پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 مهر 1399 ساعت 22:07:: شناسه خبر: 86292

آخرین وضعیت آتش سوزی در مناطق جنگلی و مرتعی /اهدا و نصب۸۵دستگاه آبگرمکن خورشیدی به روستائیان در شهرستان لنده

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده آخرین وضعیت آتش سوزی ها در مناطق جنگلی و مرتعی این شهرستان را تشریح کرد.

صدای جنوب

به گزارش صدای جنوب شهرستان لنده، ذبیح الله محمدی با اشاره به آخرین وضعیت منابع طبیعی و عملکرد این اداره در مدیریت و کنترل آتش سوزی ها در مناطق جنگلی و مرتعی گفت:اداره منابع طبیعی در راستای وظیفه ذاتی خویش که هماناحراست از عرصه های منابع ملی است در چند سال گذشته با برگزاری کلاس های آموزشی در روستاها و مناطق عشایری و در مدارس کارهای خوبی صورت گرفت.

 

وی افزود: در کنار برگزاری این کلاس های آموزشی و توجیهی در روستاها و مدارس سطح شهر و باتوجه به تعامل خوب با اصحاب رسانه کارهای خوبی در زمینه فرهنگ سازی بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل شدن فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی جامعه همه تلاش کردند.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده تصریح کرد: تلاش های خوب امام جمعه و مجموعه تبلیغات اسلامی شهرستان لنده در ترویج فرهنگ منابع طبیعی در مساجد و بین مردم باعث شد تا این فرهنگ به درستی به مردم منتقل شود.

 

محمدی در ادامه اظهارکرد: روند آتش سوزی هاها در سال ۹۶بیش از ۱۴فقره آتش سوزی فعال داشتیم که باتوجه به برگزاری کلاس های آموزشی و توجیهی این تعداد در سال جاری به ۴فقره رسیده است که نشان از تاثیرگذاری این فرهنگ سازی صورت گرفته است.

 

وی تاکیدکرد: اهمیت منابع طبیعی امروز برای عموم مردم قابل لمس است و این به یک فرهنگ غنی تبدیل شده است که در همین آتش سوزی دو هفته گذشته به خوبی شاهد مشارکت حداکثری مردم در اطفای حریق بودیم.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده گفت: در کنار فعالیت های فرهنگی بحث تامین آبگرمکن خورشیدی در دو بخش مرکزی و موگرمون در دستور کار قرار گرفت که تعداد۸۵آبگرمکن خورشیدی اهدا و نصب شده است که در ادامه نیز این مهم در دستور کار است تا مردم به جنگل ها و مراتع هجوم نبرند و این فرهنگ به یک فرهنگ ناب تبدیل شود.

 

وی در پایان از همکاری و همراهی اصحاب رسانه و فعالان حوزه فضای مجازی که بیشترین نقش را در ترویج فرهنگ منابع طبیعی و حفظ و حراست از میراث آیندگان دارند قدردانی می کنیم.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت