداشتی را رعایت نکند، وظیفه مدیر مربوطه است که با این کارمند برخورد کند و هیچ دستگاهی حق ارائه خدمات به افرادی که پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی‌کند را ندارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: در فضای بسته رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و کوتاه کردن زمان حضور الزامی است، و کارمندان ادارات باید در کوتاه کردن زمان حضور ارباب رجوع تمام تلاش خود را به کار ببندند.

کلانتری خاطر نشان کرد: افراد مبتلا به ویروس کرونا با ماندن در قرنطینه علاوه بر حفظ سلامتی خود، به سلامتی دیگر افراد کمک می‌کنند، و حضور فرد مبتلا به ویروس کرونا در جامعه مثل یک بمب عمل می‌کند و این عمل جرم محسوب می‌شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت